lavendelblauwe 2cv6 1986 gestrand project gekocht
lavendelblauwe 2cv6 1986 gestrand project gekocht
Hoi allemaal!
Ik heb vandaag een gestrand project gekocht. (eend nummer 3, begint een beetje een verslaving te worden )Het is een lavendelblauwe 2cv6 uit 1986. Hij is voor het laatst gekeurd in 1999 dus hij staat al even binnen De vorige eigenaar was begonnen met hier en daar dingen los te bouten, maar er is nog niet iets aan gedaan.
Het vervoer
Bij thuiskomst
Vervolgens heb ik er een accu aangehangen en een jerrycan benzine, en verrek het motortje loopt prima
http://www.youtube.com/watch?v=56pWCn6Ubls
Vervolgens eens een spatbordje met commandant gepoetst, en hij ziet er weer goed uit. Ik denk dat ik de lak daarom ook zo laat, en alleen hier en daar wat bijwerk. Het enige echte noodzakelijke laswerk is zijn rechterbodemplaat. De rest moet ik nog eens op het gemak bekijken. Ik wil er geen nieuwe van maken, maar wel een goeie.
Daarna is de koets eraf gegaan (ik ben die vent met z'n blije bakkes in z'n overall )
En als laatste is de motor en bak eruit gegaan.
Nou dat was het wel voor vandaag. Nu eens een plan van aanpak gaan verzinnen
Ik heb vandaag een gestrand project gekocht. (eend nummer 3, begint een beetje een verslaving te worden )Het is een lavendelblauwe 2cv6 uit 1986. Hij is voor het laatst gekeurd in 1999 dus hij staat al even binnen De vorige eigenaar was begonnen met hier en daar dingen los te bouten, maar er is nog niet iets aan gedaan.
Het vervoer
Bij thuiskomst
Vervolgens heb ik er een accu aangehangen en een jerrycan benzine, en verrek het motortje loopt prima
http://www.youtube.com/watch?v=56pWCn6Ubls
Vervolgens eens een spatbordje met commandant gepoetst, en hij ziet er weer goed uit. Ik denk dat ik de lak daarom ook zo laat, en alleen hier en daar wat bijwerk. Het enige echte noodzakelijke laswerk is zijn rechterbodemplaat. De rest moet ik nog eens op het gemak bekijken. Ik wil er geen nieuwe van maken, maar wel een goeie.
Daarna is de koets eraf gegaan (ik ben die vent met z'n blije bakkes in z'n overall )
En als laatste is de motor en bak eruit gegaan.
Nou dat was het wel voor vandaag. Nu eens een plan van aanpak gaan verzinnen
Laatst gewijzigd door Jules 2cv op zo 23 jun, 2013 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- gelemotor
- Regelmatige poster
- Berichten: 467
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
- Locatie: Beverwijk
Mooi ; gewoon lekker bezig gaan....
Chassis lijkt wel wat roestig, dat moet wel goed zijn natuurlijk.
En hoever ga je de de koets "ontdoen " van kit / verflagen e.d.?
Je weet vast wel waar je moet zoeken, en het valt meestal meer tegen dan mee zonder depri te willen doen.
gewoon effe eigen ervaring lozen...?
Deel de klus op in drie delen : koets, chassis en de motor.
Gezien het zomer weer (??) zou ik eerst de koets doen, RX 5 oid gedijt het lekkerste met warm weer, blokje evt.reviseren / chekken kan ook nog in de winter, tuusendoor het chassis??
Succes!
Gr, Luc
Chassis lijkt wel wat roestig, dat moet wel goed zijn natuurlijk.
En hoever ga je de de koets "ontdoen " van kit / verflagen e.d.?
Je weet vast wel waar je moet zoeken, en het valt meestal meer tegen dan mee zonder depri te willen doen.
gewoon effe eigen ervaring lozen...?
Deel de klus op in drie delen : koets, chassis en de motor.
Gezien het zomer weer (??) zou ik eerst de koets doen, RX 5 oid gedijt het lekkerste met warm weer, blokje evt.reviseren / chekken kan ook nog in de winter, tuusendoor het chassis??
Succes!
Gr, Luc
Duck your life
Over het chassis maak ik me inderdaad de meeste zorgen. Over het motortje het minste, de koest zweeft er ergens tussenin
Ik ga daarom ook binnenkort naar mijn lokale eendenboer in Goes, die weet wel wat verstandig is om te doen. (misschien een chassiswissel)
Ik kan al in ieder geval aan de slag met olie troep en rotzooi te verwijderen, en kleine dingetjes op te knappen/spuiten.
Ik ga daarom ook binnenkort naar mijn lokale eendenboer in Goes, die weet wel wat verstandig is om te doen. (misschien een chassiswissel)
Ik kan al in ieder geval aan de slag met olie troep en rotzooi te verwijderen, en kleine dingetjes op te knappen/spuiten.
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Bedenk nu of je het chassis gaat vervangen of opknappen.Nee, hij is niet geschouwd. Maar hij was al half gedemonteerd. Wat ik gisteren heb gedaan was een uurtje werk. Het zou inderdaad betekenen dat ik hem dan weer in mekaar moet zetten..... Btw Chassisnummer komt overeen met het kenteken
Als je de auto niet laat schouwen zit je straks met een omgekatte auto waar je niet mee op de weg mag komen en die alleen nog schrootwaarde heeft.
Thijs schreef:Bedankt voor je tip, maar ik was sowieso niet van plan om het illegaal te doen, dat zou zonde van het werk zijn.Bedenk nu of je het chassis gaat vervangen of opknappen.
Als je de auto niet laat schouwen zit je straks met een omgekatte auto waar je niet mee op de weg mag komen en die alleen nog schrootwaarde heeft.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Wat het chassisnummer betreft in combinatie met het kenteken: kijk wel even of er voor het chassisnummer wel het zgn Chevron teken is ingeslagen. Maar zo te zien is dit wel het originele chassis. Ik dacht daarentegen ook dat ik een originele had gekocht. Bleek later dat de vorige eigenaar toch het chassis had gewisseld en zelf het nummer had ingeslagen. Uiteindelijk wel goed gekomen maar een hele rompslomp. En inderdaad vooraf laten schouwen voorkomt dit allemaal.
Succes met dit prachtige project.
Succes met dit prachtige project.
- summersnoek
- Regelmatige poster
- Berichten: 267
- Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
- Locatie: Deventer