Gendarme, gewichten en meeting perikelen
- gelemotor
- Regelmatige poster
- Berichten: 467
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
- Locatie: Beverwijk
Gendarme, gewichten en meeting perikelen
Helaas, ik ben al terug van de WM Spanje......
Zondag op pad gegaan met een Paradiso vouw wagen erachter, geschat op 300 a 350 kg.
Vakkundig leeg gehaald (was ook niet zo heel veel, maar toch) en er een knappe lattenbodem ingebouwd met echt matrassen.
Ter hoogte van uitgerekend Salbris, reed ik in een grote controle op de A 10.
Motoragent volgen , parkeerplaats op en er werd meewarig naar de Paradiso gekeken.
Zij vonden daarop een type plaatje met aslast 600 KG.
Kenteken erbij van d e Eend, en die gaf natuurlijk 400 KG aan.
Nawegen wilden ze niet, zij gingen alleen van de aslast, 600 KG, uit.
Na vele discussie in m'n beste Frans, toch de Paradiso moeten achterlaten op een politie bureau, en die mocht ik dan binnen een week ophalen met een grotere auto.
Bekeuring hiervoor was 90 euro.
Inmiddels ben ik dus weer even thuis, en ga ik morgen met een geleende auto de Paradiso toch maar ophalen, en weeeeeer terug naar Nederland.
Daarna .....weer door dat rotland op weg naar Andorra, lekker de bergen in.
Als ik terug kom, ga ik met de Paradiso naar de RDW, en laat ik een kenteken op maat maken voor het ding, met een maximum totaal gewicht van 400 kg, zo doen ze het met busjes en vrachtwagens ook.
Maar ik voel me wel zwaar klote dat je zolang aan het voorbereiden bent, en het dan in 1 dag al over is!!
Veel plezier zij die er nog wel zijn, veel plezier,
ik heb nog een voor - inschrijvings nummer voor de liefhebber!
Gr, Luc
Zondag op pad gegaan met een Paradiso vouw wagen erachter, geschat op 300 a 350 kg.
Vakkundig leeg gehaald (was ook niet zo heel veel, maar toch) en er een knappe lattenbodem ingebouwd met echt matrassen.
Ter hoogte van uitgerekend Salbris, reed ik in een grote controle op de A 10.
Motoragent volgen , parkeerplaats op en er werd meewarig naar de Paradiso gekeken.
Zij vonden daarop een type plaatje met aslast 600 KG.
Kenteken erbij van d e Eend, en die gaf natuurlijk 400 KG aan.
Nawegen wilden ze niet, zij gingen alleen van de aslast, 600 KG, uit.
Na vele discussie in m'n beste Frans, toch de Paradiso moeten achterlaten op een politie bureau, en die mocht ik dan binnen een week ophalen met een grotere auto.
Bekeuring hiervoor was 90 euro.
Inmiddels ben ik dus weer even thuis, en ga ik morgen met een geleende auto de Paradiso toch maar ophalen, en weeeeeer terug naar Nederland.
Daarna .....weer door dat rotland op weg naar Andorra, lekker de bergen in.
Als ik terug kom, ga ik met de Paradiso naar de RDW, en laat ik een kenteken op maat maken voor het ding, met een maximum totaal gewicht van 400 kg, zo doen ze het met busjes en vrachtwagens ook.
Maar ik voel me wel zwaar klote dat je zolang aan het voorbereiden bent, en het dan in 1 dag al over is!!
Veel plezier zij die er nog wel zijn, veel plezier,
ik heb nog een voor - inschrijvings nummer voor de liefhebber!
Gr, Luc
Duck your life
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Als ik terug kom, ga ik met de Paradiso naar de RDW, en laat ik een kenteken op maat maken voor het ding, met een maximum totaal gewicht van 400 kg, zo doen ze het met busjes en vrachtwagens ook.
Dit is onmogelijk.
De RDW heeft niets van doen met aanhangwagens onder de 750kg.
Daar kunnen ze gewoon niks mee.
Je kunt wel zelf een plaatje maken met die gewichten er op.
Maar wat jou is overkomen vind ik wel iets kwalijks aangezien je in principe legaal bezig bent. (Als hij ook daadwerkelijk onder de 400kg was)
Er zijn veel meer vakantiegangers op pad met een caravan met een te hoog toegestaan max. totaalgewicht.
Ik ga over een week ook weer.
Maar denk er nu over het plaatje er maar af te slopen (max 650kg, ex. vouwwagen)......
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Het laten keuren vd vouwwagen kan niet, hij is nl onder de 750 kg, en krijgt dus geen eigen kenteken.
Wat die agent gedaan heeft klopt wel, de aslast van de vouwwagen is 600 kg, wie zegt dat jij je wagen niet tot dat gewicht laadt. Het maximaal gewicht van de aanhanger is bepalend of hij wel of niet achter een auto mag worden gehangen.
Daarnaast speelt ook nog mee of aanhanger wel of niet geremd is, en wat het trekkende voertuig dan mag hebben.
Voorbeeld een ongeremde veewagen met maximaal laadvermogen van 750 kg, mag veelal niet getrokken worden door een middenklasser, die heeft vaak een maximaal trekgewicht ongeremd tot 500 kg, en geremd tot 1000 kg.
Het vervelende is, raak je betrokken bij een ongeval dan kan de verzekeringsmij moeilijk gaan doen als het niet klopt en kun jij met de kosten blijven zitten.
Wat die agent gedaan heeft klopt wel, de aslast van de vouwwagen is 600 kg, wie zegt dat jij je wagen niet tot dat gewicht laadt. Het maximaal gewicht van de aanhanger is bepalend of hij wel of niet achter een auto mag worden gehangen.
Daarnaast speelt ook nog mee of aanhanger wel of niet geremd is, en wat het trekkende voertuig dan mag hebben.
Voorbeeld een ongeremde veewagen met maximaal laadvermogen van 750 kg, mag veelal niet getrokken worden door een middenklasser, die heeft vaak een maximaal trekgewicht ongeremd tot 500 kg, en geremd tot 1000 kg.
Het vervelende is, raak je betrokken bij een ongeval dan kan de verzekeringsmij moeilijk gaan doen als het niet klopt en kun jij met de kosten blijven zitten.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
http://dyaantje.blogspot.nl/
Iedereen kan wel gelijk hebben met in beslagname en mogelijke verzekeringsperikelen.
Maar op weg naar de WM heb je er even tabak van denk ik.
De oplossing van Michiel daar zullen meer mensen hun voordeel mee kunnen doen denk ik .
Moet je de cijfers inslaan Michiel of kan je ze met een stift invullen
Maar op weg naar de WM heb je er even tabak van denk ik.
De oplossing van Michiel daar zullen meer mensen hun voordeel mee kunnen doen denk ik .
Moet je de cijfers inslaan Michiel of kan je ze met een stift invullen
tweeceevees zijn leuk!
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Dit is niet meer van toepassing in Nederland.Het maximaal gewicht van de aanhanger is bepalend of hij wel of niet achter een auto mag worden gehangen.
Daarnaast speelt ook nog mee of aanhanger wel of niet geremd is, en wat het trekkende voertuig dan mag hebben.
Voorbeeld een ongeremde veewagen met maximaal laadvermogen van 750 kg, mag veelal niet getrokken worden door een middenklasser, die heeft vaak een maximaal trekgewicht ongeremd tot 500 kg, en geremd tot 1000 kg.
In januari is er veel gewijzigd op dit gebied maar er is maar weinig ruchtbaarheid aan gegeven.
Bovenstaande is dus niet waar.
Bron: rijksoverheid.nl
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ijs-b.html
Het probleem is alleen hoe die Gendarmes ooit te overtuigen zijn.....
Dit is niet het geval aangezien je in Nederland zelf een aanhanger onder de 750kg kunt fabriceren en legaal op de weg mag trekken.Zonder typeplaatje riskeer je inbeslagname.
Wat ik zeg klopt wel, wat Thijs noemt heeft te maken met je rijbewijs, echter op je kenteken staat wat de auto mag
Bijvoorbeeld mijn Saxo mag ongeremd 350 kg hebben en geremd maximaal 750 kg. Oftewel een veewagen die ongeremd een laadvermogen heeft van 750 kg mag niet achter de Saxo.
Je mag wel degelijk zelf een aanhangwagen onder de 750kg fabriceren, maar deze moet wel gekeurd worden en aan bepaalde eisen voldoen, anders halen ze je alsnog van de weg, en heb je dus toch een typegoedkeuring nodig.
Bijvoorbeeld mijn Saxo mag ongeremd 350 kg hebben en geremd maximaal 750 kg. Oftewel een veewagen die ongeremd een laadvermogen heeft van 750 kg mag niet achter de Saxo.
Je mag wel degelijk zelf een aanhangwagen onder de 750kg fabriceren, maar deze moet wel gekeurd worden en aan bepaalde eisen voldoen, anders halen ze je alsnog van de weg, en heb je dus toch een typegoedkeuring nodig.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
http://dyaantje.blogspot.nl/
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
je moet sinds 29.10.2012 voor nieuwe aanhangers inderdaad een goedkeuring hebben:
www.kck.eu//?page=artikelen&sub=article ... e=&lastid=
www.kck.eu//?page=artikelen&sub=article ... e=&lastid=
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Het is een moeilijke materie maar de franse gendarmes hadden aan moeten tonen dat jouw kar ook echt te zwaar was dus hadden ze hem moeten laten wegen.
Als jouw kar dan zwaarder dan 400 kilo had gewogen hadden ze je niet verder mogen laten rijden en spullen moeten laten overladen van kar naar auto totdat de kar < 400 kilo was.
De bewijslast lag dus bij de gendarmes.
Als jouw kar dan zwaarder dan 400 kilo had gewogen hadden ze je niet verder mogen laten rijden en spullen moeten laten overladen van kar naar auto totdat de kar < 400 kilo was.
De bewijslast lag dus bij de gendarmes.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Volgens mij betreft het een Paradiso.......dan jouw rapido.........
je moet sinds 29.10.2012 voor nieuwe aanhangers inderdaad een goedkeuring hebben:
www.kck.eu//?page=artikelen&am...mp;lastid=
Grappige regelgeving.
Mijn zelfgebouwde caravan is dus van 28 oktober 2012 net als vele anderen.