Nieuwe koplampspiegels

petervdl2cv
Beginner
Beginner
Contacteer:

Nieuwe koplampspiegels

Bericht door petervdl2cv » ma 23 sep, 2013 20:53

Omdat de spiegels van mijn eendekoplampen hun beste tijd gehad hebben, erg mat geworden en de gebruikelijke roestschilfers, kocht ik een setje nieuwe bij een bekende "grote Zuid-Franse 2cv-onderdelenboer met verdeelpunt in België".

Wat een afknapper, om diverse redenen:
- het uitzicht is verre van de originele look, mijn schuld, ik had ze direct in de winkel uit de doos moeten nemen, maar tot daar aan toe
- de pasvorm is belabberd, de rand steekt rondom veel te ver uit de koplampbehuizing, alsof ze voor een maatje groter ontworpen werden
- na enkele weken gebruik zit er erg veel condens in... en het tegenseizoen moet nog beginnen!
- en het ergste van alles: ik geraak er verdorie niet mee door de keuring (apk)!!! Na de eerste afkeur "wegens slecht lichtbeeld" dacht ik dat de gloeilampen misschien de schuldige waren. Helaas, weer niet ok.

Terug de originele oude matte lampen erin, en bingo, derde keer goede keer.

Heb de verdeler al eens gemaild maar kreeg nog geen reactie...
Iemand met gelijkaardige ervaringen? en hoe opgelost? Voor de duidelijkheid, merk = MCC.
Groeten, Peter

PieterN
Beginner
Beginner

Bericht door PieterN » ma 23 sep, 2013 21:08

hoi peter,

Ik de mijne gewoon uit elkaar gehaald (voorzichtig met de aluminium rand). Daarna de spiegel gepolijst en achterzijde opgeschuurd en voorzien van een laagje hammerite.

Deze oplossing heeft niet de eeuwigheid denk ik, maar voorlopig houden ze het al een jaartje prima.

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door schroef » ma 23 sep, 2013 22:28

ik heb de lampen gezien op de WM in Spanje en vond het erg goedkoop en heb toch maar originele Valeo gekocht. Wel wat duurder maar verder prima.

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » di 24 sep, 2013 08:42

mcc is de laatste tijd erg aan het afzakken wat kwaliteit betreft. Heb ook al diverse brol van hen gehad. Ik snap dat echt niet waarom dat nodig is.
diverse Citroens, wat anders.

BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » wo 25 sep, 2013 07:19

Puur voor de mensen die geen geld willen uitgeven en kwaliteit niet interesseert. Ik bedoel de mensen die kwaliteit kunnen betalen maar niet willen en met minder ook tevreden zijn.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door LPGo » wo 25 sep, 2013 07:39

voor kwakzalvers die "cv2's restoreren" (staat meestal zo in die advertenties) en dan snel geld willen verdienen want alles ziet er nieuw uit.....'

helaas prikken de kopers er niet doorheen en na een paar maanden begint de ellende.........

schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door schermer » wo 25 sep, 2013 15:26

Gereviverfd

PieterN
Beginner
Beginner

Bericht door PieterN » ma 1 sep, 2014 19:53

Hierbij een berichtje voor de volledigheid. we zijn inmiddels een jaartje verder. De gepolijste lampen hebben de geest gegeven. Hij kwam niet door de APK wegens slecht lichtbeeld opnieuw polijsten kon niet meer.
Na een setje van Valeo gemonteerd te hebben met H7 lampen vond de keurmeester het goed :-) En ik ook trouwens. Ze schijnen 3x beter dan de oude.

SaXoKe
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door SaXoKe » di 2 sep, 2014 00:50

goedkoop blijkt duurkoop?
Saxo 1.5D VTS 2002
Berlingo III XTR 1.6HDi92 2009
Lomax 224 1968
2CV4 1973

God Save The TWIN

PieterN
Beginner
Beginner

Bericht door PieterN » wo 3 sep, 2014 20:16

Nee, in principe kan je de koplampspiegels opknappen, dat is gratis. Dus geen goedkoop en ook geen duurkoop.

Maar eigenlijk heb je wel gelijk. Goed zicht is wel belangrijk. Bezuinigen op lampspiegels is niet handig. Maargoed, soms heb je even het geld niet...

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 4 sep, 2014 10:02

Koplamp spiegels opknappen is niet echt gratis, als je het goed wilt doen moet je de spiegel polijsten en opnieuw laten opdampen of de spiegels schuren, verkoperen, polijsten en verchromen. En ik heb het over de spiegel, niet de lens of de buitenzijde ;). Dan kun je beter een nieuw setje valeo halen, wat voor mij geen optie is. Ik heb namelijk rechthoekige lampen in metalen behuizing, daar worden geen nieuwe meer voor gemaakt.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 4 sep, 2014 10:03

Koplamp spiegels opknappen is niet echt gratis, als je het goed wilt doen moet je de spiegel polijsten en opnieuw laten opdampen of de spiegels schuren, verkoperen, polijsten en verchromen. En ik heb het over de spiegel, niet de lens of de buitenzijde ;). Dan kun je beter een nieuw setje valeo halen, wat voor mij geen optie is. Ik heb namelijk rechthoekige lampen in metalen behuizing, daar worden geen nieuwe meer voor gemaakt.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » do 4 sep, 2014 12:12

idd rechthoekig is niet nieuw te krijgen voor zover ik weet. toen ik daar achterkwam heb ik MP in de gaten gehouden en nu een setje redelijke tot goede reflectoren voor metalen koplampbakken gevonden.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 4 sep, 2014 16:02

Ik ook :), twee nieuwe zelfs.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » do 4 sep, 2014 16:11

dacht ik jou jaloers te maken..... ;)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie