Hallo mede-forummers,
Ik heb een aantal vraagjes over de 2CV!
- Ik zou graag een nieuwe eend willen ombouwen naar het oude model (oude ribbelkap, weghalen 3de raam aan de zijkant, oude achterlichten). Zijn de "ribbelkap" motorkappen zeldzaam, en zo ja/nee, waar zijn ze te vinden?
-Is een GS-Motor ook in een eend te leggen zonder de motorkap te verlengen?
-Wat zijn de voordelen van een Visa-conversie?
-Passen Berlingo (1ste model) of Saxo stoelen in een eend?
-Zijn er naast autoscout etc. sites om 2cv opknappers te vinden?
Alvast bedankt door een toekomstig eend rijder!
Vraagjes over de 2CV
-
- Eenmalige poster
- Berichten: 1
- Lid geworden op: di 15 okt, 2013 16:50
- Locatie: Waalwijk
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
Hoi brabantseend,
1: voor zover ik weet geen probleem, worden af en toe wel aangeboden, reken op zeker 200-250 euro voor een redelijke. Vergeet niet dat je ook je koplampbeugel moet veranderen en ook t kapje van je dynamo niet meer past. O.a. Punky heeft dit ook gedaan en die woont in brabant, daar mag je vast wel een keer spieken.
2:nee, maar andere mogelijkheden genoeg die ook iets minder illegaal zijn (zonder uitgebreide en dure keuring
2a: meer koppel en iets meer vermogen, rijdt net ff wat makkelijker met t verkeer mee, maar verwacht geen wonderen!
3:ja, wel zelf adapters maken om de rails te kunnen bevestigen
4:ja, ik zou google gebruiken als zoekhulp en naturlijk alle online marktplaatsen
Beslis niet te snel, soms kan je beter wachten en verder zoeken dan overhaast een wrak kopen dat er van buiten leuk uit ziet.
Greetzzz Rusty
1: voor zover ik weet geen probleem, worden af en toe wel aangeboden, reken op zeker 200-250 euro voor een redelijke. Vergeet niet dat je ook je koplampbeugel moet veranderen en ook t kapje van je dynamo niet meer past. O.a. Punky heeft dit ook gedaan en die woont in brabant, daar mag je vast wel een keer spieken.
2:nee, maar andere mogelijkheden genoeg die ook iets minder illegaal zijn (zonder uitgebreide en dure keuring
2a: meer koppel en iets meer vermogen, rijdt net ff wat makkelijker met t verkeer mee, maar verwacht geen wonderen!
3:ja, wel zelf adapters maken om de rails te kunnen bevestigen
4:ja, ik zou google gebruiken als zoekhulp en naturlijk alle online marktplaatsen
Beslis niet te snel, soms kan je beter wachten en verder zoeken dan overhaast een wrak kopen dat er van buiten leuk uit ziet.
Greetzzz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-Is een GS-Motor ook in een eend te leggen zonder de motorkap te verlengen?
Een Gs motor is tegenwoordig achterhaald, tegenwoordig wordt er veelal een BMW
motorfiets motor ingebouwd.... Er worden al door diverse aanbieders Adaptor-sets
geleverd en het past allemaal net onder de originele motorokap...
Bij een GS(A) motor is dit alleen James Bond gelukt..... (google maar eens 007 2cv) normaal gesproken kom je niet onder een verlengde motorkap uit....
-Wat zijn de voordelen van een Visa-conversie?
De voordelen zijn dat het zonder al te veel problemen ingebouwd kan worden,
vermogen-winst 5 tot 7 pk.....
Verder is nog een tussenstap het gebruik van een bigboor voor zowel 2cv alsook
Visa, vermogen-winst tot 10 pk....
-Passen Berlingo (1ste model) of Saxo stoelen in een eend?
Heb laatst op C1 stoelen gezeten in een 2cv, ik vond het goed zitten, saxo zal ook wel passen Berlinge durf ik niet te zeggen.....
Succes met je 2cv en conversie.
Een Gs motor is tegenwoordig achterhaald, tegenwoordig wordt er veelal een BMW
motorfiets motor ingebouwd.... Er worden al door diverse aanbieders Adaptor-sets
geleverd en het past allemaal net onder de originele motorokap...
Bij een GS(A) motor is dit alleen James Bond gelukt..... (google maar eens 007 2cv) normaal gesproken kom je niet onder een verlengde motorkap uit....
-Wat zijn de voordelen van een Visa-conversie?
De voordelen zijn dat het zonder al te veel problemen ingebouwd kan worden,
vermogen-winst 5 tot 7 pk.....
Verder is nog een tussenstap het gebruik van een bigboor voor zowel 2cv alsook
Visa, vermogen-winst tot 10 pk....
-Passen Berlingo (1ste model) of Saxo stoelen in een eend?
Heb laatst op C1 stoelen gezeten in een 2cv, ik vond het goed zitten, saxo zal ook wel passen Berlinge durf ik niet te zeggen.....
Succes met je 2cv en conversie.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
Re: Vraagjes over de 2CV
Kan wel.. A3 hier op het forum heeft het gedaan.BrabantsEend schreef:Hallo mede-forummers,
-Is een GS-Motor ook in een eend te leggen zonder de motorkap te verlengen?
Bak komt dan klein stukje bij de koets naar binnen en motor en bak staan op een frame (dacht ik), hierdoor was er aan de neus niks veranderd.
let er wel op dat je een Ami Super chassis (en kenteken) nodig hebt om een 4 cilinder eend te bouwen.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
Re: Vraagjes over de 2CV
Let hiermee op omdat de achterzijde van de bak te hoog komt te liggenTom Duckpower schreef:Kan wel.. A3 hier op het forum heeft het gedaan.BrabantsEend schreef:Hallo mede-forummers,
-Is een GS-Motor ook in een eend te leggen zonder de motorkap te verlengen?
Bak komt dan klein stukje bij de koets naar binnen en motor en bak staan op een frame (dacht ik), hierdoor was er aan de neus niks veranderd.
.
"voor-as zit dan in de weg"
kunnen er smeerproblemen ontstaan (achterzijde van de bak krijgt te weinig olie).
Nee hoor dit is een misverstand, als je het netjes maakt mag dit ook op een 2cv chassis, alleen moet je dan niet nog andere dingen veranderen, dus er geen kitkar van gaan maken. Een 2cv mag best wel van een 4 cilinder worden voorzien (1/3e regel)... Vraag maar na bij de RDW...Tom Duckpower schreef: let er wel op dat je een Ami Super chassis (en kenteken) nodig hebt om een 4 cilinder eend te bouwen.