hoog toerental...snel gas, dan pas stationair...
hoog toerental...snel gas, dan pas stationair...
Het begon allemaal met het verschijnsel dat het leek of mijn gas klep bleef hangen.
(tijdens het rijden blijft hij hoog in toeren lopen tot ik snel gas geef en los liet...liep hij weer stationair).
Maar als je naar de stand van de gas klep (en beugeltjes er aan vast aan de buitenkant) keek dan zag je dat hij niet bleef hangen.
Als ik dus kort snel gas heb gegeven schiet hij netjes terug in toeren en loopt hij prachtig stationair.
Carburateur heb ik nog geen 1500 km geleden helemaal schoon gemaakt en hij heeft het goed gedaan.
Begrijp niet wat er mis is, hoop dat 1 van jullie er iets op weet...
Hoor graag van jullie!
(tijdens het rijden blijft hij hoog in toeren lopen tot ik snel gas geef en los liet...liep hij weer stationair).
Maar als je naar de stand van de gas klep (en beugeltjes er aan vast aan de buitenkant) keek dan zag je dat hij niet bleef hangen.
Als ik dus kort snel gas heb gegeven schiet hij netjes terug in toeren en loopt hij prachtig stationair.
Carburateur heb ik nog geen 1500 km geleden helemaal schoon gemaakt en hij heeft het goed gedaan.
Begrijp niet wat er mis is, hoop dat 1 van jullie er iets op weet...
Hoor graag van jullie!
onder druk wordt alles vloeibaar
HALLELUJA!!! Dat moet het zijn! Top Gerard!Gerard2cv schreef:Veer rond de gasklepas kapot.
Zo simpel, veer zat er netjes alleen het palletje waar hij op moet stoppen (niet mee draaien) was af gebroken. (zitten 2 veren..en de buitenste draait lekker mee...doet dus niets).
Was echt een raadsel. Visueel niet echt iets te zien, (zie foto).
Ga er vandaag mee aan de slag (als ik nog een donor veer kan vinden), hoop te kunnen melden dat hij het helemaal weer goed doet.
Gele pijl wijst naar de veer die kapot is....

onder druk wordt alles vloeibaar
Misschien wel een beter optie...donor is toch ook weer oud en breekbaar.Erikjan schreef:Je kan die veertjes ook gewoon nieuw krijgen als je geen donor kan vinden.
'
overweeg nu ik toch aan het surfen ben voor veertjes, nu ik de carburateur er toch af heb een hele revisie setje te kopen...
Heb hem in het verleden alleen goed schoongemaakt.
maar dat is dan wel meteen 40 euro ipv 3 voor alleen een veertje...
onder druk wordt alles vloeibaar
Begonnen met los maken van de boel...
maar moet de gas klep los schroeven (op de gasklep 2 kruiskopjes) en het geheel langs de klant van de veer naar buiten trekken?!
Vind de kruiskopjes zo fragiel en als ik een halve slag gedraaid heb krijg ik bij bijde weerstand...door heen draaien?

maar moet de gas klep los schroeven (op de gasklep 2 kruiskopjes) en het geheel langs de klant van de veer naar buiten trekken?!
Vind de kruiskopjes zo fragiel en als ik een halve slag gedraaid heb krijg ik bij bijde weerstand...door heen draaien?

onder druk wordt alles vloeibaar
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
volgens mij kun je bijna niet anders maar je hebt kans het schroefdraad te mollen. deze schroefjes zijn aan de andere kant geborgd (gestuikt) zodat deze niet los kunnen trillen en in de motor terecht kunnen komen.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Oke, dan moet het maar. ben wat spullen aan het bestellen, maar zie die schroefjes niet zo op een site staan...dyane_maniac schreef:volgens mij kun je bijna niet anders maar je hebt kans het schroefdraad te mollen. deze schroefjes zijn aan de andere kant geborgd (gestuikt) zodat deze niet los kunnen trillen en in de motor terecht kunnen komen.
mocht ik er een slopen...wel handig om te hebben, idee waar ik moet zoeken, of hoe die officieel heten?

onder druk wordt alles vloeibaar