Michiel's Dyane (1977)

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2673
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Michiel's Dyane (1977)

Bericht door Michiel van G. » di 30 jul, 2013 17:38

Zoals bekend heb ik al 9 jaar een blauwe Dyane uit 1977. Het leek me nu wel eens leuk hierover een topic te starten, dus bij deze.

In het audio-gedeelte had ik al een post geplaatst over het inbouwen van een radio. Die plak ik nog even hierin zodat alles een geheel wordt.
Jaren had ik een radio met twee Seat Marbella-speakers onder de aflegplank. Werkte voor geen meter, radio was niet te horen.

In eerste instantie maar besloten dan géén radio te monteren, maar toen vond ik ze... Twee jaren '80 Dyane- SuperTech 3-way speakers! Ze passen speciaal in het aflegvak. Vandaag het radiobakje gerepareerd en de speakers gemonteerd. Ik ben er érg blij mee, want het ziet er zoveel beter uit!

De 12V aansluiting had ik eerst in het aflegvak liggen, nu deze rechts op de plaats van de oude speaker gehangen. Later zal ik eens kijken of ik daar ook niet een ander mooi beugeltje voor kan maken.

Wat foto's: (nog met ontbrekende radio)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2673
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » di 30 jul, 2013 17:43

Vandaag ben ik verder gegaan met de audio. Kabelboompje gemaakt naar het externe schermpje, geschakelde 12v gemaakt en een constante plus met zwevende zekering op de accu en een temperatuurmeter voor het externe schermpje weggewerkt onder de motorkap, vooraan, zodat hij de rijwind oppakt.

foto's: (met het Hardtop-hemeltje nog eens in beeld)
Afbeelding

Links onder het stuur het schermpje, rechts de radio. De speakers zoals al eerder laten zien in het aflegvak.

Afbeelding

Afbeelding

Ook nog even een overzichtsfoto van de auto zoals hij er anno 2013 bij staat:
Afbeelding

en toen dit...
Ik zag dat er bij het motorkapscharnier wat blaasjes zaten, dus die wilde ik even weghalen. Zag tot mijn schrik de welbekende witte Citroën-kitlaag helemaal los! Meteen er maar helemaal uitgestoken. Gelukkig geen gaten... Roest eronder in een omzettingsmiddel gezet en dan morgen even een laagje verf geven. Dan met een goede carosseriekit de naad opnieuw vullen en dan nog 'ns aflakken. Roest wil ik daar niet meer zien!

Afbeelding

inde2cv
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 102
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 11:24
Contacteer:

Bericht door inde2cv » di 30 jul, 2013 19:46

Ziet er strak uit!

Ik had in mijn 2cv ook op die manier de radio ingebouwd, maar dat vonden mijn passagiers niet altijd even prettig. Ook moest ik behoorlijk bukken om er bij te komen. Heb het zelfde bakje nu in het dashboard kastje van de acadiane gebouwd. Ziet er minder strak uit.
Acadiane 1983
Dyane 1982
Mehari 1978

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2673
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » di 30 jul, 2013 21:56

Ik had 'm daar al hangen in mijn Witte Dyane en nooit last van gehad, maar in een Aca zit je wat verder naar voren, dus dat zal wel uitmaken dan. Ik kan in ieder geval wel goed bij de benodigde knopjes.

In de witte '71-er Dyane:
Afbeelding

't bakje zelf gaat alweer ruim 9 jaar mee, hoewel ik de voorste pootjes wel door metalen exemplaren heb vervangen.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2673
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » di 8 okt, 2013 17:10

Helaas heeft de Dyane afgelopen vrijdag schade opgelopen... auto stond geparkeerd en iemand nam de bocht te krap... Even snel kind naar school brengen.
Gelukkig heeft hij een briefje achtergelaten en is de verzekering aan het werk gezet, doch blijft het vervelend :(

Afbeelding

Michellaak
Beginner
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 22 sep, 2010 14:21
Locatie: Breukelen

Bericht door Michellaak » di 8 okt, 2013 18:00

Even een hele andere vraag, die spat lappen achter je achterwielen, is dat standaard bij een Dyane of niet bij alle jaargangen? Ik heb nog eens onder die van mij gelegen, maar zie ook niet direct waar je die aan zou moeten bevestigen.

Jimmy
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 189
Lid geworden op: zo 25 apr, 2004 22:02
Locatie: Born
Contacteer:

Bericht door Jimmy » di 8 okt, 2013 18:30

Is volgens mij niet standaard. De bevestigingspunten zitten tussen het spatbord en het binnenspatbord. Hier loopt een horizontaal stangetje.
Bij mij was aan 1 kant een stukje door geroest.
Even geen 2cv

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 8 okt, 2013 20:12

is volgens mij spaans!

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2673
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » di 8 okt, 2013 22:13

klopt,
niet alle Dyanes hebben deze bevestigingssteunen. Mijn Dyane is een Spaanse productie voor de (zuid)Franse markt, dus de bevestigingsmaterialen konden zo op de daarvoor aangewezen plaatsen worden vast gezet met vier boutjes.

Michellaak
Beginner
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 22 sep, 2010 14:21
Locatie: Breukelen

Bericht door Michellaak » do 10 okt, 2013 10:55

Zo'n stangetje zie ik niet bij mijn Dyane, Bij mijn linker spatbord zit wel een oogje, toch eens wat verder op onderzoek uit, ik vind het er wel chique uitzien met die double chevron

Plaats reactie