Wereld meeting 2cv Spanje 2013

Foto's en nabesprekingen van meetings.
Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » do 15 aug, 2013 13:36

Wij zijn ook weer thuis, afgelopen zaterdag.

Meeting viel inderdaad een beetje tegen, maar heb me al met al wel vermaakt.
Beetje rondhangen op de marktjes, paddock en tent.
Ook zo nu en dan naar de winkel rijden voor wat extra afkoeling en een koud drankje.

Samen met Monique de hitte goed kunnen hebben, maar de rest an de groep had er wel wat last van zo nu en dan, met Punky als uiterste.

Zoals op elke wereldmeeting valt er wat op te merken, positief en negatief..
Rode kruis posten hadden er meer mogen zijn (bleek er maar 1 te zijn op de gehele camping).
Verder de opstelling van de kraampjes en tenten op het evenemententerrein had wat beter gekund, vond er niet echt een sfeer hangen.
Positief: bier was koud, lekker en betaalbaar. Halve liters frisdrank was goedkoper uit de automaten in de paddock.
Ook voldoende (schone) toiletten, dixies en douches.

Zaterdag weer vertrokken, om in Berga terecht te komen achterop een bergingsauto.
Probleem met de versnellingsbak. Kraken bij schakelen en zwaar schakelen. ANWG gebeld en de auto gaat terug naar NL, wij zijn vorige week dinsdag verder gereden met een vervangende auto (Honda Civic). Laatste paar dagen van de vakantie in de buurt van St. Tropez doorgebracht en vrijdags naar huis gereden.

Portugal gaat m hier ook niet worden, ben meer fan van de meeting in 2021 (Zwitserland) :)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door schroef » do 15 aug, 2013 13:42

Als je op de vorige wereldmeeting in Zwitseland was geweest, zou je er waarschijnlijk anders over denken.

theo-2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door theo-2cv » zo 18 aug, 2013 23:18

zo ook weer thuis!

hanstq
Beginner
Beginner

2CV wereldmeeting Portugal 2017

Bericht door hanstq » ma 19 aug, 2013 16:41

Bom dia,

Na de meeting Spanje is iedereen zo te lezen wel een beetje bang voor de hitte. Terecht, dit was voor mij de reden om er niet naar toe te gaan. Maar om dan gelijk bang te zijn voor 2017 Portugal....? Nee, als de meeting aan de kust wordt georganiseerd valt het wel mee: door het constante hogedrukgebied boven de Azoren waait er meestal een noordwestenwind die over het redelijk koele zeewater van 21 graden aan komt zetten en genoeg verkoeling brengt in de kuststrook. Zelf ben ik de laatste jaren veel naar Portugal geweest en heb 3x een 2CV meeting in Mangualde meegemaakt. Leuke meeting en aardige mensen.
Ik heb gelezen dat ze nog meerder opties hebben voor de meeting:
- bij Nazaré, dat is een badplaats aan de kust in een streek met veel variatie in natuur en cultuur
- bij Ericeira, daar was de eerdere wereldmeeting in P ook, ben er wel eens doorgereden, ook een drukke badplaats
- aan de Costa Vicentina, dit is een dunbevolkte streek (nationaal park) met weinig dorpen/plaatsen in het uiterste zuidwesten van Europa, met hele mooie weinig gebruikte stranden.

Tegen de zon toch in ieder geval zonnebrandcrème, een grote parasol en/of een party-tent meenemen!

Volgend jaar ga ik weer naar P, dan is het laatste weekend van juli de nationale Portugese 2CV meeting ergens in de Algarve. En ik wil in 2017 zeker ook er naar toe!
Als je een beetje doorrijdt kan je er in 2 dagen zijn: Utrecht-Nazaré = 2145 km.

Dyane
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Dyane » ma 19 aug, 2013 22:18

duck-tuc
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door duck-tuc » za 24 aug, 2013 11:58

en ik zou er toch ook eens na toe willen gaan..
lijkt me echt de moeite !!

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door LPGo » za 24 aug, 2013 16:48

duck-tuc schreef:en ik zou er toch ook eens na toe willen gaan..
lijkt me echt de moeite !!
Volgende wereld-meeting is in Polen 2015, grijp je kans........

of bedoel je echt Alcaniz.......

marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door marcopr » za 24 aug, 2013 18:15

Of als alternatief naar de Franse Nationale in 2014. Die is in ST dizier. Niet al te ver.
tweeceevees zijn leuk!

Dyane
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Dyane » do 29 aug, 2013 18:36

Plaats reactie