Sputtert bij gas geven.
Vandaag weer een dag gesleuteld met natuurlijk weer de nodige vragen.
Als ik de acceleratiepomp los test dan springt het membraan meteen terug wanneer ik het hendeltje los laat.
Zodra ik de schroefjes van het dekseltje van het acceleratiehuis vast draai zuigt het klepje vacuüm en springt het niet meer terug, klopt dit?
er is inmiddels veel vervangen zoals tankvlotter, benzineleiding, brandstofpomp, luchtfilter, bougiekabels, bougies, contactpuntjes en de condensator.
Contact puntje zijn volgens de handleiding van deze website geplaatst en getest met lampje zoals beschreven.
Carburateur is gedemonteerd en van binnen schoon gemaakt, ook de sproeiers zijn schoon en doorgeblazen.
Helaas wil de motor nog niet lekker lopen.
Nu zijn we er achter gekomen dat wanneer we de luchtaanvoer op het luchtfilterhuis dicht houden de motor wel beter blijft lopen.
we denken nu dat er te veel lucht bij de benzine komt, hoe kunnen we dit verhelpen en waardoor komt dat?
hieronder een filmpje om het wat duidelijker te maken.
http://www.youtube.com/watch?v=QosIISdy ... e=youtu.be
Als ik de acceleratiepomp los test dan springt het membraan meteen terug wanneer ik het hendeltje los laat.
Zodra ik de schroefjes van het dekseltje van het acceleratiehuis vast draai zuigt het klepje vacuüm en springt het niet meer terug, klopt dit?
er is inmiddels veel vervangen zoals tankvlotter, benzineleiding, brandstofpomp, luchtfilter, bougiekabels, bougies, contactpuntjes en de condensator.
Contact puntje zijn volgens de handleiding van deze website geplaatst en getest met lampje zoals beschreven.
Carburateur is gedemonteerd en van binnen schoon gemaakt, ook de sproeiers zijn schoon en doorgeblazen.
Helaas wil de motor nog niet lekker lopen.
Nu zijn we er achter gekomen dat wanneer we de luchtaanvoer op het luchtfilterhuis dicht houden de motor wel beter blijft lopen.
we denken nu dat er te veel lucht bij de benzine komt, hoe kunnen we dit verhelpen en waardoor komt dat?
hieronder een filmpje om het wat duidelijker te maken.
http://www.youtube.com/watch?v=QosIISdy ... e=youtu.be
'85er 2CV Charleston
Vorig project: Geen eend maar blijft wel drijven:
http://www.woodworking.nl/showthread.ph ... w-Runabout
Vorig project: Geen eend maar blijft wel drijven:
http://www.woodworking.nl/showthread.ph ... w-Runabout
Dat met die acceleratiepomp klopt!
De acceleratiepomp moet d.m.v. dat membraan extra brandstof in het systeem spuiten, dus met dat handeltje wordt bedient door gas te geven.
Als de motor begint te sputteren en afslaat als je de hand bij het luchtfilter weghaalt zuigt hij valse lucht aan , waarschijnlijk via de asjes van de choke en gasklep. Dat was exact mijn probleem . Met een nieuwe carburateur was het opgelost.
De acceleratiepomp moet d.m.v. dat membraan extra brandstof in het systeem spuiten, dus met dat handeltje wordt bedient door gas te geven.
Als de motor begint te sputteren en afslaat als je de hand bij het luchtfilter weghaalt zuigt hij valse lucht aan , waarschijnlijk via de asjes van de choke en gasklep. Dat was exact mijn probleem . Met een nieuwe carburateur was het opgelost.
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
- Bartjes2cv
- Gebruiker
- Berichten: 82
- Lid geworden op: vr 20 sep, 2013 22:58
- Locatie: Uithoorn
Gisteren even bij de eendenboer in Esbeek geweest.
Deze vertelde eigenlijk hetzelfde als de meeste van jullie hierboven beschreven.
Carburateurs hebben tegenwoordig de leeftijd bereikt dat vele onherstelbaar versleten zijn.
Hijzelf begint er ook niet meer aan om deze te herstellen.
Ik heb er dus maar voor gekozen om een gereviseerde bij hem te kopen.
We hebben deze gisteren gemonteerd en het motortje loopt al een stuk beter, enkel nog wat afstellen.
Komende dinsdag gaan we naar de Rdw in Rijen voor de herinslag van het chassis nummer.
Ook willen we kort daarna de eend laten keuren (we zitten nog te wachten op een set gordels).
Hopelijk kan de eend eind deze week weer de weg op na 10 jaar.
Eerste rit wordt dan naar Esbeek om daar nog wat laatste dingen af te laten stellen.
Bedankt allen voor jullie reacties!
Deze vertelde eigenlijk hetzelfde als de meeste van jullie hierboven beschreven.
Carburateurs hebben tegenwoordig de leeftijd bereikt dat vele onherstelbaar versleten zijn.
Hijzelf begint er ook niet meer aan om deze te herstellen.
Ik heb er dus maar voor gekozen om een gereviseerde bij hem te kopen.
We hebben deze gisteren gemonteerd en het motortje loopt al een stuk beter, enkel nog wat afstellen.
Komende dinsdag gaan we naar de Rdw in Rijen voor de herinslag van het chassis nummer.
Ook willen we kort daarna de eend laten keuren (we zitten nog te wachten op een set gordels).
Hopelijk kan de eend eind deze week weer de weg op na 10 jaar.
Eerste rit wordt dan naar Esbeek om daar nog wat laatste dingen af te laten stellen.
Bedankt allen voor jullie reacties!
'85er 2CV Charleston
Vorig project: Geen eend maar blijft wel drijven:
http://www.woodworking.nl/showthread.ph ... w-Runabout
Vorig project: Geen eend maar blijft wel drijven:
http://www.woodworking.nl/showthread.ph ... w-Runabout
Vanmorgen eerste rit met de eend gemaakt.
Doel was om de carberateur bij de eendenboer in Esbeek af te laten stellen.
De rit naar Esbeek verliep eigenlijk wel goed.
Toen de eend eenmaal warm was reed hij erg goed.
Eenmaal aangekomen in Esbeek Jan naar de eend laten kijken.
Conclusie uitlaat lekt en eend galopeerd wanneer hij stationair loopt.
Na wat stellen aan de stationair schroef en de co2 schroef liep de eend stationair zoals het hoort.
Probleem is alleen wanneer er flink gas gegeven wordt en het toerental weer terug loopt naar stationair er weer helemaal niets meer van lijkt te kloppen.
Of hij valt stil of hij loopt weer onregelmatig.
Vervolgens heeft Jan een aantal dingen gecontroleerd en alles lijkt in orde te zijn.
Hierna heeft hij het stationair toerental wat hoger gesteld waardoor de motor mooi blijft lopen.
Probleem is nu echter weer dat de eend op de terugweg een stuk slechter liep.
Als je de gas lichtjes intrapt lijkt de motor ineens uit te vallen, trap je de gas onderin dan heb je totaal geen vermogen.
Het lijkt dan alsof hij te weinig benzine of lucht krijgt.
Gas half intrappen dat sputtert hij wat maar rijdt wel door.
Verder nog wat dingen die jan heeft vastgesteld:
*Compressie beide cilinders goed,
*Gereviseerde carburateur staat er op, vlotter-hoogte is goed, stationair sproeier niet verstopt.
*Ontsteking gecontroleerd met stroboscoop, staat goed.
*Goede pakkingen tussen spruitstuk en carburateur
*Kleppen zijn reeds gesteld, zou dus goed moeten zijn.
Vermoeden van Jan is dat een van de kleppen misschien toch niet goed functioneert.
Heeft iemand wat goede tips of ervaring met bovenstaand probleem?[/list]
Doel was om de carberateur bij de eendenboer in Esbeek af te laten stellen.
De rit naar Esbeek verliep eigenlijk wel goed.
Toen de eend eenmaal warm was reed hij erg goed.
Eenmaal aangekomen in Esbeek Jan naar de eend laten kijken.
Conclusie uitlaat lekt en eend galopeerd wanneer hij stationair loopt.
Na wat stellen aan de stationair schroef en de co2 schroef liep de eend stationair zoals het hoort.
Probleem is alleen wanneer er flink gas gegeven wordt en het toerental weer terug loopt naar stationair er weer helemaal niets meer van lijkt te kloppen.
Of hij valt stil of hij loopt weer onregelmatig.
Vervolgens heeft Jan een aantal dingen gecontroleerd en alles lijkt in orde te zijn.
Hierna heeft hij het stationair toerental wat hoger gesteld waardoor de motor mooi blijft lopen.
Probleem is nu echter weer dat de eend op de terugweg een stuk slechter liep.
Als je de gas lichtjes intrapt lijkt de motor ineens uit te vallen, trap je de gas onderin dan heb je totaal geen vermogen.
Het lijkt dan alsof hij te weinig benzine of lucht krijgt.
Gas half intrappen dat sputtert hij wat maar rijdt wel door.
Verder nog wat dingen die jan heeft vastgesteld:
*Compressie beide cilinders goed,
*Gereviseerde carburateur staat er op, vlotter-hoogte is goed, stationair sproeier niet verstopt.
*Ontsteking gecontroleerd met stroboscoop, staat goed.
*Goede pakkingen tussen spruitstuk en carburateur
*Kleppen zijn reeds gesteld, zou dus goed moeten zijn.
Vermoeden van Jan is dat een van de kleppen misschien toch niet goed functioneert.
Heeft iemand wat goede tips of ervaring met bovenstaand probleem?[/list]
'85er 2CV Charleston
Vorig project: Geen eend maar blijft wel drijven:
http://www.woodworking.nl/showthread.ph ... w-Runabout
Vorig project: Geen eend maar blijft wel drijven:
http://www.woodworking.nl/showthread.ph ... w-Runabout
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Er zit een gereviseerde carburateur op, dus die zou schoon moeten zijn, of er zit troep in de tank waardoor de carburateur gelijk weer verstoppingen heeft, is er een benzinefilter gemonteerd?
Als er iets mis is met de kleppen kan de compressie toch ook niet goed zijn?
De brandstofpomp geeft voldoende benzine?
Is het spruitstuk al eens goed bekeken? Daar wil ook nog wel eens een gaatje in roesten waardoor er een verbinding is tussen in- en uitlaatkanaal!
Succes
Als er iets mis is met de kleppen kan de compressie toch ook niet goed zijn?
De brandstofpomp geeft voldoende benzine?
Is het spruitstuk al eens goed bekeken? Daar wil ook nog wel eens een gaatje in roesten waardoor er een verbinding is tussen in- en uitlaatkanaal!
Succes
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
Ik heb er inderdaad 2 weken geleden een gereviseerde carburateur van Burton op gezet.
Tank is voor gebruik schoon gemaakt, tank vlotter is nieuw, benzineleiding is nieuw, benzinepomp is nieuw en er zit net voor de carburateur een benzine filter tussen.
Ook de kunststof pakking onder de carburateur vertoont geen sporen van slijtage of lekken.
Hieronder en bovenop is natuurlijk ook een nieuwe pakking gebruikt.
Je zou dus eigenlijk zeggen dat er tot het spruitstuk niets mis kan zijn?
Ook alle pakkingen op het spruitstuk zijn vervangen.
Kan het lekken van de uitlaat er iets mee te maken hebben?
Zit er ook nog aan te denken om een mail naar Burton te sturen met de vraag of het echt niet aan de carburateur kan liggen.
Misschien hapert een van de kleppen af en toe? of is dit theoretisch niet mogelijk?
Een van de weinig dingen die ik nu nog kan doen is inderdaad het spruitstuk eens controleren.
Volgens mij heb ik er nog een liggen.
Als iemand nog tips of theorieën heeft dan hoor ik het graag!!
Het is nu een beetje zoeken naar een speld in een hooiberg.
Nieuwe kleppen zijn volgens mij nergens te krijgen en gereviseerde cilinderkoppen kosten al snel weer 175€ per stuk, als het hier aan ligt oké, anders is het toch zonde van mijn geld.
Tank is voor gebruik schoon gemaakt, tank vlotter is nieuw, benzineleiding is nieuw, benzinepomp is nieuw en er zit net voor de carburateur een benzine filter tussen.
Ook de kunststof pakking onder de carburateur vertoont geen sporen van slijtage of lekken.
Hieronder en bovenop is natuurlijk ook een nieuwe pakking gebruikt.
Je zou dus eigenlijk zeggen dat er tot het spruitstuk niets mis kan zijn?
Ook alle pakkingen op het spruitstuk zijn vervangen.
Kan het lekken van de uitlaat er iets mee te maken hebben?
Zit er ook nog aan te denken om een mail naar Burton te sturen met de vraag of het echt niet aan de carburateur kan liggen.
Misschien hapert een van de kleppen af en toe? of is dit theoretisch niet mogelijk?
Een van de weinig dingen die ik nu nog kan doen is inderdaad het spruitstuk eens controleren.
Volgens mij heb ik er nog een liggen.
Als iemand nog tips of theorieën heeft dan hoor ik het graag!!
Het is nu een beetje zoeken naar een speld in een hooiberg.
Nieuwe kleppen zijn volgens mij nergens te krijgen en gereviseerde cilinderkoppen kosten al snel weer 175€ per stuk, als het hier aan ligt oké, anders is het toch zonde van mijn geld.
'85er 2CV Charleston
Vorig project: Geen eend maar blijft wel drijven:
http://www.woodworking.nl/showthread.ph ... w-Runabout
Vorig project: Geen eend maar blijft wel drijven:
http://www.woodworking.nl/showthread.ph ... w-Runabout
Mijn Ami draaide ook mooi stationair, en ook de eerste kilometers waren goed daarna was het over de motor sloeg af......
Bij mij bleek het een verstopte filter in de tank te zijn, rustig rijdend kwam er nog genoeg benzine door, eenmaal rijdend kwam er steeds meer benzine tekort....
een vraagje als eenmaal op toeren rijdt doet hij het dan wel goed of sputtert hij dan ook.
Als hij alleen sputtert bij (plotseling) gas geven dan is het je acceleratiepomp, als het alleen "op snelheid" gebeurt dan kan het een van je sproeiers zijn of je benzine toevoer, benzinepomp (bijna stuk) leiding lek, rubber leiding bij tank poreus, filter in tank verstopt e.d.
Bij mij bleek het een verstopte filter in de tank te zijn, rustig rijdend kwam er nog genoeg benzine door, eenmaal rijdend kwam er steeds meer benzine tekort....
een vraagje als eenmaal op toeren rijdt doet hij het dan wel goed of sputtert hij dan ook.
Als hij alleen sputtert bij (plotseling) gas geven dan is het je acceleratiepomp, als het alleen "op snelheid" gebeurt dan kan het een van je sproeiers zijn of je benzine toevoer, benzinepomp (bijna stuk) leiding lek, rubber leiding bij tank poreus, filter in tank verstopt e.d.
Probleem is dat zoals hierboven beschreven alles nieuw is.
Tank is schoon gemaakt,
nieuwe Tankvlotter met filter,
nieuwe benzineleiding naar benzine pomp,
nieuwe benzinepomp,
nieuwe benzineleiding naar benzinefilter,
nieuwe benzinefilter,
nieuwe benzineleiding van benzinefilter naar carburateur,
nieuwe carburateur,
nieuwe pakkingen tussen carburateur en spruitstuk.
Nieuwe ontsteking staat goed gesteld(met stroboscoop gecontroleerd), kleppen zijn gesteld en de compressie van beide cilinders is goed.
Nieuwe luchtfilter, nieuwe bougies, nieuwe bougie kabels en de bobine is al gewisseld voor een andere maar dit geeft weinig verschil.
Op de heenweg galoppeerde de motor stationair maar liep verder goed (eenmaal warm)
Op de terugweg liep hij stationair goed en reed hij voor geen meter,
*gas licht intrappen leek hij stil te vallen,
*gas half intrappen sputterde hij wat maar trok wel langzaam op,
*Gas onderin totaal geen vermogen
Ik snap er niets meer van
Tank is schoon gemaakt,
nieuwe Tankvlotter met filter,
nieuwe benzineleiding naar benzine pomp,
nieuwe benzinepomp,
nieuwe benzineleiding naar benzinefilter,
nieuwe benzinefilter,
nieuwe benzineleiding van benzinefilter naar carburateur,
nieuwe carburateur,
nieuwe pakkingen tussen carburateur en spruitstuk.
Nieuwe ontsteking staat goed gesteld(met stroboscoop gecontroleerd), kleppen zijn gesteld en de compressie van beide cilinders is goed.
Nieuwe luchtfilter, nieuwe bougies, nieuwe bougie kabels en de bobine is al gewisseld voor een andere maar dit geeft weinig verschil.
Op de heenweg galoppeerde de motor stationair maar liep verder goed (eenmaal warm)
Op de terugweg liep hij stationair goed en reed hij voor geen meter,
*gas licht intrappen leek hij stil te vallen,
*gas half intrappen sputterde hij wat maar trok wel langzaam op,
*Gas onderin totaal geen vermogen
Ik snap er niets meer van
'85er 2CV Charleston
Vorig project: Geen eend maar blijft wel drijven:
http://www.woodworking.nl/showthread.ph ... w-Runabout
Vorig project: Geen eend maar blijft wel drijven:
http://www.woodworking.nl/showthread.ph ... w-Runabout
Moeilijk zo te zeggen zo. De assistente van mijn huisarts lukt het wel altijd om telefonisch een diagnose te stellen (zij heeft het dan ook meestal mis) dus dit hier is nog veel moeilijker (lees dit kunnen wel 20 verschillende dingen zijn of een combinatie van deze 20 dingen)...
Een ding wil ik wel voorop stellen, vertrouw er nooit op dat nieuwe onderdelen ook goed functioneren, dus sluit dit niet te gauw uit.... Helaas zijn de meeste nieuwe onderdelen van slechte kwaliteit.......
Een ding wil ik wel voorop stellen, vertrouw er nooit op dat nieuwe onderdelen ook goed functioneren, dus sluit dit niet te gauw uit.... Helaas zijn de meeste nieuwe onderdelen van slechte kwaliteit.......
Als je nou van beide ritten de goede eigenschappen neemt, is er toch niets aan de hand...Op de heenweg galoppeerde de motor stationair maar liep verder goed (eenmaal warm)
Op de terugweg liep hij stationair goed en reed hij voor geen meter
-
- Gebruiker
- Berichten: 101
- Lid geworden op: ma 14 nov, 2005 16:42
- Locatie: adegem
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50