ik weet het niet meer...

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

ik weet het niet meer...

Bericht door Eminence Grise » di 18 jun, 2013 19:26

omdat ik problemen bleef houden met de remmen vandaag een nieuwe HRC gemonteerd.Helaas... krijg remmen niet op druk. Heb al een liter LHM erdoor geperst de nippels bijna rond gedraaid en blaren op mn tengels.

WAAR MOET IK NU NOG ZOEKEN.......... : :oops:
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » di 18 jun, 2013 19:43

Heb je de remleidingen op de HRC op de goede plek gemonteerd? Anders kan het erg lang duren voordat je goed kan ontluchten.
De leiding naar achter zet je vooraan op de HRC, de voorste remleiding is de leiding die de aansluiting tussen het reservoir heeft.
Bij het rechter achter wiel beginnen met ontluchten.
------------------------------
Traction 11 BL 1950

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1922
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » di 18 jun, 2013 21:01

tussenstukje tussen HRC en rempedaal wel gemonteerd?

alternatieve methode om de HLM in de leidingen te krijgen:
-spuitje van 25 cc zonder naald
-stukje benzineslang
- 2 stukjes slang van ruitenwisservloeistof

remnippel ra open, stukje slang er aan en potje er onder
koppeling achterremleiding op hrc lostraaien
benzineslang er op schuiven
spuitje vullen met HLM, slang ruitenwisservloeistof er op
spuit en slang ontluchten
slang ruitenwisservloeistof in benzineslang, spuit leegdrukken
spuit opnieuw vullen en ontluchten, leegspuiten in leiding,
bij de vierde spuit komt de HLM uit de achterrem
dan remnippel ra dicht en la open, zelfde procedure
voor de voorremmen kan je op dezelfde manier werken

je hebt de remmen nu niet ontlucht, maar wel goed gevuld.

Ik heb het drie dagen geleden op deze manier gedaan. Van mijn vorige eend wist ik dat je eindeloos kan pompen als de leidingen leeg zijn.

Voor het ontwikkelen van deze methode is een kruising tussen HTS en verpleegkunde handig.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

Bericht door Eminence Grise » wo 19 jun, 2013 14:19

vandaag de klauwen maar weer uit elkaar gehaald en voorzien van een ander rubbertje tussen de 2 helften. Blijft hetzelfde. Gekke is dat ik nergens ook maar enig lekje kan bespeuren. De trommels achter zijn en blijven droog en remmen ook, maar ik krijg maar geen druk.... :evil:
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2682
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » wo 19 jun, 2013 14:21

zit de stift van het pedaal wel goed? Anders kun je trappen tot je een ons weegt maar gebeurt er niets...

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

Bericht door Eminence Grise » wo 19 jun, 2013 14:28

yep zit allemaal goed......bij het ontluchten komt ook overal lhm uit dus hij spoelt wel door. :lol:
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » wo 19 jun, 2013 14:49

Het gaat nu toch lijken op een fout geproduceerde HRC.

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » wo 19 jun, 2013 19:11

Overal komt lhm uit... trommels blijven droog en werken ook... Raar hoor. Hoe kunnen je achterremmen nou werken als je geen druk opbouwt? En dan heb je nog blaren op je handen ook?
Zou het kunnen dat je de primitiefste methode volgt, de schreeuwmethode met een open slangetje op de nippel en een assistent die het rempedaal op commando oppompt? Dan kan het inderdaad lang duren als het remsysteem leeg is geweest. Druk eens een fietsventiel in het uiteinde van het slangetje, zodanig dat het als een terugslagklep werkt.

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » wo 19 jun, 2013 22:21

krijg je helemaal geen druk of pas druk na een keer trappen, en even later is de druk weer weg en weer terug na nogmaals trappen?

http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=500 ... mcylinders

(fotos zijn kwijt zie ik....)
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

Bericht door Eminence Grise » do 20 jun, 2013 18:13

Spookeend schreef:krijg je helemaal geen druk of pas druk na een keer trappen, en even later is de druk weer weg en weer terug na nogmaals trappen?
yep..bouwt wat druk op, niet eens zo heel geweldig en na ff wachten kun je opnieuw beginnen.Wordt er moedeloos van...

Is het een optie om bij de HRC de remleidingen een voor een af te sluiten met een nippel en te kijken welke nu de druk vast houdt en welke niet.??
Zo heb ik misschien wel al een indicatie waar ongeveer te zoeken..
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » do 20 jun, 2013 18:29

het kan aan de HRC liggen maar ook aan de stof hoesjes als die groen zijn kan het zijn dat die te stug zijn en de pompjes terug naar binnen trekken .
deze kan je vervangen door zwarte die zijn wat zwakker.
see you when you see me

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » do 20 jun, 2013 21:36

Ik denk ook de stofhoesjes achter.
Even modificeren door een veer tussen de zuigers aan te brengen, zo zat het vroeger ook.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » vr 21 jun, 2013 00:55

Ik heb dat gedoe met die achterste remcilinders ook. Heb ze van 2 verschillende bekende merken geprobeerd en beiden trekken te ver terug. Gevolg: in het begin amper reactie op intrappen van de rem.

Bij de apk geen probleem want als je vol op het pedaal gaat staan werkt het prima. Maar fijn remmen is anders, vooral het doseren is minder nauwkeurig.

Moet er nog eens een oplossing voor vinden. Een veertje van een achterlicht zou goed kunnen. Maar ergens vind ik dit niets omdat het gewoon moet werken als geleverd. Kan er soort van boos om worden. Weer zo een voorbeeld van slechte kwaliteit producten voor de 2cv.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » vr 21 jun, 2013 06:51

Inderdaad en de startende 2cv liefhebber zoekt zich rot.
Zelf ook een keer gehad. Werd mij aangeraden een veertje te gebruiken en jawel als het geen effect had de oude stofkappen. Daarvoor koop je geen nieuw (imitatie) spul.
Citroén rolls better than a Rolls!

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 21 jun, 2013 08:35

Weet je zeker dat hij goed is aangesloten is.De hoofdremcilinder heeft nl.voor de achterremmen een bodemklep en voor de schijfremmen niet.Dus de achterrem zit aan de voorkant van de auto aangesloten en de schijfremmen aan de carosseriekant.
Speling op het pedaal is 1-5mm.Pedaalhoogte is 143±4 mm.
Ik hoop dat je hier een foutje vind.

Plaats reactie