LPGo's Ami 8 berline 09-80-MS
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
hoi, die bevestiging is niet noodzakelijk, ik rij nu 6 jaar zonder, geen probleem. uitlaatdelen zijn beter op elkaar aan te sluiten ook zo zonder.sneuper2000 schreef:hallo,
Bij mijn zijn de schroefgaten uit gelubberd durf er geen andere maat te tappen ,is deze bevestiging wel noodzakelijk of blijft de demper mooi aan de kachelpotten hangen en ophangrubbers van de uitlaatpijp?
Gr Ronald van der Meer
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
Vanavond nog even een dwarsbalkje geplaatst inclusief het oplappen van de vloer en het vervangen van de uiteindes van de stoelrailbalkjes...
Waarschijnlijk kan dit weekeinde de nieuwe uitlaat eronderin, maar eerst nog nieuwe remschijven, deze had ik ook nog liggen,dan is zij technisch straks helemaal nieuw...
Morgen overdag nog een paar foto's van de onderzijde van de vloer (bestuurderskant)
Waarschijnlijk kan dit weekeinde de nieuwe uitlaat eronderin, maar eerst nog nieuwe remschijven, deze had ik ook nog liggen,dan is zij technisch straks helemaal nieuw...
Morgen overdag nog een paar foto's van de onderzijde van de vloer (bestuurderskant)
ondertussen heel wat gedaan, de 4 dwarsbalkjes zitten onder de vloer,nog meer rottigheid gevonden, de onderkant van de A-stijl bijrijderskant is rot en het balkje waar de stoelgeleider op rust aan de bijrijders kant is helemaal rot, dus dat wordt nog meer lassen...
Deze week de remschijven vervangen omdat het wel mooi staat (alles nieuw).... hierbij moest Citroen nog veel leren want er zitten een soort nokjes op die je niet fatsoenlijk krijgt afgesteld. Als je de sluitmoer vastdraait dan verstellen de nokken zich weer.... er zal beslist speciaal gereedschap voor zijn maar ik heb het niet... Na een tijdje had ik dan toch de boel behoorlijk strak afgesteld.... Remmen vervangen zonder de verwarmings/afvoerslangen te verwijderen. als extra moeilijkheidsgraad zullen we maar zeggen..
Daarna de uitlaat eronder gezet. Jullie hadden groot gelijk, het past van geen kant, dus de bouten aan de versnellingsbak maar weggelaten, moet alleen nog een oplossing vinden voor de koelbakjes van de schijven, iemand een idee (behalve weghalen)
Er zat ook nog zo'n bevestigings setje bij, maar op de Ami past dit allemaal net....niet
dus maar de originele klemmen en rubbers gebruikt.....
Vandaag aan de achterspatborden begonnen, Binnenschermen voorzien van een vers laagje tectiel en schuimband waar de spatborden komen.
een rvs lijstje gemaakt waar de schroeven aangelast worden zodat ze niet doldraaien en de krachten van de schroeven verdeeld worden over de hele spatborden.
Een Ami wordt met beugeltjes en klemmetjes bij elkaar gehouden en deze rotten altijd als eerste weg, dus daarom e.e.a. van rvs gemaakt, kijken hoelang dit houdt..
en de spatborden erop...... rechts past mooi links wat minder ter hoogte van het midden van de deur, voor nu laat ik het even zitten
Maandag is de grote dag, dan ga ik naar de Rdw voor her-inslag van het chassisnummer, moet eigenlijk appeltje eitje zijn ben benieuwd.
Ja ja ik wil deze helemaal volgens het boekje doen, dus niet even snel zelf erin slaan...
Waar zijn die goeie oude tijden gebleven............
Deze week de remschijven vervangen omdat het wel mooi staat (alles nieuw).... hierbij moest Citroen nog veel leren want er zitten een soort nokjes op die je niet fatsoenlijk krijgt afgesteld. Als je de sluitmoer vastdraait dan verstellen de nokken zich weer.... er zal beslist speciaal gereedschap voor zijn maar ik heb het niet... Na een tijdje had ik dan toch de boel behoorlijk strak afgesteld.... Remmen vervangen zonder de verwarmings/afvoerslangen te verwijderen. als extra moeilijkheidsgraad zullen we maar zeggen..
Daarna de uitlaat eronder gezet. Jullie hadden groot gelijk, het past van geen kant, dus de bouten aan de versnellingsbak maar weggelaten, moet alleen nog een oplossing vinden voor de koelbakjes van de schijven, iemand een idee (behalve weghalen)
Er zat ook nog zo'n bevestigings setje bij, maar op de Ami past dit allemaal net....niet
dus maar de originele klemmen en rubbers gebruikt.....
Vandaag aan de achterspatborden begonnen, Binnenschermen voorzien van een vers laagje tectiel en schuimband waar de spatborden komen.
een rvs lijstje gemaakt waar de schroeven aangelast worden zodat ze niet doldraaien en de krachten van de schroeven verdeeld worden over de hele spatborden.
Een Ami wordt met beugeltjes en klemmetjes bij elkaar gehouden en deze rotten altijd als eerste weg, dus daarom e.e.a. van rvs gemaakt, kijken hoelang dit houdt..
en de spatborden erop...... rechts past mooi links wat minder ter hoogte van het midden van de deur, voor nu laat ik het even zitten
Maandag is de grote dag, dan ga ik naar de Rdw voor her-inslag van het chassisnummer, moet eigenlijk appeltje eitje zijn ben benieuwd.
