Nieuwe "oude" eend.
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- summersnoek
- Regelmatige poster
Hoi Ed,
Als ik binnenkort toch mijn koets ga lassen (aardig wat werk nog te gaan) ben ik van plan ook oude achterlichten te nemen. Van welk jaar is jouw project? Ik vroeg mij af of ze bij de APK niet gaan vallen over "verkeerde" achterlichten en dan de knipperlichtjes op de plek waar ZDZ zit. Op zich mag er niks in de land, maar ik vroeg het mij af.
Als ik binnenkort toch mijn koets ga lassen (aardig wat werk nog te gaan) ben ik van plan ook oude achterlichten te nemen. Van welk jaar is jouw project? Ik vroeg mij af of ze bij de APK niet gaan vallen over "verkeerde" achterlichten en dan de knipperlichtjes op de plek waar ZDZ zit. Op zich mag er niks in de land, maar ik vroeg het mij af.
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken
1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer
- summersnoek
- Regelmatige poster
Ik zal eens een foto maken van een hele koplampset die ik hier nog heb liggen.Ed147 schreef:Is ook een strak plan!Rossero schreef:Kan je niet van die oude koplampen kopen met de rode koplampverklikkers er op? Dan kun je misschien van die verklikkers knipperlichten maken!
Ik schrok alleen van de prijs voor zo'n koplamp.....![]()
Ach, zover ben ik nog lang niet!
Heb nu wel bijna alle delen die ik nodig heb.
Alleen nog een voorbumper en een rechter voorspatbord.
Mogelijk vind jij dat leuk en kan je er wat mee. Ik maak vanmiddag wel een foto.
Het hele koplampframe zit er nog bij. Is wel matzwart gespoten, dus in eerste instantie lijkt het er niet uit te zien. Volgens mij wel prima te redden. Het is de koplampset van een ribbelkap eend dus ik hoop niet te breed (slijptol erin, inkorten en ed last het wel vast).
- summersnoek
- Regelmatige poster
Dat heb jij goed Boudewijn. 5 dagen werken en 2 dagen vrij blijft een martelende verhouding. 24 tot 32 uur werken is meerrrrrr dan genoeg.Boudewijn schreef:Werken is niet erg, maar er gaat zoveel vrije tijd in zitten.Ed147 schreef:Ben net terug uit Zweden, dus om nu weer weg te gaan met een nieuwe baan.........
- summersnoek
- Regelmatige poster
Juist. Ik dacht ergens in het begin al te lezen dat de "dyane" van 83 was. Ik ga het avontuur ook maar aan. Ik vind die oude achterlichten namelijk wel heel erg leuk en omdat ik ook een zdz heb, vind ik het wel passen. Ik heb trouwens wel eens een 2cv gezien met "moderne" achterlichten en een oude schuine achterplaat. Dat ziet er dus echt niet uit, maar als die zo wel door de keuring komt, dan is het daarna weer even ombouwen. En inderdaad Ed, heb je dan eenmaal een schuine achterlichtplaat dan hoort er eigenlijk ook wel een oud blauwe plaat op. De meeste agenten kunnen toch geen bouwjaar lezen uit een kentekenplaat.Ed147 schreef:Mijn auto is van 1983.
Het enige wat niet mag, is m'n nummerplaat.
Maar voor de apk komt de gele plaat onder de bumper te hangen, compleet met verlichting.
Verder zal ik het wel zien!
- summersnoek
- Regelmatige poster
- Ed147
- Veelvuldig poster
Geen probleem!
Ik heb het oude type lamp er nl al op zitten.
Dat is het mooie als je een oud type erbij kan kopen om te slopen.
Ik heb eventueel nog wel een complete achterkant liggen, dus voor het oude type achterlicht.
De bumper zit er ook nog aan vast.
PM me maar als het je iets lijkt.
Ik heb het oude type lamp er nl al op zitten.

Dat is het mooie als je een oud type erbij kan kopen om te slopen.
Ik heb eventueel nog wel een complete achterkant liggen, dus voor het oude type achterlicht.
De bumper zit er ook nog aan vast.
PM me maar als het je iets lijkt.
2cv6 Charleston grijs/grijs
Mitsubishi Pajero Pinin
Suzuki Grand Vitara 2004
Mitsubishi Pajero Pinin
Suzuki Grand Vitara 2004
- summersnoek
- Regelmatige poster
-
- Veelvuldig poster
- summersnoek
- Regelmatige poster
Zaterdag bij Ed147 op bezoek geweest. Ed had koffie en ik had koeken meegenomen. Leuk om zijn project in levende lijve te aanschouwen. Is al mooi en gaat nog mooier worden. Schuine achterplaat meegenomen voor mijn project. Zo ziet het eruit als legpuzzel. Even uitgeprobeerd om de oude koets. Het geheel komt dan uiteindelijk op mijn koets zdz.