Hoedenplank 2CV
Hoedenplank 2CV
Hallo,
Ik zou graag een hoedenplank in mijn Special plaatsen, zodat ik
achteraan luidsprekers kan monteren.
Het probleem is de bevestiging van plank. Heeft er iemand ervaring
met het plaatsen van een hoedenplank? Of heeft iemand eens iets
gezien (op het internet of erbuiten) dat mij kan helpen?
Ook is het plan om vooraan een dashboard te maken, zodat ik daarin
ook mijn luidsprekers kan wegwerken.
Groeten,
Niels R.
Ik zou graag een hoedenplank in mijn Special plaatsen, zodat ik
achteraan luidsprekers kan monteren.
Het probleem is de bevestiging van plank. Heeft er iemand ervaring
met het plaatsen van een hoedenplank? Of heeft iemand eens iets
gezien (op het internet of erbuiten) dat mij kan helpen?
Ook is het plan om vooraan een dashboard te maken, zodat ik daarin
ook mijn luidsprekers kan wegwerken.
Groeten,
Niels R.
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Contacteer:
ik had in mijn eerste eend (hd-91-jj, rijdt nog steeds door eindhoven) een hoedenplank, gewoon een plaat dun mdf, met pootjes (blokjes hout) die op de binnenspatborden rusten (schuin afgezaagd zodat ze ook een beetje dragen).
De plank zat precies onder de zijruitjes, met een alu stripje achteraan zodat ie aansloot aan de balk van het dak.
doordat ie onder de ruitjes en over de wielkasten erin geschoven werd (van voren, dus bank even naar voren klappen) kon ie geen kant op en ook niet voorover vallen, zelfs niet als je zonder achterbank rondrijdt.
Eitje!
De plank zat precies onder de zijruitjes, met een alu stripje achteraan zodat ie aansloot aan de balk van het dak.
doordat ie onder de ruitjes en over de wielkasten erin geschoven werd (van voren, dus bank even naar voren klappen) kon ie geen kant op en ook niet voorover vallen, zelfs niet als je zonder achterbank rondrijdt.
Eitje!
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
dat idee heb ik ook in mijn eend ingebouwtcatscit schreef:ik had in mijn eerste eend (hd-91-jj, rijdt nog steeds door eindhoven) een hoedenplank, gewoon een plaat dun mdf, met pootjes (blokjes hout) die op de binnenspatborden rusten (schuin afgezaagd zodat ze ook een beetje dragen).
Eitje!
hello
ik heb het anders gedaan. Ik heb een betonplaat genomen ( hange zware boxen in) en die schuin van mijn wielkasten naar de metalen latje waar je dakje en koffer opvast zit gehangen. In dit latje heb ik 3 winkelhaakjes gevezen en hier rust de plaat dan op. werkt prima.
greets robin
kzal is zien voor foto's
ik heb het anders gedaan. Ik heb een betonplaat genomen ( hange zware boxen in) en die schuin van mijn wielkasten naar de metalen latje waar je dakje en koffer opvast zit gehangen. In dit latje heb ik 3 winkelhaakjes gevezen en hier rust de plaat dan op. werkt prima.
greets robin
kzal is zien voor foto's
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
En dat alles tussen de achterbank en het frame van het dakje. Dan zit er niet veel hout meer ofwel. Zo breed is het daar niet.robin2cv schreef:maar is dus zodanig stevige plaat omdat er een sub van 32 cm in steekt en 2 ovale boxen van 300 wat
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Dit is hoe ik het heb gedaan. Ik gebruik de originele hoedenzak dragers. In de hoedenplank zitten trouwens bij mij ook m'n speakers verwerkt. Het is een 18 mm plaat en weegt bij elkaar toch wel wat. Die hoedenzak dragers houden het prima.
Dit is zoals het geheel eruit ziet;
verlopen link
Hier zitten gewoon schroeven in; de ducktape voorkomt dat het ijzer op ijzer opgelofelijk gaat piepen.verlopen link
verlopen link
Dit is zoals het geheel eruit ziet;
verlopen link
verlopen link
-
- Regelmatige poster