ik weet het niet meer...
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
met het afstellen van de achterremmen was mijn probleem opgelost.Heb nu een ander probleem nl dat de schijven heet worden. Ben bang dat ik toch naar een andere bak moet zoeken. Een trommelbak is niet om te bouwen naar een schijvenbak...kennelijk
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
Er is geen verschil tussen een trommelbak en een schijvenbak, daardoor kunnen de remmen niet heet worden, krik eens een wiel op en kijk of het niet aanloopt. Anders zit je stift misschien te ver in je HRC zodat hij niet alle druk afbouwt....Eminence Grise schreef:met het afstellen van de achterremmen was mijn probleem opgelost.Heb nu een ander probleem nl dat de schijven heet worden. Ben bang dat ik toch naar een andere bak moet zoeken. Een trommelbak is niet om te bouwen naar een schijvenbak...kennelijk
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 241
- Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
- Locatie: Scherpenzeel
Hier hetzelfde probleem, als de topic starter.
De schijven voor waren krom, dus die vervangen, en de klauwen gereviseerd, toen ook maar de achter remmen losgehaald, en de voeringen vervangen, dan is alles weer nieuw was mijn gedachte daarover.
Alles afgesteld, ontlucht, maar pas na 2x pompen druk, weer alles ontlucht, en weer geen druk bij de 1e keer pompen.
Excenters goed afgesteld, en ook gewisseld voor niet excentrische gevallen, maar wederom hetzelfde niet gelijk geval.
HRC is 4 maanden oud, dat is een Grijze, met een klein boutje aan de onderkant.
Heb gisteren nieuwe remcilinders erop gezet, die uit een blauw/wit doosje, met groene rubbers, maar die trokken te ver terug, waardoor speling tussen de nok van de remschoen en de de remcilinder.
Veertje ertussen gezet, en nu geen ruimte meer daartussen, maar wederom geen druk, pas na 2x pompen.
weer andere remcilinders erop gezet, nu die uit een rood/wit/zwart doosje, en exact hetzelfde probleem, weer ruimte tussen de nok van de remschoen, en de cilinder.
Ik heb een stel oude trommels laten uitdraaien,(de huidige trommels waren ovaal) tot deze weer egaal rond en vlak waren, de voering is nog gewoon te stellen, dus lijkt mij niet dat die te ver zijn uitgedraaid.verschil tussen voor en na uitdraaien is 1,6mm geworden.
Pedaal houd wel druk, ook als je hem een nacht vastzet, en nergens een lek te bespeuren in het systeem.
Wordt er moedeloos van, de eend is momenteel mijn enige rijdende/gekeurde a-type, en moet eigenlijk dinsdag nog remmen, wegens een afspraak die ik niet kan afzeggen.
Kan het toch de hrc zijn, die lekt nergens, heb ook de rubbers tussen het vloeistof potje, en de hrc vervangen voor de zekerheid.
Iemand nog tips, en of hulp???
De schijven voor waren krom, dus die vervangen, en de klauwen gereviseerd, toen ook maar de achter remmen losgehaald, en de voeringen vervangen, dan is alles weer nieuw was mijn gedachte daarover.
Alles afgesteld, ontlucht, maar pas na 2x pompen druk, weer alles ontlucht, en weer geen druk bij de 1e keer pompen.
Excenters goed afgesteld, en ook gewisseld voor niet excentrische gevallen, maar wederom hetzelfde niet gelijk geval.
HRC is 4 maanden oud, dat is een Grijze, met een klein boutje aan de onderkant.
Heb gisteren nieuwe remcilinders erop gezet, die uit een blauw/wit doosje, met groene rubbers, maar die trokken te ver terug, waardoor speling tussen de nok van de remschoen en de de remcilinder.
Veertje ertussen gezet, en nu geen ruimte meer daartussen, maar wederom geen druk, pas na 2x pompen.
weer andere remcilinders erop gezet, nu die uit een rood/wit/zwart doosje, en exact hetzelfde probleem, weer ruimte tussen de nok van de remschoen, en de cilinder.
Ik heb een stel oude trommels laten uitdraaien,(de huidige trommels waren ovaal) tot deze weer egaal rond en vlak waren, de voering is nog gewoon te stellen, dus lijkt mij niet dat die te ver zijn uitgedraaid.verschil tussen voor en na uitdraaien is 1,6mm geworden.
Pedaal houd wel druk, ook als je hem een nacht vastzet, en nergens een lek te bespeuren in het systeem.
