2cv met electrisch drama
2cv met electrisch drama
Ik heb sinds kort een 2cv special 1986 met het volgende probleem..
Ik heb de auto gekocht, kaal gemaakt en over laten spuiten. De kabelboom en het dashboard zijn de enige zaken die nog in de auto zijn gebleven.
Ik ben nu alles weer aan het monteren en merk dat er 3 draden in de motorruimte zijn afgeknipt..
Ook snap ik het bij de koplampen niet meer en ik heb daar geen foto van gemaakt..
Ik heb op de lamp-unit 6 draden zitten terwijl er maar 4 draden door het snoer binnenkomen. Op het werkplaatshandboek staat ook een schema waarop 4 draden schematisch zijn afgebeeld. Moet ik draden koppelen? Nu ik de instrumenten bekijk blijkt dat bij het indrukken van de ruitenwisserknop de wissers niet gaan werken maar dat de benzinemeter oploopt naar "vol"samen met een aanspringend dashboard verlichting. Hier is dus veel geknoeid door de vorige eigenaar....
Wie heeft er heel duidelijke foto's van deze soortgelijke bekabeling en of tips?
Ik heb de auto gekocht, kaal gemaakt en over laten spuiten. De kabelboom en het dashboard zijn de enige zaken die nog in de auto zijn gebleven.
Ik ben nu alles weer aan het monteren en merk dat er 3 draden in de motorruimte zijn afgeknipt..
Ook snap ik het bij de koplampen niet meer en ik heb daar geen foto van gemaakt..
Ik heb op de lamp-unit 6 draden zitten terwijl er maar 4 draden door het snoer binnenkomen. Op het werkplaatshandboek staat ook een schema waarop 4 draden schematisch zijn afgebeeld. Moet ik draden koppelen? Nu ik de instrumenten bekijk blijkt dat bij het indrukken van de ruitenwisserknop de wissers niet gaan werken maar dat de benzinemeter oploopt naar "vol"samen met een aanspringend dashboard verlichting. Hier is dus veel geknoeid door de vorige eigenaar....
Wie heeft er heel duidelijke foto's van deze soortgelijke bekabeling en of tips?
Ik heb het inderdaad gezien. Ik moet een grijze van het dimlicht bij de grijze van het stadslicht aansluiten. Beide massa neem ik dus aan.. Is het zo dat alle grijze draden massa zijn? Ik heb bij mijn accu drie los geknipte grijse draden gevonden en en zijn nog wat andere draden waar een oogje aan geknepen is. Waar moeten deze naar toe? Heeft iemand misschien een foto?
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 241
- Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
- Locatie: Scherpenzeel
-
- Addicted user
- Berichten: 5835
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Ik heb even foto's gemaakt, hoop dat het duidelijk is.
Links van voren gezien
http://www.photoshop.com/accounts/e5b15 ... 81a2ee7665
rechts van voren gezien
http://www.photoshop.com/accounts/e5b15 ... fb3a7e6a6c
Links van voren gezien
http://www.photoshop.com/accounts/e5b15 ... 81a2ee7665
rechts van voren gezien
http://www.photoshop.com/accounts/e5b15 ... fb3a7e6a6c
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1891
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
in m'n vorige special bleven er achter het dashboard 1 of 2 stekkers over. Die waren voor het aansluiten van een alarmknipperautomaat met apart waarschuwingslampje. Vermoedelijk zijn daar in duitsland andere eisen voor dan in nederland. Deze stekkers bleven ongebruikt.
Gr Rob
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Gebruiker
- Berichten: 101
- Lid geworden op: ma 14 nov, 2005 16:42
- Locatie: adegem