Shokdempertest en de Belgische keuring

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Gebruikersavatar
simon-95
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 27 jun, 2012 14:39
Locatie: Poppel

Bericht door simon-95 » wo 12 jun, 2013 12:36

Michel, zouden ze ook onder t matje zien?, want dat zijn van die frontgewichten v/e tracktor ( redelijk dun) en die mss vastbouten alsof ze er altijd in liggen? , jan kramer had er nieuwe schokdempers onder gezet, merk weet ik niet, ( koste 65euro ) of mss banden op 1,4 bar?, zien ze daar na in turnhout?
Andre, dat is redelijk zwaar om te doen niet? , ik zal het eerst zo eens proberen ;) ,bedankt voor de tips!
Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen.
foto's van mijn 2cv;
https://plus.google.com/100098640953596 ... Qyjuob8j1E

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 526
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
Locatie: Overpelt, België

Bericht door TimVS » wo 12 jun, 2013 14:14

Ik heb bij de keuring van mijn Dyane gehoord (afkeur op oa ophanging achteraan) Dat bij wagens van x kilo op de achteras de gemeten waardes onder de 20 mogen gaan.
Het correcte gewicht weet ik niet, maar bij een 2cv mag je niet al te veel extra in de koffer steken om hier van te genieten.
Natuurlijk mag het verschil links rechts niet te groot zijn. Maar dat wil je ook niet hebben.

De regel is oa gekomen voor de nieuwe fiat 500 tjes

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » wo 12 jun, 2013 21:30

zekers de banden op 1,4 . en tank hem vol scheelt ook weer .
see you when you see me

Gebruikersavatar
simon-95
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 27 jun, 2012 14:39
Locatie: Poppel

Bericht door simon-95 » ma 17 jun, 2013 08:06

Ik kan spijtig genoeg morgen pas na de keuring ipv vorigge week, ik heb de banden op 1,4 bar staan, tank vol, nieuwe boiteurs & mijn reserveband volgedaan met water
Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen.
foto's van mijn 2cv;
https://plus.google.com/100098640953596 ... Qyjuob8j1E

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 331
Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
Locatie: Ophemert
Contacteer:

test

Bericht door Le Patron » ma 17 jun, 2013 09:34

Nu nog 4 man er in bij het testen.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » ma 17 jun, 2013 18:56

helaas max 1 persoon op de achterbank .
wel is er een lijst bij de keuring in hun computer waar alle lichte auto's in staan ondertussen .
zoals
fiat 500
smart ....
dus daar moet je ook even het aanhalen of de eend er niet mee in die lijst staat normaal wel en dan houden ze rekening met een percentage vershil .
see you when you see me

Gebruikersavatar
simon-95
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 27 jun, 2012 14:39
Locatie: Poppel

Bericht door simon-95 » di 18 jun, 2013 19:49

Hij is na de keuring geweest,
en ik ben eerlijk gezegd zeer kwaad om het vriendelijk te zeggen ;)
hierom:
na mijn 1ste keuring heb ik deze opmerkingen gehad;

- Banden niet regelementaire montage achteraan
- Ophangingstest wegcontact achteraan - verschil links rechts te groot
- Ophangingstest wegcontact achteraan -onvoldoende rechts achteraan

totaal +(keuring, garageplaathuur & huur chauffeur garage )
125 euro

Daarna heb ik;
2 nieuwe achterbanden en 2 nieuwe boiteurs geplaatst,( 85 euro klantensevice :) ) banden op 1.4 bar gezet
en mijn reserveband vol met water gedaan.( voor het gewicht)
bij de keuring is mijn garagist achterin gaan zitten,

daarna heb ik volgende opmerkingen gekregen

- Banden niet regelementaire montage achteraan
- Ophangingstest wegcontact achteraan - verschil links rechts te groot
totaal 85 euro

de keuringsmeester dacht dat de boiteurs ingereden moesten worden (waar ik & mijn garagist met +50 jaar ervaring nog nooit van hebben gehoord)
en de achterbanden zouden even breed moeten zijn als de voorbanden, dat is ons ook compleet onbekend)

ps wieldrukken zijn oke

Nu was mijn vraag wat kan ik hier best mee doen?
Ik heb niet echt zoveel geld ( als student en nadat ik een 2cv heb gerestaureerd)
zou ik hierover misschien een e-mail sturen na het hoofd v/d keuring? (in geel)
en hoe zou ik hem volgende keer wel door de keuring krijgen?

alvast zeer hartelijk bedankt!
Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen.
foto's van mijn 2cv;
https://plus.google.com/100098640953596 ... Qyjuob8j1E

Plaats reactie