Nieuw lid

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
Plaats reactie
Geer
Beginner
Beginner
Contacteer:

Nieuw lid

Bericht door Geer » do 25 jul, 2013 22:00

Hallo
Sinds vanmiddag ben ik de trotse eigenaar van een charleston van 1979
Mijn pa en ik hebben de wagen opgehaald en ik hij hield zich aan de stoel vast bij iedere bocht die we samen in de eend namen

De wagen ziet er eigenlijk best goed uit voor zijn leeftijd en heeft een nieuwe APK

De wagen stottert een beetje en op dit forum heb ik al uitgevonden dat ik super moet tanken en dat ik morgen eerst eens de carburateur ga schoonmaken.

Onder de kap moest ik gelijk denken aan pa zijn DS-en die hij vroeger heeft gehad
Wat kunnen die Fransen alles verstoppen onder de kap
(ik heb nog een oude Buick van 1950 waar je naast de motor kan gaan zitten als je het repareren wil)
Dat wordt dus eerst eens goed inlezen hoe alles in elkaar zit en hoe het een en ander te repareren als er iets stuk gaat.

Bestaat er online ook een soort instructieboekje die je kan downloaden van de wagen
zoals welke motorolie, om de hoeveel km de bougies te vervangen etc?

azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door azuiper » do 25 jul, 2013 22:35

Wat kunnen die Fransen alles verstoppen onder de kap
(ik heb nog een oude Buick van 1950 waar je naast de motor kan gaan zitten als je het repareren wil)
hoi Geer,

ik begrijp uit je opmerking dat je nog nooit aan een eend gesleuteld hebt - in 5 minuten zijn de 2 spatborden en de motorkap er af en kan je op een krukje naast de motor op je gemak sleutelen ... probeer dat maar eens na te doen bij een Buick ....

voor het onderhoud zijn diverse boekwerken verkrijgbaar, zoek maar eens op dit forum met behulp van de zoekfunctie. succes en welkom op het forum
BARE METAL CAR

casajordy
Beginner
Beginner

Bericht door casajordy » vr 26 jul, 2013 13:01

Welkom hier op dit forum en gefeliciteerd met de eend. Het sleutelen aan de eend is zeer makkelijk. Zoals al gezegt heb je de motor binnen 5 min vrij van plaatwerk en 10 min later heb je de motor in je handen. De rest is ook goed te doen voor auto's van die leeftijd. En je kan gelukkig op heel veel plaatsen onderdelen krijgen. Veel plezier met de eend en onthaast rijden er mee.
rode 2CV4 (in het echt een 2CV6) '77

casajordy
Beginner
Beginner

Bericht door casajordy » vr 26 jul, 2013 13:01

Welkom hier op dit forum en gefeliciteerd met de eend. Het sleutelen aan de eend is zeer makkelijk. Zoals al gezegt heb je de motor binnen 5 min vrij van plaatwerk en 10 min later heb je de motor in je handen. De rest is ook goed te doen voor auto's van die leeftijd. En je kan gelukkig op heel veel plaatsen onderdelen krijgen. Veel plezier met de eend en onthaast rijden er mee.
rode 2CV4 (in het echt een 2CV6) '77

Guro

Bericht door Guro » zo 28 jul, 2013 10:52

Leuk Geer, veel plezier ermee en laat je niet al te snel uit het veld slaan als je weer ergens halverwege tussen Groningen en Veendam langs de kant van de weg staat ;-)

Plaats reactie