motor hapert bij rustig rijden

Geer
Beginner
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: do 25 jul, 2013 01:47
Locatie: groningen
Contacteer:

motor hapert bij rustig rijden

Bericht door Geer » wo 7 aug, 2013 21:20

Sinds een week ben ik een trotse bezitter van een 2cv6
alleen begint het "trotse" nu iets af te nemen.

Het probleem is dat de wagen hapert en een beetje stoot als ik rond de 40-50 km /uur rij.
De wagen stoot dan een beetje als ik een weinig gas geef en ik rij dan in zijn 3e versnelling.
Als ik vol gas geef is het stoten eigenlijk weg .
Ook als ik rustig in zijn eerste versnelling rij stoor de wagen
Als ik de choke een beetje opentrek wordt het iets beter maar het is dan nog niet weg.

Bij snelheden boven de 65 km rijdt de wagen als een zonnetje

Het lijkt of de 2cv niet genoeg benzine krijgt of dat de electronica hapert
In de tussentijd heb zijn vervangen;
luchtfilter, bougies, olie plus filter, nieuwe contact punten plus condensator.
Een andere goede carburateur en de kleppen zijn gesteld.
De brandstofpomp pompt de benzine goed op dus daar zit het probleem volgens mij ook niet.
De wagen heeft een tijdje stil gestaan maar in de laatste week heb ik er al ongeveer 1000 km mee gereden.

Heeft iemand een idee waar ik verder kan zoeken...

Geer
Beginner
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: do 25 jul, 2013 01:47
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Geer » wo 7 aug, 2013 21:21

en vergeten te vertellen , er zit ook een nieuwe bobine op

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » wo 7 aug, 2013 22:18

Heb je de votterhoogte al eens gecontroleerd?
Citroen 2cv6 special 1986

Geer
Beginner
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: do 25 jul, 2013 01:47
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Geer » wo 7 aug, 2013 22:23

De vlotterhoogte is nog niet gecontroleerd maar de carb komt zo van een goedlopende motor af

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » wo 7 aug, 2013 22:29

Dat is geen garantie dat hij het goed doet op jouw blokje! ik zie dat je bobine enz ook vervangen hebt maar niet de bougiekabels, zijn deze nog goed, heb je ze doorgemeten?
Citroen 2cv6 special 1986

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 7 aug, 2013 22:46

Sproeiertjes schoonmaken kan het probleem verhelpen. Gewoon eruithalen en doorblazen.

Ik had soortgelijks met mijn 2cv.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Geer
Beginner
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: do 25 jul, 2013 01:47
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Geer » do 8 aug, 2013 08:54

Hoe meet je bougie kabels of ze goed zijn?

De flotter kan ik af stellen en de sproeier doorblazen
alleen doet deze carburateur hetzelfde als de vorige
het zal toch wel erg toevallig zijn als beide dezelfde klacht blijven houden?

Geer
Beginner
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: do 25 jul, 2013 01:47
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Geer » do 8 aug, 2013 10:20

Ik heb nog even zitten zoeken
De bougies die ik heb gekocht zijn van NGK BPR6H s
Zijn dit wel de goede bougies?
bij een automaterialen shop zeiden ze dat deze voorgeschreven waren
maar ik kan nergens in een lijst met voorgeschreven bougies dit nummer weer vinden
voor de 2cv

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » do 8 aug, 2013 10:39

Een lijst uit de vorige eeuw zegt niet veel en verkeerde bougies zorgen niet voor het probleem dat jij hebt. Begrijp ik goed dat het probleem zich voordoet bij bijna gesloten gasklep? In dat geval zou ik helemaal opnieuw beginnen met het afstellen van het stationair systeem. Mogelijk zit je met het zgn "gat in de carburatie". Oftewel: inhouden als het gaspedaal iets ingetrapt wordt. Oorzaak is vaak dat de gasklepaaanslagschroef te ver is ingedraaid, waardoor het stationaire systeem gedeeltelijk buiten werking is gesteld.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » do 8 aug, 2013 12:36

Ik heb de NGK BR7HS bougies erin zitten. Deze komen bij de grote duitse firma vandaan tegelijk met het bobine pakket. Volgens hun website de beste bougie voor de 2cv. Maar de meningen zijn hier vast over verdeeld.

