Dat zweten zou ook gemakkelijk kunnen komen van de nog aanwezige olieresten op het blok. Ondergetekende heeft namelijk exact hetzelfde meegemaakt.
Eerst een hoop lekkage vanuit verschillende punten.. na montage nieuwe vulpijp geen lekkage meer, op enkele druppels na die na een ritje( of het nu een half uur of 1,5 uur was maakte niet echt uit) onder aan het carter hingen.
Net als jij ging ik daardoor direct twijfelen of de lekkage toch niet 100% verholpen was. Maar na het blok zo goed mogelijk te hebben schoongemaakt bleef het droog( beetje vettig mag natuurlijk altijd!).
Persoonlijk denk ik dat de voorzijde van je blok nog erg vuil/vet is, omdat je daar moelijk kunt schoonmaken en vuil/olie/vet er gemakkelijk aan blijft hangen, zeker als je blok heeft gelekt bij de krukaskeerring.
Wel vervelend he, die druppels die elke keer de parkeerplaats vervuilen. Ik werd op een gegeven moment zelf s door de buren aangesproken
Olielekje vooraan + vocht uit uitlaat
- Oiseau blanc
- Regelmatige poster
- Berichten: 155
- Lid geworden op: zo 30 dec, 2012 03:11
- Locatie: Heusden
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2089
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
En als je hem toch los wil maken haal dan eerst de bout achter de oliekoeler waar mee hij aan het carter zit er uit. Dan staat er in elk geval geen spanning meer op de olieleidingen.WillemT schreef:Doe alsjeblieft voorzichtig bij de demontage van de oliekoeler. Die aluminium buisjes scheuren nogal gemakkelijk (eigen ervaring)...
Vervolgens spuit ik daarna altijd eerst met remmenreiniger het vuil tussen de wartel en de leidingen weg en daarna nog een keer met kruipolie. Meestal komen de wartels dan los zonder de olieleiding te scheuren. Als je ziet dat de olie leiding mee draait ben je al telaat dan is hij al stuk.