motor hapert bij rustig rijden
Gisteren nieuwe bougie kabels geplaatst en een juiste bougie
Het haperen is iets beter geworden maar nog niet weg
Volgende week verder met het onderzoeken
Nog maar een x de carburateur afstellen alhoewel ik soms denk
dat het net is dat de benzinepomp niet genoeg benzine oppompt bij lage snelheden
De wagen houdt eerst even in en gaat dan als een speer, terwijl ik de gaspedaal op 1 stand hou (ik heb het dan over weinig gas geven)
Bij vol gas trekt de wagen gelijk weg zonder haast te stoten
dat het net is dat de benzinepomp niet genoeg benzine oppompt bij lage snelheden
De wagen houdt eerst even in en gaat dan als een speer, terwijl ik de gaspedaal op 1 stand hou (ik heb het dan over weinig gas geven)
@Kulio
Toen ik de wagen kocht bij een autohandelaar in Marum was de auto ook een beetje aan het stoten tijdens de testrit
Hij verzekerde mij dat het kwam omdat de wagen een tijd heeft stilgestaan
1000 km verder stoot de wagen nog steeds dus van het stilstaan kan het volgens mij niet meer komen.
Ik weet wel dat de wagen veel achterstallig onderhoud heeft
De versnellings bak olie stonk en was donkerbruin
En de kleppen waren in tijden niet gesteld.
Toen ik de wagen kocht bij een autohandelaar in Marum was de auto ook een beetje aan het stoten tijdens de testrit
Hij verzekerde mij dat het kwam omdat de wagen een tijd heeft stilgestaan
1000 km verder stoot de wagen nog steeds dus van het stilstaan kan het volgens mij niet meer komen.
Ik weet wel dat de wagen veel achterstallig onderhoud heeft
De versnellings bak olie stonk en was donkerbruin
En de kleppen waren in tijden niet gesteld.
Het kan ook het volgende zijn.....
Op het moment dat jij het gaspedaal dieper indrukt wordt je mengsel te arm, de motor gaat inhouden, dit wordt normaliter gecompenseerd door de acceleratiesproeier, deze spuit dan te weinig of veel te veel benzine in de carburateur waardoor de motor inhoud... haal je luchtfilterslang van je carburateur en geef eens gas (bij stilstaande motor) en kijk of er een straaltje benzine in je carburateur gespoten wordt als je gas geeft, als dit maar druppeltjes zijn of al een flinke straal bij een beetje gasgeven dan klopt dit niet) dan kun je dit afstellen......
Op het moment dat jij het gaspedaal dieper indrukt wordt je mengsel te arm, de motor gaat inhouden, dit wordt normaliter gecompenseerd door de acceleratiesproeier, deze spuit dan te weinig of veel te veel benzine in de carburateur waardoor de motor inhoud... haal je luchtfilterslang van je carburateur en geef eens gas (bij stilstaande motor) en kijk of er een straaltje benzine in je carburateur gespoten wordt als je gas geeft, als dit maar druppeltjes zijn of al een flinke straal bij een beetje gasgeven dan klopt dit niet) dan kun je dit afstellen......
1 ding snap ik niet helemaal
Moet er nu een straaltje benzine uitkomen of moeten er een paar druppels uitkomen..
Moet er nu een straaltje benzine uitkomen of moeten er een paar druppels uitkomen..
LPGo schreef:Het kan ook het volgende zijn.....
Voor het goede moet het een straaltje zijn, hoe meer je het gas opendoet hoe langer (in tijdsduur) het straaltje moet zijn, als je het gas heeeeel rustig opent moet er bijna niets uitkomen, trek je hem in 1 keer helemaal open dan een echte straal, moeilijk om dit zo plastisch uit te leggen....
Ook moet je eens nakijken of je carburateur/inlaatspruitstuk nergens valse lucht trekt.
Simpelste is om startpiloot te kopen (spuitbusje) en deze aan de voet van de carburateur te spuiten en rond de pakking waar het inlaatspruitstuk op de motor aansluit, als je motor ineens anders gaat lopen echt harder of echt zachter dan lekt het zaakje op de plek waar je net aan het spuiten bent. Wees voorzichtig niet te lang spuiten altijd even tussendoor wachten zodat het gas weg kan en niet op warme (uitlaat) of bougiekabels (vonken) spuiten, want dan krijg je steekvlammen.......
Wees gewaarschuwd......
Trouwens de bougie die je gebruikt klopt met een eend op benzine, daar zou het niet aan mogen liggen, als je ermee gaat racen op lpg dan kun je een 7 gebruiken, maar voor door de weeks gebruik is een 6 goed......
Ook moet je eens nakijken of je carburateur/inlaatspruitstuk nergens valse lucht trekt.