Je hebt dus wel een andere bougie erin zitten. Heb ook goede ervaringen met Eyquem c62 bougies. Het merk maakt volgens mij niet veel uit, als je maar het juiste type hebt.

Je zult die bougies echt ff goed moeten uitzoeken. Waarschijnlijk is het niet de oorzaak van het probleem maar het zou wel fijn zijn als je het zeker weet.

Volgens de site van ngk moet de B7HS erin. http://www.ngk.de/nc/nl/productzoeker/p ... B7HS/5614/
Laatst gewijzigd door TB op zo 11 aug, 2013 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » do 8 aug, 2013 13:59

Be bougie kabels kan je tjekken door de weerstand te meten de waardes weet ik niet zo it mijn hoofd maar dat kan je ongetwijfeld wel ergens vinden. Heb je ook gekeken of de vervroeging achter de contact punten niet vast zitten. Als je er niet uit komt mag je wel ff langs komen in onze knutsel schuur woon niet zo heel ver bij jou uit de buurt. stuur maar een pm geef ik je het adres.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » do 8 aug, 2013 19:17

Hallo Geer,

Je staat aan het begin van een haat-liefde verhouding met je 2CV. Je zal het kreng nog weleens vervloeken als hij niet doet wat hij zou moeten doen, zoals iedere eendenliefhebber dat wel eens doet.

Maar ja je scheldt ook wel eens op je huisgenoten en dat gaat ook wel over. En soms gaan de problemen met je Eend ook vanzelf over. En als dat niet gebeurt kan hier je voldoende advies krijgen.

Bij mij sloeg laatst de Dyane af als ik stopte bij een stoplicht en een rotonde. Mijn vrouw vroeg zich bezorgd af of dat wel goed ging. Vandaag was er niets meer aan de hand.

Niet alles lost zich zo envoudig op. Bij jouw Eend is er kennelijk iets met de carbu aan de hand. Dat zal enige tijd duren voorat je het gevonden hebt, maar uiteindelijk wordt het wel opgelost.

Het is net als met een huwelijk. Meestal worden de problemen opgelost, maar als dat niet lukt moet de eend weg. Maar dan ga je weer voor de bijl met een volgende Eend.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Geer
Beginner
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: do 25 jul, 2013 01:47
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Geer » do 8 aug, 2013 22:53

hallo Kulio

In een week tijd heb ik al met een lege accu bij een tank station gestaan
Dus dat werd aanduwen en gelijk een nieuwe regelaar halen.

De flotter in de carburateur bleef in Duitseland hangen
daar kwam de meneer van de Adac achter na 1,5 uur wachten
(gelukkig heb ik europa service van de wegenwacht, dat moet ook wel als je andere wagen
63 jaar oud is en mijn camper gaat ook naar de 30 jaar)

Voor het stoplicht sloeg mijn eend steeds af in het begin maar dat is ook weer opgelost
(gelukkig was het toen starten en draaien)

En de eerste dag dat ik in mijn eend reed kreeg ik een stortbui onder het rijden
waarbij het dak zo leek was als de Thames
Ik leek wel een verzopen kat toen ik thuis was.
Dus de volgende dag gelijk een nieuw dak besteld.

Dus in de 2 weken dat ik de wagen heb , heb ik al genoeg meegemaakt
maar ik ben de eend "nog"niet zat

En een relatie heb ik niet,
mijn hond houdt niet van vreemde mensen :)

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » vr 9 aug, 2013 11:20

Geer,

Je bent dus in een keer op de hoogte van alles wat er nog moest gebeuren. Dat had de verkoper je zeker niet verteld?

Alles is oplosbaar bij een eend op een ding na, dat is roest. Maar als je chassis verroest is kan je nog altijd een chassiswissel doen.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 9 aug, 2013 11:48

Kulio schreef:Alles is oplosbaar bij een eend op een ding na, dat is roest.
roest is een soort van opgeloste eend ;)

maar wanhoop niet. een eendje moet altijd even wennen aan een nieuw baasje en vv. je leert elkaar steeds beter kennen en van elkaar houden. en des te meer je meemaakt des te sterker dat wordt ;)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie