Wat voor auto/motor heb je naast de Eend / Dyane ??
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1892
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Via mijn buurman heb ik een overdekte stalling voor de eend kunnen regelen.
Zolang de eend in de stalling staat, mag ik de Lancia van mijn dochter gebruiken. Het is een auto van dit type.
Niet mooi maar je zit droog. Voorwaarde is wel dat vaders wat onderhoud doet en er af en toe wat benzine in gooit.
Zolang de eend in de stalling staat, mag ik de Lancia van mijn dochter gebruiken. Het is een auto van dit type.
Niet mooi maar je zit droog. Voorwaarde is wel dat vaders wat onderhoud doet en er af en toe wat benzine in gooit.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 383
- Lid geworden op: vr 13 mar, 2009 22:54
- Locatie: Rotterdam
(die rechtse...)
Ik rij sinds eind 2010 in de GSA. Een half jaar later kreeg ik die Daihatsu aangeboden voor de magische prijs van 95 euro. Ik dacht, leuk winterbarrel!
Dat ding bleek echter zo goed, dat hij nog een winter mee mocht, deze dus. Nu komt de APK er weer aan en ik weet dat de auto eigenlijk aan grote revisie toe is. Motortje is wat gaar en nu beginnen de dorpels ook te verkleuren, door roest van binnenuit. Ik rij er nog steeds elke dag mee naar m'n werk en in de ruim 10.000km die ik ermee gemaakt heb, heeft hij me 1 keer laten staan met een kapotte accu. Dat was bij de garage voor de deur dus starten met starthulp was geen probleem.
De GSA blijft een auto waarbij ik elke keer als ik instap hoop dat ie het doet. Ergens zit een lekstroom, ergens lekt olie, ergens lekt water en ergens lekt roest.
De deuren zijn slecht, de bodem heeft plekken, de motor rammelt en tikt als ie koud is(reviseren). Het sleutelen daaraan is een regelrechte RAMP, bij elk dingetje moet die halve neus eraf óf je kunt er niet bij.
Beetje klaar mee helaas...
Nu krijg ik een Volvo 340 aangeboden, in (volgens zegge, heb hem nog niet goed bekeken) goeie staat. De maar is: Hij heeft een 'Engine Swop' gehad waardoor er nu een Daf66 rondrijd met 1.4, en een 340 met een 1.1 . Op zich geen probleem want wat ik met die auto ga doen is stadsverkeer tussen m'n werk en terug. Kort stukje waarbij grote motoren niet goed warm worden, en zo'n onderbemeten 1.1 juist wel.
Het is een hele nette auto, rijd super(maar niet erg snel) en is heel betrouwbaar gebleken in de jaren (auto is van een vriend).
Mag ik overigens vragen om, als je het hier niet mee eens bent, normaal of niet te reageren? Ik heb op een ander forum een complete ruzie nu met de moderatoren want zo'n posting als deze vinden ze écht niet kunnen.
Heb liever een beetje respect naar elkaar.
De eend blijft immers...
Er is niets mis met zo'n auto, ooit bedoeld als opvolger van de Daf66, en ook bijna zo getekend door Daf. Helaas werd Daf overgenomen door Volvo, en kreeg je de Daf/Volvo 66 en de opvolger van de Daf66, de Volvo 340/360.
Ja het model is verouderd en een beetje trutterig, maar wel Zweedse degelijkheid, en je hebt iets bijzonders want er rijden er niet veel meer.
Ja het model is verouderd en een beetje trutterig, maar wel Zweedse degelijkheid, en je hebt iets bijzonders want er rijden er niet veel meer.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
http://dyaantje.blogspot.nl/
- dezilverlinde
- Regelmatige poster
- Berichten: 217
- Lid geworden op: wo 24 aug, 2011 07:28
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
Ik was laatst in het DAF museum. En deze volvo is nog door DAF ontworpen, en ontwikkeld. Was onderdeel van de expositie daar. Ik heb er altijd wel wat mee gehad. Ik vindt het model erg spreken voor de tijd waarin hij ontwikkeld werd. Soort van tijdsbeeld. Altijd onderschat en eigenlijk ook een 'lelijk eendje'... Ik zeg doen!
Dyane 435 luxe 1974
Hy 1977
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Hy 1977
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Leuk, zo'n volvo. Maar, een 1.1 motortje? Denk dat 'ie dan niet harder gaat dan 100
Maar misschien valt dat ook nog wel mee. Ik zou je de tip willen meegeven een goede proefrit te doen, te kijken of hij goed opschakelt (dan zijn de EMVK en membranen in de vario goed - doe een lurktest, even een slang van de emvk af en blazen, als je tegendruk hebt alsof je een ballon opblaast is het prima) en vooral goed te kijken naar roest: kriksteunen, voorbalk (onder de kentekenplaat), hoeken van de voorspatborden voor het voorwiel, 'kontjes' achter de achterwielen.
Als dat alles goed is, en hij soepel rijdt dan zou ik die GSA van de hand doen en lekker in de Volvo gaan rondrijden. GSA's zijn leuk, maar als je pech hebt dan is het na 1 uur rijden 3 uur sleutelen...
Maar misschien valt dat ook nog wel mee. Ik zou je de tip willen meegeven een goede proefrit te doen, te kijken of hij goed opschakelt (dan zijn de EMVK en membranen in de vario goed - doe een lurktest, even een slang van de emvk af en blazen, als je tegendruk hebt alsof je een ballon opblaast is het prima) en vooral goed te kijken naar roest: kriksteunen, voorbalk (onder de kentekenplaat), hoeken van de voorspatborden voor het voorwiel, 'kontjes' achter de achterwielen.
Als dat alles goed is, en hij soepel rijdt dan zou ik die GSA van de hand doen en lekker in de Volvo gaan rondrijden. GSA's zijn leuk, maar als je pech hebt dan is het na 1 uur rijden 3 uur sleutelen...