Simpelste is om startpiloot te kopen (spuitbusje) en deze aan de voet van de carburateur te spuiten en rond de pakking waar het inlaatspruitstuk op de motor aansluit, als je motor ineens anders gaat lopen echt harder of echt zachter dan lekt het zaakje op de plek waar je net aan het spuiten bent. Wees voorzichtig niet te lang spuiten altijd even tussendoor wachten zodat het gas weg kan en niet op warme (uitlaat) of bougiekabels (vonken) spuiten, want dan krijg je steekvlammen.......
Wees gewaarschuwd......
Trouwens de bougie die je gebruikt klopt met een eend op benzine, daar zou het niet aan mogen liggen, als je ermee gaat racen op lpg dan kun je een 7 gebruiken, maar voor door de weeks gebruik is een 6 goed......
De accerelatie pomp werkt goed,
Als ik een beetje gas geef komt er een klein beetje benzine en als ik meer gas geef een straaltje
De sproeiers heb ik schoongemaakt
De inlaat van het spruitstuk heb ik nagekeken de moeren zitten goed vast,maar ik heb nog geen tijd gehad om startpilote te kopen om op lekkage te controleren, dat doe ik volgende week even
Als ik een beetje gas geef komt er een klein beetje benzine en als ik meer gas geef een straaltje
De sproeiers heb ik schoongemaakt
De inlaat van het spruitstuk heb ik nagekeken de moeren zitten goed vast,maar ik heb nog geen tijd gehad om startpilote te kopen om op lekkage te controleren, dat doe ik volgende week even
je bedoelt bij 70 in zijn 4 stottert hij een beetje?
100% zeker dat als je de primare sproeier vervangt voor een groter exemplaar zeg een 115, te bestellen bij kit car bedrijfje in zutphen dan is het weg!!! in de jaren werden eendjes vrij krap afgesteld daarna met de slijtage van de asjes etc valse lucht.... is dit de snelste oplossing!!!
succes
100% zeker dat als je de primare sproeier vervangt voor een groter exemplaar zeg een 115, te bestellen bij kit car bedrijfje in zutphen dan is het weg!!! in de jaren werden eendjes vrij krap afgesteld daarna met de slijtage van de asjes etc valse lucht.... is dit de snelste oplossing!!!
succes
Laatst gewijzigd door Ramon op zo 11 aug, 2013 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
als de bezine pomp nier goed werkt merk je dat op volgas half gas trekt ie meestal wel, klinkt logisch he...Geer schreef:Gisteren nieuwe bougie kabels geplaatst en een juiste bougie
Rem reiniger gebruikt rond de inlaat en carburateur maar dat maakt geen verschil
Een grotere sproeier kan ik proberen maar de wagen stottert een beetje tussen de 40 en 50 km in zijn 3e versnelling
Boven de 60 km in zijn 4 gaat het prima zonder stoten
alhoewel ik soms merk dat de wagen even een slag mist maar dat merk je bijna niet
Een grotere sproeier kan ik proberen maar de wagen stottert een beetje tussen de 40 en 50 km in zijn 3e versnelling
Boven de 60 km in zijn 4 gaat het prima zonder stoten
alhoewel ik soms merk dat de wagen even een slag mist maar dat merk je bijna niet
Zoek iemand op in jouw buurt die meer ervaring heeft en even met jou een proefritje kan maken. Misschien maak je je (te) druk omdat je eend zich niet helemaal gedraagt zoals een moderne auto met elektronisch motormanagement. En anders herkent zo'n forumgenoot misschien een probleempje met de carburateurafstelling (ik blijf vermoeden dat het daar zit).
Slechte opbrengst van de benzinepomp merk je vooral aan inhouden bij topsnelheid. Of zoals Ramon opmerkte: Bij plankgas.
Slechte opbrengst van de benzinepomp merk je vooral aan inhouden bij topsnelheid. Of zoals Ramon opmerkte: Bij plankgas.
Ik ben weer een stukje verder
Gisteren is er in de carburateur een nieuwe stationaire sproeier gezet
en ik heb electronische ontsteking laten plaatsen
Het stoten is stukken minder geworden en de wagen
pakt bij het rustig rijden gelijk op als je de gaspedaal in trapt
Ik vind alleen de motor nog een beetje wisselen met het stationair toerental
voor de rest ben ik dik tevreden op het moment
Gisteren is er in de carburateur een nieuwe stationaire sproeier gezet
en ik heb electronische ontsteking laten plaatsen
Het stoten is stukken minder geworden en de wagen
pakt bij het rustig rijden gelijk op als je de gaspedaal in trapt
Ik vind alleen de motor nog een beetje wisselen met het stationair toerental