Gendarme, gewichten en meeting perikelen
@Thijs.....
Sorry hoor maar ik hoop nu echt dat je wordt aangehouden door een Franse agent en dat je hetzelfde gebeurt als gele motor..... Denk je nu werkelijk dat als een Franse agent daar staat en tegen jouw zegt dat je niet verder mag rijden, dat jij als 'Ollander dat varkentje wel eens even gaat wassen, NIET DUS denk je dat gele motor dat ook niet geprobeerd heeft...
Echt waar ik gun het je.......... van harte....... Wanneer ga je, ik zal het doorgeven aan de Gendarmerie..........
Hoe dom/naïef* kun je zijn
* doorhalen wat niet van toepassing is.... voor speciale gevallen zijn beide mogelijk;
hé Thijs.....
Sorry hoor maar ik hoop nu echt dat je wordt aangehouden door een Franse agent en dat je hetzelfde gebeurt als gele motor..... Denk je nu werkelijk dat als een Franse agent daar staat en tegen jouw zegt dat je niet verder mag rijden, dat jij als 'Ollander dat varkentje wel eens even gaat wassen, NIET DUS denk je dat gele motor dat ook niet geprobeerd heeft...
Echt waar ik gun het je.......... van harte....... Wanneer ga je, ik zal het doorgeven aan de Gendarmerie..........
Hoe dom/naïef* kun je zijn
* doorhalen wat niet van toepassing is.... voor speciale gevallen zijn beide mogelijk;
hé Thijs.....
Tenminste iemand die de Franse werkwijze kentschermer schreef:Al is het legaal. Als de gendarme je aanhoud en vind dat het niet mag heb je gewoon pech. Je zit als buitenlander dan altijd fout. De gendarme heeft altijd gelijk en als ze dat niet hebben gaan ze gewoon heel snel frans spreken zodat je er echt geen touw meer aan vast knoopt.




@Thijs. Misschien heeft die politieagent wel gelijk en is die wet nog niet aangenomen in Frankrijk. Je kunt ook niet als Duitser in Nederland 200 gaan rijden op de autosnelweg omdat het in Duitsland wel mag.....
En wat is er illegaal/strafbaar aan het verwijderen van plaatjes op je aanhangwagen???? volgens mij is dit niet strafbaar, als je op die manier een hoop ellende/boetes kunt besparen dan is dat toch de moeite waard.........
Ik zou eerst eens de Franse wet gaan opzoeken, waarschijnlijk ben jij illegaal/strafbaar bezig als je met je aanhanger van 650kg op het plaatje door Frankrijk gaat rijden achter je eendje...... denk daar maar eens over na........
en als je nu geen plaatje hebt, dan kun je altijd zeggen dat die aanhanger maar 400kg mag laden.......... en kunnen ze je alleen gaan wegen...... en zien dat je onder de 400kg bent......toch.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2684
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
én het plaatsen van een ander typeplaatje is niet illegaal, absoluut niet zelfs.
Het enige wat je doet is dat je aantoonbaar maakt dat voor deze betreffende aanhanger je hebt gesteld dat hij max. 400 kilo mag wegen. Andersom zit je wel fout, als je hem hoger toelaatbaar maakt dan hij is. Maar dáár hebben we het niet over.
Het enige wat je doet is dat je aantoonbaar maakt dat voor deze betreffende aanhanger je hebt gesteld dat hij max. 400 kilo mag wegen. Andersom zit je wel fout, als je hem hoger toelaatbaar maakt dan hij is. Maar dáár hebben we het niet over.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
heb je daar een bron van? want volgens mij heb je gewoon niet gelijk!JanR schreef:De wetgever gaat nl uit van het maximaal te beladen gewicht, en de verzekeraar ook.
een fabrikant van een aanhanger geeft ergens aan wat je maximaal met een karretje mag en een autofabrikant geeft aan wat je auto max mag trekken en de laagste waarde is daarbij maatgevend (dit alles even onder een maximaal toelaatbaar gewicht van 750kg)
voor het wel of niet mogen trekken van een combinatie qua rijbewijs geld wel het toelaatbaar gewicht.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
wat een aardige jongen ben jij zeg.LPGo schreef:@Thijs.....
Sorry hoor maar ik hoop nu echt dat je wordt aangehouden door een Franse agent en dat je hetzelfde gebeurt als gele motor..... Denk je nu werkelijk dat als een Franse agent daar staat en tegen jouw zegt dat je niet verder mag rijden, dat jij als 'Ollander dat varkentje wel eens even gaat wassen, NIET DUS denk je dat gele motor dat ook niet geprobeerd heeft...
Echt waar ik gun het je.......... van harte....... Wanneer ga je, ik zal het doorgeven aan de Gendarmerie..........
