Stroboscoop filmpjes van forumlid ErikJan

André Post
Heavy user
Heavy user

Bericht door André Post » zo 20 okt, 2013 20:59

Begrijp me niet verkeerd, je doet het fantastisch.
Alleen de timing variatie is opzettelijk om de gelijkloop te verbeteren door de tijd tussen de sensor passages te meten en via de timing enige variatie te corrigeren.
Een minuutje googlen leverde me al enige resultaten, buiten dat het vroeger wat groter geadverteerd werd.
De injectie is blijven steken in een preproductie fase vanwege een verwachtte te kleine markt.
Ook een aangekondigde gas injectie is gestopt wegens de eisen die gesteld worden aan bedrijven die gas producten produceren, dat werd gewoon te duur.
Je kan vragen ook gewoon op hun forum stellen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door LPGo » zo 20 okt, 2013 21:27

André Post schreef:Begrijp me niet verkeerd, je doet het fantastisch.
Alleen de timing variatie is opzettelijk om de gelijkloop te verbeteren door de tijd tussen de sensor passages te meten en via de timing enige variatie te corrigeren.
Een minuutje googlen leverde me al enige resultaten, buiten dat het vroeger wat groter geadverteerd werd.
De injectie is blijven steken in een preproductie fase vanwege een verwachtte te kleine markt.
Ook een aangekondigde gas injectie is gestopt wegens de eisen die gesteld worden aan bedrijven die gas producten produceren, dat werd gewoon te duur.
Je kan vragen ook gewoon op hun forum stellen.

Als ze een eigen forum hebben dan zou ik daar graag een link van hebben, lijkt me leuk om met hen over dit soort zaken "open" te discussiëren....

p.s. ik snap het nog steeds niet over je gelijkloop, neem nou maar van mij aan als je een vonk op 8 graden voor het bdp. wilt hebben dan ga je er echt niet de eene omwenteling op 15 graden vonken en de andere toer op 5 graden.

Dit heb ik gevonden op de site van 123. Volgens mij is gelijkloop een kreet die ze zelf hebben uitgevonden..

De gelijkloop van de motor (bij één omwenteling van de motor moet de
tijd tussen de vier bougies exact gelijk zijn) wordt softwarematig
gecompenseerd, zodat de motor bij ieder toerental gelijkmatig loopt.
Bij stationair is dit goed te merken. Bij hogere toerentallen zal er sprake
zijn van meer vermogen. Reken ook op minder brandstofverbruik!
- Als het contact aangezet wordt zonder starten van de motor, is er bij
contactpuntjes 60% kans dat er stroom door de bobine gaat lopen.
Hierdoor kan de bobine gloeiend heet worden. Bij de 123-IGNITION wordt
de stroom na één seconde uitgeschakeld.

en zelfs dit is onzin, A) uitgaande van een 4 cilinder vonken er maar 2 cilinders in 1 omwenteling alleen bij een 8 cilinder (even fire) heb je 4 vonken in 1 omwenteling.
De tijd tussen de 2 of 4 vonken zal nooit gelijk zijn, (de kracht van de eene vonk is nooit het zelfde als die van een andere dus ook het toerental is nooit gelijk tussen de 2 of 4 vonken, daarom hebben moderne motoren triggerwheels van 36 of zelfs 60 tanden
om maar de vonk op het juiste tijdstip te krijgen (wat dus nooit gelijk is)...

Ik begin er steeds meer in te geloven dat ze op deze manier hun tekortkomingen willen verdoezelen (sorry)...

André Post
Heavy user
Heavy user

Bericht door André Post » zo 20 okt, 2013 21:53

Forum op de 123 ignition site zelf.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Plaats reactie