bwm duck
bwm duck
hi
dan toch maar een topic!
inspiratie kwam voornamelijk door dit filmpje! https://www.youtube.com/watch?v=CvX79FDbyOA
wow..... origineel bakje,remmen,assen tegek..
bwm duck::: bedoeling is om deze wel straat legaal te maken , maar deel te laten nemen aan diverse racejes hier op ibiza, zoals de bekende down hill van san vincent naar st joan
hier wat foto's van de beginselen
de basis, alleen onderstel.
en ja hij is heeeel rot goed kijken, gekocht voor 500 euro prima als donor...
de revisie dyane bak!
de koets, met nog heel wat uurtjes las werk
een zo goed als complete kabelboom
en wat spatborden
nog aardig wat werk.
dan toch maar een topic!
inspiratie kwam voornamelijk door dit filmpje! https://www.youtube.com/watch?v=CvX79FDbyOA
wow..... origineel bakje,remmen,assen tegek..
bwm duck::: bedoeling is om deze wel straat legaal te maken , maar deel te laten nemen aan diverse racejes hier op ibiza, zoals de bekende down hill van san vincent naar st joan
hier wat foto's van de beginselen
de basis, alleen onderstel.
en ja hij is heeeel rot goed kijken, gekocht voor 500 euro prima als donor...
de revisie dyane bak!
de koets, met nog heel wat uurtjes las werk
een zo goed als complete kabelboom
en wat spatborden
nog aardig wat werk.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
ik heb een ami super chassis, wat erg stug zou moeten zijn maar toch vind ik dat erg tegen vallen, ook heb ik een zwaar 4 cilinder blok erin liggen. veel lager wordt hij er niet door hoor. een bmw blok zal niet heel veel zwaarder zijn als een 2cv blok lijkt me, wel wat natuurlijk. en dat merk je ook zeker wel met het rijden.
maar ga zeker kijken om er nog stuggere veren in te zetten. nu heb ik nog teveel last van het uitveren in de bochten enzo. liever oncomfortabeler maar wel harder door de bochten. ook heb ik voor en achter stabilisator stangen. ook al erg veel scheelt.
maar ga zeker kijken om er nog stuggere veren in te zetten. nu heb ik nog teveel last van het uitveren in de bochten enzo. liever oncomfortabeler maar wel harder door de bochten. ook heb ik voor en achter stabilisator stangen. ook al erg veel scheelt.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 318
- Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
- Locatie: Netherlands
wat te denken van : aangepaste schokbrekers (olie in de demper vervangen door versnellingsbakolie - zie topics op diverse fora) of speciale schokbrekers als bijvoorbeeld EVO's scheelt ook aanzienlijk in het weggedrag.
Ik heb wat correspondentie met Pete Sparrow gevoerd en die rijd in de diverse getoonde filmpjes op youtube met een redelijk standaard eend om bewust de zwakste schakel in het geheel te ontdekken - lees : standaard 2cv versnellingsbak (met weliswaar speciale olie), standaard koppeling (die het aanzienlijk toegenomen vermogen van ca. 90pk aan kan tot dusver), standaard aandrijfassen. So far, so good tot dusver .... verbazingwekkend ...
op het engelse 2cv forum staat een zeer uitgebreid verslag van een bmw-coversie onder de titel "Jules red one" - je bent even aan het lezen maar dan weet je ook weer het nodige over dit boeiende onderwerp.
interessant topic ! ga door en vergeet de foto's vooral niet.
Ik heb wat correspondentie met Pete Sparrow gevoerd en die rijd in de diverse getoonde filmpjes op youtube met een redelijk standaard eend om bewust de zwakste schakel in het geheel te ontdekken - lees : standaard 2cv versnellingsbak (met weliswaar speciale olie), standaard koppeling (die het aanzienlijk toegenomen vermogen van ca. 90pk aan kan tot dusver), standaard aandrijfassen. So far, so good tot dusver .... verbazingwekkend ...
op het engelse 2cv forum staat een zeer uitgebreid verslag van een bmw-coversie onder de titel "Jules red one" - je bent even aan het lezen maar dan weet je ook weer het nodige over dit boeiende onderwerp.
interessant topic ! ga door en vergeet de foto's vooral niet.
BARE METAL CAR
Zoals jullie weten ook ik heb een (naakt) BMW 1200 Gs blok gekocht,
Qua gewicht valt het mij heel erg mee ik denk dat het gewicht van het kale BMW blok net zoveel is als een kompleet 2cv blok, dus totaal met adaptorplaat enz. schat ik dat de neus van een BMW-eend zo'n 20 a 25 kg in gewicht zal toenemen, dit is naar mijn mening nog wel te doen.....
In elk geval staat het in geen verhouding met een GS blok (sorry Joey)
Trouwens ook ik zit eraan te denken om een Ami8 chassis te nemen....
Ben trouwens niet zo gelukkig met de 1200cc omdat er aan de achterkant waar het vliegwiel komt te zitten een balansgewicht zit....
weet niet of ik dit zomaar kan weglaten..... we zullen het wel zien....
Qua gewicht valt het mij heel erg mee ik denk dat het gewicht van het kale BMW blok net zoveel is als een kompleet 2cv blok, dus totaal met adaptorplaat enz. schat ik dat de neus van een BMW-eend zo'n 20 a 25 kg in gewicht zal toenemen, dit is naar mijn mening nog wel te doen.....
In elk geval staat het in geen verhouding met een GS blok (sorry Joey)
Trouwens ook ik zit eraan te denken om een Ami8 chassis te nemen....
Ben trouwens niet zo gelukkig met de 1200cc omdat er aan de achterkant waar het vliegwiel komt te zitten een balansgewicht zit....
weet niet of ik dit zomaar kan weglaten..... we zullen het wel zien....
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
Ja hoor, je moet je alleen eerst aanmelden om het in te mogen zien (maar is de moeite waard)Ramon schreef:is er een link van dit engelse forum?
ramon
Joolz red one
http://www.international2cvfriends.com/ ... ?f=5&t=137
Dit is eigenlijk de Engelse bedenker begin op het einde en werk je dan naar voren... (is eigenlijk een blog over zijn (aanpassingen aan zijn) eend)
http://www.international2cvfriends.com ... f=7&t=5000
mijn eigen verslag (in wording) waarin ik weer op mijn eigen eigenzinnige wijze problemen aanpak!!! (mijn ontsteking (nee niet lichamelijk) vreet op het moment echter weer veel vrije tijd)
http://www.international2cvfriends.com/ ... f=7&t=4996
en hier nog iemand die op Joolz zijn manier bezig is aan een conversie....
Om te beginnen leesvoer genoeg denk ik...
Nog eentje dan.....
http://www.international2cvfriends.com/ ... 2&start=40
Ook werer van achter naar voren lezen zo kom je het snelste bij de BMW conversie uit... (is eigenlijk een blog over zijn (aanpassingen aan zijn) eend)
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
weet niet of je het intressant vind maar hier ook nog wat lees voer .
van die sparrow .
http://www.sparrowautomotive.co.uk/citroen2cvbmw.html
anders weet ik nog wel iemand van het waalse race team waar mee ze op spa rijden .
maar zelf ben ik eerlijk gezegd een leek in het motor gebeuren.
was altijd de welding/bodyworks dude in dat gebeuren van het racing team.
van die sparrow .
http://www.sparrowautomotive.co.uk/citroen2cvbmw.html
anders weet ik nog wel iemand van het waalse race team waar mee ze op spa rijden .
maar zelf ben ik eerlijk gezegd een leek in het motor gebeuren.
was altijd de welding/bodyworks dude in dat gebeuren van het racing team.
see you when you see me
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
dat zei ik ook ong. een gs blok is zeker een stuk zwaarder. een adapterplaat weegt niet erg veel, dus 20a25kg meer vind ik een behoorlijk ruime schatting.LPGo schreef:Zoals jullie weten ook ik heb een (naakt) BMW 1200 Gs blok gekocht,
Qua gewicht valt het mij heel erg mee ik denk dat het gewicht van het kale BMW blok net zoveel is als een kompleet 2cv blok, dus totaal met adaptorplaat enz. schat ik dat de neus van een BMW-eend zo'n 20 a 25 kg in gewicht zal toenemen, dit is naar mijn mening nog wel te doen.....
In elk geval staat het in geen verhouding met een GS blok (sorry Joey)