Banden
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
- André Post
- Heavy user
Die zitten nu voor op de Mehari.
Mijn ervaringen, goed grip, op droog zelfs de beste die ik ooit gehad heb.
Wel een stugge band, je voelt duidelijk meer van de weg.
Minder fijn op een Mehari daardoor dan de Michelins door de flexibele carosserie.
Mijn ervaringen, goed grip, op droog zelfs de beste die ik ooit gehad heb.
Wel een stugge band, je voelt duidelijk meer van de weg.
Minder fijn op een Mehari daardoor dan de Michelins door de flexibele carosserie.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Ik mis de optie overig.
Voor een tijdje met verbrede velgen (alleen naar buiten verbreed.) en Hankook 175/60R15 gereden. Maar dat stuurt voor geen meter en kost te veel lagers en fuse's.
Rijd nu met kumho 155/60R15 winterbanden op standaard velgen.
Maar de grip bij warm weer is te slecht.
Gister is er een set Hankook 135/70R15 binnen gekomen.
Die gaan er onder op een set nieuwe standaard velgen.
Achter zijn de velgen 2 kanten op verbreed daar door hebben de lagers het minder slecht. Er liggen Hankook 225/60R15 banden op.
Een eend rijdt toch het lekkerste met smalle banden (in elk geval op de vooras) en de originele wagenhoogte.
Voor een tijdje met verbrede velgen (alleen naar buiten verbreed.) en Hankook 175/60R15 gereden. Maar dat stuurt voor geen meter en kost te veel lagers en fuse's.
Rijd nu met kumho 155/60R15 winterbanden op standaard velgen.
Maar de grip bij warm weer is te slecht.
Gister is er een set Hankook 135/70R15 binnen gekomen.
Die gaan er onder op een set nieuwe standaard velgen.
Achter zijn de velgen 2 kanten op verbreed daar door hebben de lagers het minder slecht. Er liggen Hankook 225/60R15 banden op.
Een eend rijdt toch het lekkerste met smalle banden (in elk geval op de vooras) en de originele wagenhoogte.
Rij ik mee. Iets stugger dan Michelin maar vind ze verder echt prima.BasvanEerden schreef:Wie heeft er ervaring met de Nankang CX668?
http://www.nankangusa.com/tires/touring ... ab=details
-
- Regelmatige poster
Zo de eerste langere termijn ervaring met TOYO...
Na 17145km krijg ik nu advies r-voor APK... Dat gaat dus best heel rap! Overigens heel mooi re cht afgesleten.
Wat kan dan een betaalbaar en goed alternatief zijn??? Dit is een beetje duuuur.
Na 17145km krijg ik nu advies r-voor APK... Dat gaat dus best heel rap! Overigens heel mooi re cht afgesleten.
Wat kan dan een betaalbaar en goed alternatief zijn??? Dit is een beetje duuuur.
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Toyo
Toyo banden prima keuze, als Michelin ook een 1ste montage band.
Goed slijtage patroon en rij eigenschappen.
Afhankelijk van de km per jaar kun je natuurlijk goedkoper uit zijn met een Michelin band, die gaan langer mee.
Ik zie wel vaak Michelins met nog genoeg profiel maar die moeten worden vervangen vanwege uitdroging en scheurtjes door de ouderdom.
Het is dus even rekenen hoeveel jaar je met de band zou doen en daar je keuze op afstemmen.
Goed slijtage patroon en rij eigenschappen.
Afhankelijk van de km per jaar kun je natuurlijk goedkoper uit zijn met een Michelin band, die gaan langer mee.
Ik zie wel vaak Michelins met nog genoeg profiel maar die moeten worden vervangen vanwege uitdroging en scheurtjes door de ouderdom.
Het is dus even rekenen hoeveel jaar je met de band zou doen en daar je keuze op afstemmen.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
-
- Regelmatige poster
Hoi,
Tja, ik heb de band net 1,5 jaar. Nu nog 2,5mm. Dat is voor mijn doen heeeel snel. Ik rijdt 12000km per jaar. Dus ouderdom wordt niet het probleem.
Welke band gaat langer mee zonder veel grip in te boeten... Of is goedkoper dan Tokyo?
Tja, ik heb de band net 1,5 jaar. Nu nog 2,5mm. Dat is voor mijn doen heeeel snel. Ik rijdt 12000km per jaar. Dus ouderdom wordt niet het probleem.
Welke band gaat langer mee zonder veel grip in te boeten... Of is goedkoper dan Tokyo?
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
-
- Regelmatige poster
banden
toyo ??? bij mijn eigen auto,s na de eerste regenbui er ONMIDDELIJK afgehaald !! wat een glibber band gewoonweg eng !!
mabor word volgens mij niet meer gemaakt ( was ook niet denderend )
michelin,s is aleen voor de ,,orginaliteitfreaks ,,
rijd nu die maxxis ALL SEASON 135/80-15 ook gemonteerd op auto,s van echte kilometervreters (70.000 per jaar) en echt het beste wat ik in de afgelopen jaren heb gezien zachte wang slijtvast en zeer goede grip met nat weer
met de rest ,,,,, nankang,,golden tyre vee- rubber enz enz sowieso aleen maar slechte ervaringen
mabor word volgens mij niet meer gemaakt ( was ook niet denderend )
michelin,s is aleen voor de ,,orginaliteitfreaks ,,
rijd nu die maxxis ALL SEASON 135/80-15 ook gemonteerd op auto,s van echte kilometervreters (70.000 per jaar) en echt het beste wat ik in de afgelopen jaren heb gezien zachte wang slijtvast en zeer goede grip met nat weer
met de rest ,,,,, nankang,,golden tyre vee- rubber enz enz sowieso aleen maar slechte ervaringen
wat niet kan doen we lekker toch
-
- Heavy user
mabor wordt niet meer gemaakt idd... helaas. het was het enige goede budget alternatief. maar ben dus nu ook benieuwd naar die maxxis banden want daar hoor ik ook steeds vaker goede dingen over. maar heb net een setje nieuwe mabors rondom voor de zomer en nieuwe michelin winterbanden... dus het zal (hopelijk) wel even duren voor ik aan een nieuw setje toe ben
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction