Chassis nummer niet te vinden
-
- Heavy user
-
- De Forumbelg
Ze zijn eind '68 gestopt met de Dyane in Vorst, daarom dat de jouwe in Frankrijk gebouwd is. Toen de assemblage nog draaide, importeerde Nederland geen Dyanes uit Frankrijk.
Het is juist voor Nederland dat België bv. de spatlappen achteraan standaard monteerde omdat dat toen in Nederland verplicht was. Ook waren Belgische exemplaren veel beter anti-roest behandeld.
Het is juist voor Nederland dat België bv. de spatlappen achteraan standaard monteerde omdat dat toen in Nederland verplicht was. Ook waren Belgische exemplaren veel beter anti-roest behandeld.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Heavy user
chassisnummer duitse duck
Ik heb een '87 2CV met een Duits kenteken en ook ik kan mijn chassisnummer niet vinden. Op het kenteken staat ook niet waar het nummer zou moeten zitten.
In het motorcompartiment zit wel een alu-plaatje tegen het schutbord, nadeel hiervan is dat dit nummer niet overeenkomt met het chassisnummer dat op de papieren staat, kan dat of geeft dat al meteen problemen bij de RDW.
In het motorcompartiment zit wel een alu-plaatje tegen het schutbord, nadeel hiervan is dat dit nummer niet overeenkomt met het chassisnummer dat op de papieren staat, kan dat of geeft dat al meteen problemen bij de RDW.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Die nummers moeten overeenkomen, zodat de RDW weet dat de koets bij het chassis hoort.
Chassisnummer kan op de volgende plaatsen staan:
- Onder de aandrijfas (bovenzijde) chassis aan de bijrijderskant.
- Tussen de stoel en de dorpel aan de bijrijderskant
- bovenzijde chassisplaat voor de voorstoelen
- bovenzijde chassisplaat voor de achterbank
Chassisnummer kan op de volgende plaatsen staan:
- Onder de aandrijfas (bovenzijde) chassis aan de bijrijderskant.
- Tussen de stoel en de dorpel aan de bijrijderskant
- bovenzijde chassisplaat voor de voorstoelen
- bovenzijde chassisplaat voor de achterbank
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Werden destijds ook al de "double chevrons" voor en na het chassisnummer gebruikt door Citroën?Michiel van G. schreef:origineel is op de bodem voor de voorzitting in de jaren '70 ALTIJD op de chassisplaat. 15 centimeter uit de kant, 20 vanaf de voetenbak. aan de rechter zijde. Bij mijn Dyane staat het daar, en bij mijn opknap-eend stond het ook daar:
Op mijn 82er eend zie ik die chevron tekens wel; op mijn 74er eend zie ik enkel het chassisnummer zonder sluittekens op de chassisplaat staan...
Eendracht maakt macht.