Wordt er moedeloos van, de eend is momenteel mijn enige rijdende/gekeurde a-type, en moet eigenlijk dinsdag nog remmen, wegens een afspraak die ik niet kan afzeggen.
Kan het toch de hrc zijn, die lekt nergens, heb ook de rubbers tussen het vloeistof potje, en de hrc vervangen voor de zekerheid.
Iemand nog tips, en of hulp???
Bij mij ook nog steeds exact hetzelfde euvel. Heb toch maar besloten een andere HRC te monteren. Dus nu een besteld van een ander merk bij een andere leverancier.
Bij mij ook nergens lekkage en tig keer ontlucht.
Ik had namelijk bij twee verschillende merken wielremilinders (zwarte/ groene rubbers) hetzelfde irritante gedoe. Dus dat durf ik wel uit te sluiten. Vandaar dat ik voor een andere HRC ga om dingen uit te kunnen sluiten.
Bij mij ook nergens lekkage en tig keer ontlucht.
Ik had namelijk bij twee verschillende merken wielremilinders (zwarte/ groene rubbers) hetzelfde irritante gedoe. Dus dat durf ik wel uit te sluiten. Vandaar dat ik voor een andere HRC ga om dingen uit te kunnen sluiten.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Nou, een update en oplossing van het 'vage' remprobleem.
Ik heb gisteren een andere (nieuwe) HRC gemonteerd, ontlucht en... geen resultaat. De eerste keer trappen, zakte het pedaal weer veel verder naar beneden weg. Ik kan nu wel stellen dat het probleem, dat de achterste remcilinders te ver naar binnen trokken, niet werd veroorzaakt door de HRC zoals Gerard terecht dacht.
Maar goed, plan B: veertjes plaatsen in de achterste remcilinders. Twee veertjes uit een oud achterlicht gehaald. De boel weer in elkaar gezet, ontlucht en..... probleem opgelost! Bij het monteren was al duidelijk zichtbaar dat de zuigertjes van de remcilinders bijna tegen de aanslag van de remvoeringen stonden.
In de oude situatie (zonder veertjes) merkte ik al dat 1 keer volledig intrappen net genoeg was om de zuigertjes tegen de aanslag te krijgen. Hierna bij de tweede keer trappen werd er eigenlijk pas geremd met de achterrem. Rem los, na enkele seconden zag ik de zuigertjes weer naar binnen trekken.
Ik heb bewust gekozen om de HRC te vervangen omdat ik dat echt wilde uitsluiten. Of deze moet ook niet ok zijn, maar dat lijkt me sterk. Probleem zit m dus in de achterste remcilinders. Waarvan ik dus twee merken heb geprobeerd en beiden hetzelfde vage probleem kende.
De moraal van het verhaal: geweldig dat het met bestaande 2cv onderdelen op te lossen was. Alsof het ervoor is gemaakt.
Ik heb gisteren een andere (nieuwe) HRC gemonteerd, ontlucht en... geen resultaat. De eerste keer trappen, zakte het pedaal weer veel verder naar beneden weg. Ik kan nu wel stellen dat het probleem, dat de achterste remcilinders te ver naar binnen trokken, niet werd veroorzaakt door de HRC zoals Gerard terecht dacht.
Maar goed, plan B: veertjes plaatsen in de achterste remcilinders. Twee veertjes uit een oud achterlicht gehaald. De boel weer in elkaar gezet, ontlucht en..... probleem opgelost! Bij het monteren was al duidelijk zichtbaar dat de zuigertjes van de remcilinders bijna tegen de aanslag van de remvoeringen stonden.
In de oude situatie (zonder veertjes) merkte ik al dat 1 keer volledig intrappen net genoeg was om de zuigertjes tegen de aanslag te krijgen. Hierna bij de tweede keer trappen werd er eigenlijk pas geremd met de achterrem. Rem los, na enkele seconden zag ik de zuigertjes weer naar binnen trekken.
Ik heb bewust gekozen om de HRC te vervangen omdat ik dat echt wilde uitsluiten. Of deze moet ook niet ok zijn, maar dat lijkt me sterk. Probleem zit m dus in de achterste remcilinders. Waarvan ik dus twee merken heb geprobeerd en beiden hetzelfde vage probleem kende.
De moraal van het verhaal: geweldig dat het met bestaande 2cv onderdelen op te lossen was. Alsof het ervoor is gemaakt.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Blij voor jou, maar bij mij nog steeds niet opgelost!
