long ratio versnellingsbak

Alle vragen over het reviseren van een versnellingsbak kun je hier stellen.
rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » do 10 okt, 2013 09:29

idd mijn long ratio bak is een combi van eendenbak met dyane dif, werkt goed, maar houd niet over.

visablok met amisuper bak zou moeten kunnen (in theorie) maar er zijn vaak meer verliezen dan je denkt. dus is deze bak al snel te lang! er zijn er meer die met deze combi rijden die erg tevreden zijn, maar dat zijn over het algemeen mensen met een kitcar, dat scheelt nogal wat met de luchtweerstand!

ik ben ook van plan deze combi te gaan gebruiken, maar dan met een 'getuned' visablok (snelle nokkenas en hoge compressie en natuurlijk goede ontsteking) zou moeten lukken dan!

overigens zou ik geen eendcarb op een visablok monteren, zeker niet met een lange bak, dan kom je zeker te kort.
greetzzzzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door azuiper » do 10 okt, 2013 10:46

een mens zonder dromen is al half dood - mijn BMW droom staat als bouwpakket te wachten tot andere projecten af zijn : 1150 blok, GS 5-bak, visa koppelingshuis en conversieplaat tussen bak en blok zijn inmiddels aanwezig.
Ik heb (met moeite) geleerd eerst het een af te maken voor dat je aan het volgende begint. Momenteel ben ik mijn pick-up aan het restaureren, spuitwerk schiet aardig op.

... las ik niet ergens dat LPGO ook aan een BMW-project gaat beginnen ??? ....
BARE METAL CAR

Erikjan
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Erikjan » do 10 okt, 2013 11:21

Volgens de calculator van Cats zijn er 2 typen visa motor een 630 en 644.
De ene motor gaat goed met een ami super bak en voor de andere is hij 6% te lang.

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door LPGo » do 10 okt, 2013 17:12

azuiper schreef:een mens zonder dromen is al half dood

... las ik niet ergens dat LPGO ook aan een BMW-project gaat beginnen ??? ....
Geen commentaar... :wink: :wink: :wink: Motor is binnen 1200cc 100pk...
rest maak ik zelf (in mijn hoofd is het al klaar) maar dit gaat hier offtopic kijk op i2f.

Plaats reactie