Navigatie Mio / Tomtom
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Navigatie Mio / Tomtom
Mijn navigatie, een Mio met Tomtom software werkt de laatste tijd niet altijd even goed. Laatst van Nijmegen naar Rotterdam gereden en net voor Rotterdam had hij verbinding met de satelliet. Mijn vrouw was al helemaal in de stres omdat ik haar de wegen kaart gegeven had. Nu is het apparaat ook al 7 jaar oud dus mag wel eens vervangen worden.
Expert heeft nu een Mio in de aanbieding voor 97 Euro. Heeft iemand daar ervaring mee? Bij de Tomtom mis ik de mogelijkheid om een route via Google in te voeren, gaat dat met de Mio wel? Verder altijd zeer tevreden geweest over de Tomtom maar ik heb geen zin om straks op weg naar Spanje met een half werkend navigatie systeem te zitten.
http://media.expert.nl/Images/Folder/Ex ... erWk26.pdf
Expert heeft nu een Mio in de aanbieding voor 97 Euro. Heeft iemand daar ervaring mee? Bij de Tomtom mis ik de mogelijkheid om een route via Google in te voeren, gaat dat met de Mio wel? Verder altijd zeer tevreden geweest over de Tomtom maar ik heb geen zin om straks op weg naar Spanje met een half werkend navigatie systeem te zitten.
http://media.expert.nl/Images/Folder/Ex ... erWk26.pdf
-
- Veelvuldig poster
tja, mio is gewoon goed wat prijs kwaliteitsverhouding betreft, heb er goeie dingen over gehoord. TOMTOM, ook goeie dingen over gehoord, maar af en toe lastig met updates enzo (volgens mijn vader en collega)
zelf heb ik een Garmin met lifetime update, dus gratis updates zo lang als t apparaat werkt. alleen dan zit je wel weer aan een iets hoger budget vast. nadeel is ook dat de klantenservice van Garmin op zijn zachts gezegd heeeeeel erg slecht is! heb verder geen ervaring met tomtom of mio klantenservice.
kijk eens even op verschillende vergelijkingssites (kieskeurig, en beslist. nl) en kijk wat gebruikers van dat specifieke apparaat er van vinden.
greetzzzzzzzzzzzzzzzzz
zelf heb ik een Garmin met lifetime update, dus gratis updates zo lang als t apparaat werkt. alleen dan zit je wel weer aan een iets hoger budget vast. nadeel is ook dat de klantenservice van Garmin op zijn zachts gezegd heeeeeel erg slecht is! heb verder geen ervaring met tomtom of mio klantenservice.
kijk eens even op verschillende vergelijkingssites (kieskeurig, en beslist. nl) en kijk wat gebruikers van dat specifieke apparaat er van vinden.
greetzzzzzzzzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Heavy user
ik durf niets te zeggen over mio want die ken ik niet. ik heb een tomtom en een van de dingen die ik echt heel fijn vind is de mogelijkheid om de route te berekenen met een maximumsnelheid. dat heeft mij al langs de meest prachtige routes geleid op vakantie en het geeft je gewoon een eerlijk vergelijk of de snelweg echt een snellere manier is dan een route nationale of zo.
voor wat ik begrijp hebben weinig navigatie systemen deze optie.
verder vind ik eventuele updates van kaarten voor tom tom belachelijk duur. dan moet je eerste een update kopen van 70(!) euro inclusief een kwartaal abonnement van 15 euro per kwartaal. terwijl zo'n apparaat nieuw 100 euro kost.
ik heb die van mij destijds gekocht ook omdat er "laatste kaart garantie" op de doos stond waardoor ik dacht dat ik altijd de recentste kaart kon downloaden. niet dus... (ja tegen betaling)
voor wat ik begrijp hebben weinig navigatie systemen deze optie.
verder vind ik eventuele updates van kaarten voor tom tom belachelijk duur. dan moet je eerste een update kopen van 70(!) euro inclusief een kwartaal abonnement van 15 euro per kwartaal. terwijl zo'n apparaat nieuw 100 euro kost.
ik heb die van mij destijds gekocht ook omdat er "laatste kaart garantie" op de doos stond waardoor ik dacht dat ik altijd de recentste kaart kon downloaden. niet dus... (ja tegen betaling)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Ik heb TomTom op mijn Iphone, daar zit ook de mogelijkheid in van routes over 'Kronkelwegen' Dit werkt nog beter dan een lage snelheid omdat het altijd autowegen blijven.dyane_maniac schreef:route te berekenen met een maximumsnelheid. dat heeft mij al langs de meest prachtige routes geleid
Van het Schermertreffen op maximaal kronkelen teuggereden naar Utrecht, Geweldig door de polder en langs de vecht, geen snelweg gezien.
Méhari: Kratje, Tomaatje, nr4, Pimpel.
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Tomtom op Iphone laat wel een gekopieerd adres toe, maar een route uit google niet. Hij blijft altijd zelf een route bepalen.
Als je een route wilt gaan rijden die je van te voren maakt moet je een garmin nemen, deze laat je tracks rijden. Dit gebruiken ze oa met de Touareg Trail en andere rally's
Als je een route wilt gaan rijden die je van te voren maakt moet je een garmin nemen, deze laat je tracks rijden. Dit gebruiken ze oa met de Touareg Trail en andere rally's
Méhari: Kratje, Tomaatje, nr4, Pimpel.
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer:
zelf heb ik een tommmetje tom One de eerste en goedkoopste versie dit was met een kaartje van benelux .
deze heb ik laten verkrachten door de zoon van de touareg garagist . (ssstt geen namen noemen aub )
en nu heb ik er gans europa op staan echt geweldig .
update's doe ik niet , ben een beetje van het idee ben blij dat ik z'n ding heb en werkt .
vroeger reed je ook op gevoel en op kaarten .
de duurdere versie's kan je wel voorgeplande route's in steken .
als ik ver moet met het ding zoals de laaste keer van Bels naar Hongarije en van daar uit was ik naar Czechie gereden . gewoon de eind besteming in gegeven en rijden als je ergens af wil gewoon doen hij wil zelf wel terug naar de besteming .
en ben ik het gezeur moe zette ik hem even af en weer op .
zo kon je zien waar je reed en wat er kwam , later weer de besteming in geven met of zonder snelweg .
beetje meer mee spelen ik vermoed dat jij ook een gewone One hebt ??
deze heb ik laten verkrachten door de zoon van de touareg garagist . (ssstt geen namen noemen aub )
en nu heb ik er gans europa op staan echt geweldig .
update's doe ik niet , ben een beetje van het idee ben blij dat ik z'n ding heb en werkt .
vroeger reed je ook op gevoel en op kaarten .
de duurdere versie's kan je wel voorgeplande route's in steken .
als ik ver moet met het ding zoals de laaste keer van Bels naar Hongarije en van daar uit was ik naar Czechie gereden . gewoon de eind besteming in gegeven en rijden als je ergens af wil gewoon doen hij wil zelf wel terug naar de besteming .
en ben ik het gezeur moe zette ik hem even af en weer op .
zo kon je zien waar je reed en wat er kwam , later weer de besteming in geven met of zonder snelweg .
beetje meer mee spelen ik vermoed dat jij ook een gewone One hebt ??
see you when you see me
-
- Veelvuldig poster
Ik gebruik al jaren Copilot op mijn android mobiele telefoon en ben hier tevreden over...
Als je wilt kun je thuis van te voren een route zelf uitstippelen en in de telefoon laden, ook kun je points of interest ingeven en bv. campings of in mijn geval LPG tankstations van heel Europa.
Ook kun je zelf de snelheden aangeven die je denkt te rijden in stad buiten de stad en op de snelweg, zo kan ik mij aankomsttijd binnen een paar minuten exact bepalen.... ook op verre bestemmingen.
Heb mijn versie op marktplaats gekocht voor 25 euro, (nadat ik een tijdje een gekraakte versie had gebruikt op mijn 2e telefoon) mijn eerste Copilot zat standaard op mijn telefoon (mototrola A780) nu zo'n 8 jaar geleden, was een van de eerste android (linux) toestellen toen.......
LET OP IN FRANKRIJK (EN OOK ANDRE EUROPEESCHE LANDEN) MAG JE GEEN FLITSPALEN OP JE NAVIGATIE STAAN HEBBEN DIT KOST JE EEN HOGE BOETE!!! HIER WORDT DUS ECHT OP GEZOCHT OP JE NAVIGATIE!!!
Als je wilt kun je thuis van te voren een route zelf uitstippelen en in de telefoon laden, ook kun je points of interest ingeven en bv. campings of in mijn geval LPG tankstations van heel Europa.
Ook kun je zelf de snelheden aangeven die je denkt te rijden in stad buiten de stad en op de snelweg, zo kan ik mij aankomsttijd binnen een paar minuten exact bepalen.... ook op verre bestemmingen.
Heb mijn versie op marktplaats gekocht voor 25 euro, (nadat ik een tijdje een gekraakte versie had gebruikt op mijn 2e telefoon) mijn eerste Copilot zat standaard op mijn telefoon (mototrola A780) nu zo'n 8 jaar geleden, was een van de eerste android (linux) toestellen toen.......
LET OP IN FRANKRIJK (EN OOK ANDRE EUROPEESCHE LANDEN) MAG JE GEEN FLITSPALEN OP JE NAVIGATIE STAAN HEBBEN DIT KOST JE EEN HOGE BOETE!!! HIER WORDT DUS ECHT OP GEZOCHT OP JE NAVIGATIE!!!
