kabelboom
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
kabelboom
hoe lang zou je nodig hebben om een kabelboom te vervangen van een '75 er eend??
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
-
- Gebruiker
- Berichten: 54
- Lid geworden op: vr 5 jun, 2009 19:27
Ik denk dat het vervangen van een kabelboom ongeveer een halve dag( 3 tot 4 uur) werk is
Ik kan je eventueel aan een vervangende kabelboom (2cv club 1978) helpen tussen Weert en Roermond.
De kabelboom heeft een voorste en een achterste deel,als je geluk hebt kun je met alleen het voorste deel vervangen de problemen oplossen.
Het lijkt mij verstandig om de accu los te maken , dan daar waar de isolatie ingesneden is deze te verwijderen en er vervolgens een rijtje kroonsteentjes tussen te zetten , vervolgens de zekeringen (onder de 2 witte dekseltjes )controleren , accu weer aansluiten en dan met de multimeter te gaan meten of er weer stroom op het contactslot en de startmotor aankomt.
Succes ,
Rene ter Veer
Ik kan je eventueel aan een vervangende kabelboom (2cv club 1978) helpen tussen Weert en Roermond.
De kabelboom heeft een voorste en een achterste deel,als je geluk hebt kun je met alleen het voorste deel vervangen de problemen oplossen.
Het lijkt mij verstandig om de accu los te maken , dan daar waar de isolatie ingesneden is deze te verwijderen en er vervolgens een rijtje kroonsteentjes tussen te zetten , vervolgens de zekeringen (onder de 2 witte dekseltjes )controleren , accu weer aansluiten en dan met de multimeter te gaan meten of er weer stroom op het contactslot en de startmotor aankomt.
Succes ,
Rene ter Veer
Als je een reserve kabelboom hebt is het een klusje van een paar uur. Alleen in het dashboard zelf is het een gepruts, houd een schema bij de hand en probeer een kabelboom te regelen waarbij alle stekkertjes een label hebben. Dan is het niet zo ingewikkeld. Bij mij was er niets gelabekd en dan is het toch nog een hele uitzoekerij. Alles moeten doormeten en uitzoeken.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
valt echt heel erg mee hoor.
Maar nieuw bouwen is prijzig, een deel vervangen wat rot is is veel goedkoper en vaak sneller.
Het zijn maar touwtjes met stekkers he, stelt niet zoveel voor, als het maar heel is, en veilig.
Maar nieuw bouwen is prijzig, een deel vervangen wat rot is is veel goedkoper en vaak sneller.
Het zijn maar touwtjes met stekkers he, stelt niet zoveel voor, als het maar heel is, en veilig.
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
-
- Gebruiker
- Berichten: 54
- Lid geworden op: vr 5 jun, 2009 19:27
Ik hoop dat Anne geluk heeft gehad en het dan inderdaad met 1 draadje vervangen weer helemaal opgelost is.
Mogelijk is het slim om daar waar de kabel nu problemen had , bovenop de nieuwe isolatietape een stuk van zo'n zwarte plastic kabelwurm isolatie ( zit onder andere in Citroën Ax , Berlingo en diverse moderne Peugeots) als extra beveiliging over de kabelboom te zetten.
Mogelijk is het slim om daar waar de kabel nu problemen had , bovenop de nieuwe isolatietape een stuk van zo'n zwarte plastic kabelwurm isolatie ( zit onder andere in Citroën Ax , Berlingo en diverse moderne Peugeots) als extra beveiliging over de kabelboom te zetten.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
helluppp...
heb een nieuwe draad getrokken vanaf het contactslot naar de ontsteking en zekeringkastje. Deze was gesnirkt/verbrand. De andere kabels zijn zo te zien onbeschadigd en intact. (niet bloot oid)
Eend start niet, gaat niet op contact. Heb wel licht en de claxon doet het maar geen richtingaanwijzers.
Waar moet ik zoeken...??
heb een nieuwe draad getrokken vanaf het contactslot naar de ontsteking en zekeringkastje. Deze was gesnirkt/verbrand. De andere kabels zijn zo te zien onbeschadigd en intact. (niet bloot oid)
Eend start niet, gaat niet op contact. Heb wel licht en de claxon doet het maar geen richtingaanwijzers.
Waar moet ik zoeken...??
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul