Nieuwwww
Nieuwwww
goedemorgen,
alleen een persoonlijk voorstellen, want nog geen eend hier op de parkeerplaats. Wel orienterend...
Mijn eerste auto was een Eend (uiteraard) en nu... zo'n 30 jaar later (ben 49 jaar) begint het toch te kriebelen.
Het thuisfront heeft z'n bedenkingen, ook omdat ik er zomer en winter, korte en lange afstanden (ongeveer 1 a 2 x per maand 200 km) mee moet rijden.
Het wordt me aan alle kanten en op alle fronten afgeraden... Want; "voor dat geld dat ik ervoor over heb, rijd je ook een nieuwe citroen C1"....
dussss.. ik blijf lezen en mezelf meer aansteken met het Eenden-virus en ga binnenkort praten bij een restaurateur die "eenden op bestelling restaureert" (ik kan zelf geen eend bouwen, zoals volgens mij de meeste mensen hier).
Groet,
alleen een persoonlijk voorstellen, want nog geen eend hier op de parkeerplaats. Wel orienterend...
Mijn eerste auto was een Eend (uiteraard) en nu... zo'n 30 jaar later (ben 49 jaar) begint het toch te kriebelen.
Het thuisfront heeft z'n bedenkingen, ook omdat ik er zomer en winter, korte en lange afstanden (ongeveer 1 a 2 x per maand 200 km) mee moet rijden.
Het wordt me aan alle kanten en op alle fronten afgeraden... Want; "voor dat geld dat ik ervoor over heb, rijd je ook een nieuwe citroen C1"....
dussss.. ik blijf lezen en mezelf meer aansteken met het Eenden-virus en ga binnenkort praten bij een restaurateur die "eenden op bestelling restaureert" (ik kan zelf geen eend bouwen, zoals volgens mij de meeste mensen hier).
Groet,
Lange afstanden met een Eend is zeker geen probleem, en als ik zie wat je wilt uitgeven, heb je straks een topeend.
Ja warm krijgen is wel wat lastig, maar dat weegt niet op tegen de fun van een Eend.
Als alternatief kun je natuurlijk ook naar een Citroen Dyane gaan kijken, net allemaal wat luxer, en ook goed betaalbaar.
Ja warm krijgen is wel wat lastig, maar dat weegt niet op tegen de fun van een Eend.
Als alternatief kun je natuurlijk ook naar een Citroen Dyane gaan kijken, net allemaal wat luxer, en ook goed betaalbaar.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
http://dyaantje.blogspot.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Re: Nieuwwww
Gewoon doen, heerlijk onthaasten.Recidief schreef:goedemorgen,
Groet,
Zeker als je maar kleine stukjes van 200km rijdt.
Grote afstanden zijn overigens ook gewoon goed te doen hoor.
En als een eend goed is onderhouden doet ie het in de winter ook gewoon!
Het enige nadeel is roest. Als je er mee door de pekel gaat rijden 's winters en er verder niets aan doet roest een eend gewoon snel. Dat was vroeger zo en dat is nog niet anders...
-
- Gebruiker
Re: Nieuwwww
Recidief schreef:goedemorgen,
Groet,
Hallo,
Mijn echtgenote zag het ook niet zitten we hebben er nu al 2 eenden....(1 in restauratie)
Ik zou zeggen huur een eendje voor een weekend en laat je vrouw ff een stukje toeren ik denk dat ze dan wel ``om `` is.
Suc 6 met verder zoeken
Greets;Ronald van der meer
Ronald heeft een 2cv6 1982
- renate
- Regelmatige poster
Het is wel een beetje een open deur om je vraag op het 2vc forum te stellen.
Dat is het zelfde als aan de slager vragen of zijn vlees wel goed is.
Maar goed, ik rijd ook zomer en winter met mijn acadiane. Prima te doen, sterker, als er sneeuw ligt zit ik liever in mijn aca dan in een moderne auto. De aca komt altijd wel door de sneeuw.
Just my 2 cents.
Greetzz Renate.
Dat is het zelfde als aan de slager vragen of zijn vlees wel goed is.
Maar goed, ik rijd ook zomer en winter met mijn acadiane. Prima te doen, sterker, als er sneeuw ligt zit ik liever in mijn aca dan in een moderne auto. De aca komt altijd wel door de sneeuw.
Just my 2 cents.
Greetzz Renate.
Doe vandaag niet wat je morgen ook nog kunt uitstellen.
Hoi Ronald,
dank je wel voor je tip... maar ik heb helaas de "vergissing" gemaakt door mijn echtgenoot (ik ben een vrouw, mijn man is "tegen" ) mee te nemen tijdens een proefrit met een 2e handsje... helaas was de versnellingsbak niet goed, de uitlaat lek, het dak lek en het ging regenen....
zijn reacties waren onder andere:
"gaan we echt de snelweg op"?
"waar kan ik me vasthouden"?
"ja maar ik zie niks"... (hij is zelf vrij lang; waarop ik zei; dan doen we het dakkie open)...
"hoe moet de stoel naar achteren"?
dus je begrijpt.. ik heb nog een weg te gaan.. maar gelukkig is deze dame verstandig doch vastberaden en is mijn motto:
follow your dream
Just do it
Die eend komt er wel...
dank je wel voor je tip... maar ik heb helaas de "vergissing" gemaakt door mijn echtgenoot (ik ben een vrouw, mijn man is "tegen" ) mee te nemen tijdens een proefrit met een 2e handsje... helaas was de versnellingsbak niet goed, de uitlaat lek, het dak lek en het ging regenen....
"ja maar ik zie niks"... (hij is zelf vrij lang; waarop ik zei; dan doen we het dakkie open)...
dus je begrijpt.. ik heb nog een weg te gaan.. maar gelukkig is deze dame verstandig doch vastberaden en is mijn motto:
follow your dream
Just do it
Die eend komt er wel...
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Ik ben al vier winters doorgereden in GSA's en dat gaat prima. Technisch is dat niet heel anders dan een eendje, een GSA is alleen wat steviger, stiller en sneller. Een soort mega-eend met twee extra cylinders, een kachelventilator, instelbare stoelen en een vast dak.
Uiteraard staat of valt de betrouwbaarheid met het onderhoud maar dat geldt voor iedere auto. En als je langer dan een of twee jaar wilt genieten dan is roestpreventie sterk aan te raden want het staal is heel erg dun.
Uiteraard staat of valt de betrouwbaarheid met het onderhoud maar dat geldt voor iedere auto. En als je langer dan een of twee jaar wilt genieten dan is roestpreventie sterk aan te raden want het staal is heel erg dun.
Ouwe meuk is leuk!
Wat een mietje!Recidief schreef:Hoi Ronald,
follow your dream
Just do it
Die eend komt er wel...
Gewoon kopen die eend en het bonnetje kwijt raken.
Hahaha....
Bonnetje kwijtraken hoeft niet hoor.. betaal het zelf... ik ben ook meer mezelf aan het overtuigen dan mijn partner.... mijn twijfel ? Weegt 10 maanden plezier op tegen 2 (winter-) maanden kou en misschien narigheid.....?
Maar ben er denk ik uit hoor want denk al na over accessoires en kleur...
Bonnetje kwijtraken hoeft niet hoor.. betaal het zelf... ik ben ook meer mezelf aan het overtuigen dan mijn partner.... mijn twijfel ? Weegt 10 maanden plezier op tegen 2 (winter-) maanden kou en misschien narigheid.....?
Kleur is je minste zorg, zorgen dat een goed eendje op je pad komt , dan went de kleur (en derest vanzelf)Recidief schreef:Hahaha....