Vorige week moest mijn AZ voor de APK gekeurd worden. Helaas afkeur, onder andere doordat mijn knipperlichten het niet goed deden.
Nu is mijn AZ nog lekker 6V en dan moet je zoeken voor een nieuw relais. Bij mijn zoektochten op het internet kwam ik Motogadget tegen die hadden een relais dat geschikt was van 5V tot 18V. En wat ik mooi vond ook een uitvoering die een mooie fade in een fade out heeft. Dat vind ik goed passen bij mijn oude eendje.
Ik heb een kort filmpje online gezet:
http://youtu.be/j8xOTIUMHmA
update: filmpje is nu zichtbaar voor iedereen
nieuw relais voor mijn knipperlichten
- BommelEend
- Beginner
nieuw relais voor mijn knipperlichten
Laatst gewijzigd door BommelEend op wo 18 sep, 2013 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Heerlijk rijden met mijn 68er AZ.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- BommelEend
- Beginner
Ja, het is een digitaal relais dat zorgt voor de fade in en fade out.
Ook is ie erg klein en gemakkelijk in te passen in mijn electrische circuit. En voor mij ook erg belangrijk, heel weinig verlies wat bij 6V dubbel zo belangrijk is als bij 12V. En ik heb alleen knippers op de C-stijl dus als die niet fel genoeg knipperen dan vallen ze helemaal niet op. En met deze lukt dat erg goed. Mijn vrouw reed achter me aan en zij vond ze voor het eerst goed zichtbaar. En die fade en en -out vind ik mooier passen bij oude auto's dan het 'harde' aan-uit knipperen.
Hier een foto van hun site gehaald om te laten zien hoe groot of klein die eigenlijk is.

Ook is ie erg klein en gemakkelijk in te passen in mijn electrische circuit. En voor mij ook erg belangrijk, heel weinig verlies wat bij 6V dubbel zo belangrijk is als bij 12V. En ik heb alleen knippers op de C-stijl dus als die niet fel genoeg knipperen dan vallen ze helemaal niet op. En met deze lukt dat erg goed. Mijn vrouw reed achter me aan en zij vond ze voor het eerst goed zichtbaar. En die fade en en -out vind ik mooier passen bij oude auto's dan het 'harde' aan-uit knipperen.
Hier een foto van hun site gehaald om te laten zien hoe groot of klein die eigenlijk is.

Heerlijk rijden met mijn 68er AZ.
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
Dat knippert inderdaad veel mooier dan een normale led
.
Ik heb nu voor led en ik heb het voor mekaar gekregen om bij mijn knipperlicht nog een led buislampje er bij te zetten. Dus de lamp zorgt er voor dat de originele automaat knippert en de led zorgt er voor dat er nu ook goed te zien is dat ik richting aan geef!

Ik heb nu voor led en ik heb het voor mekaar gekregen om bij mijn knipperlicht nog een led buislampje er bij te zetten. Dus de lamp zorgt er voor dat de originele automaat knippert en de led zorgt er voor dat er nu ook goed te zien is dat ik richting aan geef!

2CV6club1983-acadiane1985-azu1962