schurend aanlopend "iets"????
-
- Beginner
schurend aanlopend "iets"????
hallo,
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een 2cv6 club. een(d) met het nodige werk, ja.
Ik ben druk bezig stap voor stap de auto te leren kennen. reeds dingetjes vervangen, schoongemaakt, enz. enz. nu heb ik mijn kleppen gesteld sinds dien lijkt er tijdens het rijden wat aan te lopen. Als ik de motor laat lopen klinkt er niets bijzonders het is echt tijdens het wentelen van de wielen.
Reeds gedaan: remmen gecontroleerd, handrem gecontroleerd, nieuwe wiellagers gemonteerd.
Heeft iemand een idee?
alvast dank!
Michiel
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een 2cv6 club. een(d) met het nodige werk, ja.
Ik ben druk bezig stap voor stap de auto te leren kennen. reeds dingetjes vervangen, schoongemaakt, enz. enz. nu heb ik mijn kleppen gesteld sinds dien lijkt er tijdens het rijden wat aan te lopen. Als ik de motor laat lopen klinkt er niets bijzonders het is echt tijdens het wentelen van de wielen.
Reeds gedaan: remmen gecontroleerd, handrem gecontroleerd, nieuwe wiellagers gemonteerd.
Heeft iemand een idee?
alvast dank!
Michiel
Eigenwijs, leergierig, vallen en doorwaggelen!
Je zou haast denken dat de wiellagers niet ok zijn, maar er zijn wel meer probleempjes denkbaar. Zo kan de binnenkant van de velg door roestbulten aanlopen tegen de onderkant van de fusee.
Zitten de voorste zijschermen wel goed op hun plaats? Bij inveren zouden ze tegen een aandrijfas kunnen tikken.
Of versleten homokineet van de aandrijfas.
Kun je het geluid wat beter omschrijven?
Zitten de voorste zijschermen wel goed op hun plaats? Bij inveren zouden ze tegen een aandrijfas kunnen tikken.
Of versleten homokineet van de aandrijfas.
Kun je het geluid wat beter omschrijven?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Beginner
Controleer eerst maar eens de binnenkant van de velgen. Kijk of deze niet tegen de onderkant van de fusee aantikt door roestbultjes. Zou wel erg toevallig zijn als het aan beide kanten is, maar zou kunnen.
Wat heb je aan de handrem gedaan en aan de remmen? Weet je zeker dat alles goed vast zit en recht zit?
Wat heb je aan de handrem gedaan en aan de remmen? Weet je zeker dat alles goed vast zit en recht zit?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Beginner
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
Als je de auto heen en weer beweegt terwijl de motor uit is, en je voelt al een weerstand o.i.d, dan lijkt het me dat je het probleem niet in de motor hoeft te zoeken
Al eens elk wiel afzonderlijk opgekrikt en vervolgens gedraaid zodat je kunt vaststellen bij welk wiel er iets mis is?

Al eens elk wiel afzonderlijk opgekrikt en vervolgens gedraaid zodat je kunt vaststellen bij welk wiel er iets mis is?
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
-
- Beginner