Hoe dom/naïef* kun je zijn
* doorhalen wat niet van toepassing is.... voor speciale gevallen zijn beide mogelijk;
hé Thijs.....
thijs schrijft toch alleen maar dat gele motor ontzettende pech heeft gehad? en dat er eigenlijk geen reden was om die boete te krijgen. (en dat je in theorie dat ding weg had kunnen halen)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
- Locatie: Hengelo
Ik heb vanwege mijn werk een lichte ongeremde aanhanger gekocht. Deze mag officieel tot 740 kilo beladen worden. Ik heb het bedrijf waar ik het ding (nieuw) kocht gevraagd of de aanhanger niet omlaag gekeurd moest worden omdat ik ongeremd maar 250 kilo mag trekken. Dat was volgens hem volgens de huidige wetgeving niet nodig. Ik moest alleen het ding niet te zwaar beladen. Mocht ik een boete krijgen (ik rij er trouwens alleen in Nederland mee) dan ga ik natuurlijk verhaal halen bij de verkopende partij 

-
- Heavy user
- Berichten: 3072
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
dyane_maniac:
Ik vond de reactie zo sneu dat ik er niet eens op wilde reageren.
Captain Krimson:
Die verkopende partij is echt niet thuis als jij een bekeuring zou komen verhalen.
Maar dat hoeft ook niet want je bent legaal bezig.
Overigens kun je weinig met een ongeremde aanhanger achter de Eend.
Hij weegt leeg al gauw 150kg en dan kun je erg weinig laden.
Ik heb zelf een ongeremd bagage-karretje en deze weegt leeg al 100kg.
Dat viel me achteraf erg tegen.
Je had (zeker voor je werk) beter een geremde kunnen kopen. Dat is nog veiliger ook.
Overigens weet 75% van de aanhanger-verkopers niet waar ze mee bezig zijn. Kijk maar eens op MP. Er wordt nog steeds gesuggereerd dat je met een geremde kar of een tandemasser een E-rijbewijs nodig hebt door diverse 'gespecialiseerde' adverteerders. Dit is lariekoek. Het al of niet nodig hebben van het E-rijbewijs hangt samen met het trekkende voertuig dus kan de verkoper er niks over zeggen.
Overigens is per januari 2013 veel veranderd in het B / BE- rijbewijs maar er is amper iets over in het nieuws gekomen.
Ik vond de reactie zo sneu dat ik er niet eens op wilde reageren.
Captain Krimson:
Die verkopende partij is echt niet thuis als jij een bekeuring zou komen verhalen.
Maar dat hoeft ook niet want je bent legaal bezig.
Overigens kun je weinig met een ongeremde aanhanger achter de Eend.
Hij weegt leeg al gauw 150kg en dan kun je erg weinig laden.
Ik heb zelf een ongeremd bagage-karretje en deze weegt leeg al 100kg.
Dat viel me achteraf erg tegen.
Je had (zeker voor je werk) beter een geremde kunnen kopen. Dat is nog veiliger ook.
Overigens weet 75% van de aanhanger-verkopers niet waar ze mee bezig zijn. Kijk maar eens op MP. Er wordt nog steeds gesuggereerd dat je met een geremde kar of een tandemasser een E-rijbewijs nodig hebt door diverse 'gespecialiseerde' adverteerders. Dit is lariekoek. Het al of niet nodig hebben van het E-rijbewijs hangt samen met het trekkende voertuig dus kan de verkoper er niks over zeggen.
Overigens is per januari 2013 veel veranderd in het B / BE- rijbewijs maar er is amper iets over in het nieuws gekomen.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
- Locatie: Hengelo
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Ik heb nog eens op het type plaatje gekeken bij mij staat er maximaal toelaatbaar gewicht.
350 tot 750 kg. Dat kan dus zijn alles wat er tussen zit. Dat laat ik gewoon zitten.
Op de as zit nog een plaatje daar staat wel op maximaal toelaatbaar gewicht 750 kg.
Die blubber ik wel onder de tectyl dan zie je hem niet meer. Hoef ik niets te veranderen en zit ik redelijk veilig.
350 tot 750 kg. Dat kan dus zijn alles wat er tussen zit. Dat laat ik gewoon zitten.
Op de as zit nog een plaatje daar staat wel op maximaal toelaatbaar gewicht 750 kg.
Die blubber ik wel onder de tectyl dan zie je hem niet meer. Hoef ik niets te veranderen en zit ik redelijk veilig.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Die as belasting zou ik gewoon zichtbaar laten want die zegt iets over de maximale as belasting.
Moet altijd minstens zo hoog zijn als het maximaal toelaatbaar gewicht.
Is dat niet zichtbaar kan daar nog over gezeurt worden.
Moet altijd minstens zo hoog zijn als het maximaal toelaatbaar gewicht.
Is dat niet zichtbaar kan daar nog over gezeurt worden.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Leuke discussie, maar hebben jullie wel het geschikte rijbewijs???? Als je namelijk E achter B hebt, mag je zelfs een lege aanhanger slepen, die net zo veel weegt, als jouw auto mag trekken. Wellicht ligt daar het probleem... Geen E en toch een aanhanger die zwaarder mag wegen, dan je auto mag trekken???
Kom met z'n allen naar WAGGEL 2014 op het Erkemederstrand!! Wederom met Hemelvaart, dus eind mei 2014!!
- gelemotor
- Regelmatige poster
- Berichten: 467
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
- Locatie: Beverwijk
Zo, heb weeer even de kans om te reageren, heb niet altijd de mogenlijkheid maar ik zit inmiddels alsnog in Andorra.