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Bedankt voor de reacties. Maar navigatie op de telefoon is niets voor mij. Ik heb een telefoon waarmee ik kan bellen en daar houdt het dan ook mee op. Een keer per jaar moet ik 10 euro opwaarderen en dan staat er meestal nog een paar euro beltegoed op. Een losse navigatie is ook makkelijker omdat de kinderen die soms ook mee nemen.
Momenteel heb ik een PDA met Tomtom software, maar Tomtom levert geen kaarten meer voor dit systeem en soms werk de GPS ontvangst niet.
Momenteel werk hij echter weer goed. Van de Mio die ik wilde kopen lees ik op internet goede maar ook slechte dingen, maar datzelfde geldt ook voor de Tomtom en de Garmin.
@Eminence Grise, Ik wil 24 juli vertrekken en er dus een week over doen om op de meeting te komen.
Momenteel heb ik een PDA met Tomtom software, maar Tomtom levert geen kaarten meer voor dit systeem en soms werk de GPS ontvangst niet.
Momenteel werk hij echter weer goed. Van de Mio die ik wilde kopen lees ik op internet goede maar ook slechte dingen, maar datzelfde geldt ook voor de Tomtom en de Garmin.
@Eminence Grise, Ik wil 24 juli vertrekken en er dus een week over doen om op de meeting te komen.
Schultenbräu das ist mein Bier !
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Vroeger reden we op kompas. De richting was simpel: de eerste dagen van de vakantie naar het zuiden en als je weer naar huis moest naar het noorden. Het kompas zat met een zuignap op het midden van de ruit. Als je hem aan de zijkant zette, dan was er een afwijking omdat het kompas reageerde op het ijzer van de raam stijlen. Elk tankstation verkocht deze dingen voor een paar Gulden. Nu zijn ze wat duurder (zie link).LPGo schreef:Als je toch de tijd hebt, lekker ouderwets op kaarten rijden......
http://www.aliexpress.com/item/Best-sel ... 28en|nl%29
Gelukkig heeft de Tomtom ook een kompas er in zitten. Moet de GPS ontvangst wel werken,
Schultenbräu das ist mein Bier !
Ik heb ook nog een TomTom one liggen. Die gebruik ik wel in de 2cv als het nodig is. Ooit eens een kaart voor europa bijgekocht. Doet het altijd en ik vind het fijn werken. Tegenwoordig heb je al een leuke TomTom voor rond de 100 euro. Vind het wel handig dat het een klein apparaat is want de voorruit van de eend is al niet echt groot.
Op de motor gebruik ik een Garmin. Die werd veel beter getest dan de TomTom rider op dat moment. Ik moet zeggen dat de Garmin mooi degelijk spul is en dat het prima werkt. Moest wel wennen omdat ik jaren TomTom gewend was. Klantenservice van Garmin is wel traag... Zeker per email kun je lang wachten op antwoord.
Voor in de auto zou ik persoonlijk gewoon weer voor TomTom gaan.
Op de motor gebruik ik een Garmin. Die werd veel beter getest dan de TomTom rider op dat moment. Ik moet zeggen dat de Garmin mooi degelijk spul is en dat het prima werkt. Moest wel wennen omdat ik jaren TomTom gewend was. Klantenservice van Garmin is wel traag... Zeker per email kun je lang wachten op antwoord.
Voor in de auto zou ik persoonlijk gewoon weer voor TomTom gaan.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
wat duurder??? 67 dollarcent per stuk!Boudewijn schreef:Vroeger reden we op kompas. De richting was simpel: de eerste dagen van de vakantie naar het zuiden en als je weer naar huis moest naar het noorden. Het kompas zat met een zuignap op het midden van de ruit. Als je hem aan de zijkant zette, dan was er een afwijking omdat het kompas reageerde op het ijzer van de raam stijlen. Elk tankstation verkocht deze dingen voor een paar Gulden. Nu zijn ze wat duurder (zie link).LPGo schreef:Als je toch de tijd hebt, lekker ouderwets op kaarten rijden......
http://www.aliexpress.com/item/Best-sel ... 28en|nl%29
Gelukkig heeft de Tomtom ook een kompas er in zitten. Moet de GPS ontvangst wel werken,
- André Post
- Heavy user
Ik heb vroeger ook zo'n zuignapkompas in de Mehari gehad.
Dan denk je gaat goed in een voornamelijk kunststof auto.
Maar nee, na enige tijd rijden stond dat kompas in elke richting behalve het noorden.
Waarschijnlijk statische lading opbouw van het kunststof.
Ik had in ieder geval niets aan dat kompas.
Dan denk je gaat goed in een voornamelijk kunststof auto.
Maar nee, na enige tijd rijden stond dat kompas in elke richting behalve het noorden.
Waarschijnlijk statische lading opbouw van het kunststof.
Ik had in ieder geval niets aan dat kompas.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.