Ja ja ik wil deze helemaal volgens het boekje doen, dus niet even snel zelf erin slaan...
Waar zijn die goeie oude tijden gebleven............
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
- Locatie: Citroville
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
-
- Gebruiker
- Berichten: 54
- Lid geworden op: vr 5 jun, 2009 19:27
Vandaag nog wat kleine dingetjes gedaan, want ik wil morgen op eigen kracht (van de Ami) naar de RDW.......
Maar eerst zijn we vanmorgen naar de Luikse markt geweest, ja de enige echte in.... Luik, wat dachten jullie dan
Al kijkende bij een kraam met automaterialen kwam ik daar losse ruitewisserbladen tegen die wel eens in mijn ruitenwissers konden passen... Gisteravond had ik nog geprobeerd om de losse bladen te gebruiken die ik van de Ami vereniging meegenomen had maar die pasten niet.... Dus meteen maar meegenomen (voor 5 euro)....
Thuis maar meteen liggen prutsen en jawel hoor ze passen als gegoten..... dus nu heb ik ouderweste Ami ruitenwissers (100x mooier dan die nieuwerwetse bruggen) met nieuwe rubbers.......... YES mijn dag kan niet meer stuk....
Daarna nog de achterste uitlaatsteun aan de carrosserie gelast en geprobeerd om hem dicht te krijgen, nog niet helemaal gelukt maar voor de RDW goed genoeg....
Ook nog even 2 velgen met nieuwe oude velgen achter erop gelegd, ziet er mooi uit, de wieldoppen moet ik nog poetsen.
Het laatste probleem is dat de dynamo niet bijlaadt, dus eerst maar eens een nieuwe dynamo erop gezet maar nog niets; dus dan maar een andere spanningsregelaar (uit mijn Ami 6 Service) genomen en jawel hoor hij laadt.....
Dus morgen op eigen kracht naar de RDW.......
Maar eerst zijn we vanmorgen naar de Luikse markt geweest, ja de enige echte in.... Luik, wat dachten jullie dan
Al kijkende bij een kraam met automaterialen kwam ik daar losse ruitewisserbladen tegen die wel eens in mijn ruitenwissers konden passen... Gisteravond had ik nog geprobeerd om de losse bladen te gebruiken die ik van de Ami vereniging meegenomen had maar die pasten niet.... Dus meteen maar meegenomen (voor 5 euro)....
Thuis maar meteen liggen prutsen en jawel hoor ze passen als gegoten..... dus nu heb ik ouderweste Ami ruitenwissers (100x mooier dan die nieuwerwetse bruggen) met nieuwe rubbers.......... YES mijn dag kan niet meer stuk....
Daarna nog de achterste uitlaatsteun aan de carrosserie gelast en geprobeerd om hem dicht te krijgen, nog niet helemaal gelukt maar voor de RDW goed genoeg....
Ook nog even 2 velgen met nieuwe oude velgen achter erop gelegd, ziet er mooi uit, de wieldoppen moet ik nog poetsen.
Het laatste probleem is dat de dynamo niet bijlaadt, dus eerst maar eens een nieuwe dynamo erop gezet maar nog niets; dus dan maar een andere spanningsregelaar (uit mijn Ami 6 Service) genomen en jawel hoor hij laadt.....
Dus morgen op eigen kracht naar de RDW.......
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
Ja, ik ben al terug......
maar had het bijna gemist.... Ben 1 km ver gekomen met mijn ami daarna hield zij het voor gezien, dus toen maar naar huis gelopen en de triangel en de Bx genomen en de Ami maar op sleeptouw.......
Was 5 minuutjes te laat maar was verder gelukkig geen probleem.
Had uiteraard veel bekijks bij gasten en keurmeesters, maar ook zij konden allen de Ami waarderen.....(erg veel (hoon)gelach)
foto's komen eraan (vanavond) maar wel al een filmpje van het moment supreme....
http://www.youtube.com/watch?v=-KqFA0vA7w4
Voor de rest ging het van een leien dakje, ging er erg relaxed aan toe.
Toen ik zei dat ik er een trekhaak achter wilde maken, kwam hij met de papieren dat ik er 500 kg mee mag trekken en dat dit ook meteen op het (nieuwe) kenteken vermeld gaat worden (wat een service), dus dat wordt een flinke caravan uitzoeken......
Vanavond maar eens rustig uitzoeken waarom zij tegensputterde (letterlijk)
En nu; op naar de APK..........
maar had het bijna gemist.... Ben 1 km ver gekomen met mijn ami daarna hield zij het voor gezien, dus toen maar naar huis gelopen en de triangel en de Bx genomen en de Ami maar op sleeptouw.......
Was 5 minuutjes te laat maar was verder gelukkig geen probleem.
Had uiteraard veel bekijks bij gasten en keurmeesters, maar ook zij konden allen de Ami waarderen.....(erg veel (hoon)gelach)
foto's komen eraan (vanavond) maar wel al een filmpje van het moment supreme....
http://www.youtube.com/watch?v=-KqFA0vA7w4
Voor de rest ging het van een leien dakje, ging er erg relaxed aan toe.
Toen ik zei dat ik er een trekhaak achter wilde maken, kwam hij met de papieren dat ik er 500 kg mee mag trekken en dat dit ook meteen op het (nieuwe) kenteken vermeld gaat worden (wat een service), dus dat wordt een flinke caravan uitzoeken......
Vanavond maar eens rustig uitzoeken waarom zij tegensputterde (letterlijk)
En nu; op naar de APK..........