De gendarme heeft gewoon gelijk in mijn ogen, ook al hebben ze geen gelijk.
Vanuit mijn werk als chauffeur weet ik dat het maximaal toelaatbare gewicht geld, dus al ik met een lege oplegger een brug nader die maar 30 ton kan hebben, mag ik er niet overheen met een oplegger die totaal 40 ton kan zijn (eigen gewicht plus laadvermogen).
Dat geld dus misschien ook voor een type plaatje op de Paradiso??
De Gendarme, zij bepalen, en ik had het maar te volgen.
Je krijgt ze met geen mogenlijkheid van hun idee af....
De Paradiso heb ik geheel geopend langs de weg om te laten zien dat er niets meer inzit dan twee lattenbodems en twee matrassenen wat ruimte vreters als plastic afdruiprek en plastic , nog te vullen, parasol voet.
Voor mij was het risico nog aanwezig van zelfs twee navigatie toestellen in de auto (waarvan 1 actief gebruikt werd) met een kans op een boete van 1500 extra erbij wegens de flitsmeldingen.
(andere apparaat, dure motor - Garmin kan de mooiste weggetjes opzoeken en routes voorbereiden)
Type plaatje wisselen is een goede optie, cijfers inslaan kan ik eenvoudig bij mijn motorzaakje laten doen ...
Kreidler hoeft er dan niet op te staan, er is zat te koop wat er meer op kan lijken denk ik.
Maar op het onderstel staat wel 800 kg ingeslagen.
Dat zag de Gendarme ook, maar ging toen toch accoord met de 600 kg op de Paradiso. Dat geeft dus veel hoop, maar nog geen volledige zekerheid.
En die 90 euro boete is jammer , maar het missen van de WM is onbetaalbaar!
Later nog eens 90 euro boete gehad, net voor ik Frankrijk uitwas....geen gordel dragen verdorie! Weer de navigatie gauw weg gemofffelt.
Rij dus niet echt meer op m'n gemak door dat mooie klere land!
Terug in NL ga ik beginnen bij het begin, de RDW.
Zij zijn de uitvoerende instantie in deze, en hoop van hun de juiste manier te horen. Op de "werkvloer" bij hun hoor je meer dan aan het loket, ik ben er vaker geweest.
Anders wordt het toch illegaal dingen doen, om het legaal te maken......
Nog een weeek in een hotel, en dan op naar huis.
Misschien maar de boot naar Engeland nemen vanuit Santander
?
Dank voor jullie mee denken,
Gr, Luc
De gendarme heeft gewoon gelijk in mijn ogen, ook al hebben ze geen gelijk.
Vanuit mijn werk als chauffeur weet ik dat het maximaal toelaatbare gewicht geld, dus al ik met een lege oplegger een brug nader die maar 30 ton kan hebben, mag ik er niet overheen met een oplegger die totaal 40 ton kan zijn (eigen gewicht plus laadvermogen).
Dat geld dus misschien ook voor een type plaatje op de Paradiso??
De Gendarme, zij bepalen, en ik had het maar te volgen.
Je krijgt ze met geen mogenlijkheid van hun idee af....
De Paradiso heb ik geheel geopend langs de weg om te laten zien dat er niets meer inzit dan twee lattenbodems en twee matrassenen wat ruimte vreters als plastic afdruiprek en plastic , nog te vullen, parasol voet.
Voor mij was het risico nog aanwezig van zelfs twee navigatie toestellen in de auto (waarvan 1 actief gebruikt werd) met een kans op een boete van 1500 extra erbij wegens de flitsmeldingen.
(andere apparaat, dure motor - Garmin kan de mooiste weggetjes opzoeken en routes voorbereiden)
Type plaatje wisselen is een goede optie, cijfers inslaan kan ik eenvoudig bij mijn motorzaakje laten doen ...
Kreidler hoeft er dan niet op te staan, er is zat te koop wat er meer op kan lijken denk ik.
Maar op het onderstel staat wel 800 kg ingeslagen.
Dat zag de Gendarme ook, maar ging toen toch accoord met de 600 kg op de Paradiso. Dat geeft dus veel hoop, maar nog geen volledige zekerheid.
En die 90 euro boete is jammer , maar het missen van de WM is onbetaalbaar!
Later nog eens 90 euro boete gehad, net voor ik Frankrijk uitwas....geen gordel dragen verdorie! Weer de navigatie gauw weg gemofffelt.
Rij dus niet echt meer op m'n gemak door dat mooie klere land!
Terug in NL ga ik beginnen bij het begin, de RDW.
Zij zijn de uitvoerende instantie in deze, en hoop van hun de juiste manier te horen. Op de "werkvloer" bij hun hoor je meer dan aan het loket, ik ben er vaker geweest.
Anders wordt het toch illegaal dingen doen, om het legaal te maken......

Nog een weeek in een hotel, en dan op naar huis.
Misschien maar de boot naar Engeland nemen vanuit Santander

Dank voor jullie mee denken,
Gr, Luc
Duck your life