Heb voorste remmen "afgesloten" met een moer M8 in de HRC, de pedaal druk is nyu onmiddelijk enorm en de achterste wielen blokkeren onmiddelijk, dus het komt zeker van de voorste remmen bij mij!
Nieuwe rubbers in de klauwen, en remblokjes, helpt niet. Zou het dan toch zo zijn dat met die nieuwe rubbertjes in de klauwen zo is dat de remcilindertjes terug getrokken worden?
PS ; helemaal géén lucht in de leidingen
dank !
Heb voorste remmen "afgesloten" met een moer M8 in de HRC, de pedaal druk is nyu onmiddelijk enorm en de achterste wielen blokkeren onmiddelijk, dus het komt zeker van de voorste remmen bij mij!
Nieuwe rubbers in de klauwen, en remblokjes, helpt niet. Zou het dan toch zo zijn dat met die nieuwe rubbertjes in de klauwen zo is dat de remcilindertjes terug getrokken worden?
PS ; helemaal géén lucht in de leidingen
dank !
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 331
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
Remcilinders
Je laat het remsysteem even rusten.
Dan demonteer je de trommel en kijk of er ruimte zit tussen de remschoen en het zuigertje van de cilinder.
Zit er ook maar iets ruimte dan heb je 2 mogelijkheden.
De stofhoesjes zijn te stug en trekken het zuigertje te ver terug.
Of het metale gedeelte van de remschoen is niet op maat en komt tegen de stofhoes.
Oplossing 1 vervang de stofhoesjes door de oude.
Oplossing 2 haal wat weg van de remschoen zodat die wel goed aansluit langs de stofhoes op tegen het zuigertje.
Dan demonteer je de trommel en kijk of er ruimte zit tussen de remschoen en het zuigertje van de cilinder.
Zit er ook maar iets ruimte dan heb je 2 mogelijkheden.
De stofhoesjes zijn te stug en trekken het zuigertje te ver terug.
Of het metale gedeelte van de remschoen is niet op maat en komt tegen de stofhoes.
Oplossing 1 vervang de stofhoesjes door de oude.
Oplossing 2 haal wat weg van de remschoen zodat die wel goed aansluit langs de stofhoes op tegen het zuigertje.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
Klein vraagje, je handrem werkt die wel???
Als je de handrem rekelijk strak zet (dat de wielen dus net niet aanlopen) dan moet het eigenlijk ook goed gaan, je remvoeringen blijven dan staan en je remzuigertjes eigenlijk ook, als je dan nog (te veel) moet pompen is er dus iets mis met je remzuigertjes, die gaan dan naar binnen terwijl ze dat niet moeten doen, nu is alleen nog de vraag waarom doen ze dat.................
Als je de handrem rekelijk strak zet (dat de wielen dus net niet aanlopen) dan moet het eigenlijk ook goed gaan, je remvoeringen blijven dan staan en je remzuigertjes eigenlijk ook, als je dan nog (te veel) moet pompen is er dus iets mis met je remzuigertjes, die gaan dan naar binnen terwijl ze dat niet moeten doen, nu is alleen nog de vraag waarom doen ze dat.................
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 331
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
Hallo heb je dan gekeken of er speling ruimte tussen zit?ami6 schreef:Hallo,
dit laatste is reeds meermaals gebeurt en beschreven hierboven...
En ja de remklauw zuigers trekken altijd terug door de rubbers dat hoort!
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
Hallo,Le Patron schreef:Hallo heb je dan gekeken of er speling ruimte tussen zit?ami6 schreef:Hallo,
dit laatste is reeds meermaals gebeurt en beschreven hierboven...
En ja de remklauw zuigers trekken altijd terug door de rubbers dat hoort!
er zit nergens geen speling , geen fractie van een mm en de remschoenen staan picco bello afgesteld..
Greets,
Oli.
Of die rubbers nu wel of niet zover horen terug te trekken, ik zou het niet weten. Kan me niet van eerdere werkzaamheden aan het remsysteem herinneren of ze zover terug trokken.
Zoals gezegd heb ik 2 nieuwe hrc's en 2 verschillende sets remcilinders achter geprobeerd. En met simpele veertjes uit de achterlichten in de remcilinders was het opgelost.
Of ik heb 2 slechte nieuwe hrc's te pakken gehad of 2 nukkige sets remcilinders. Ik zou het niet weten maar ben tevreden met mijn oplossimg en de eend remt echt super goed.
Zoals gezegd heb ik 2 nieuwe hrc's en 2 verschillende sets remcilinders achter geprobeerd. En met simpele veertjes uit de achterlichten in de remcilinders was het opgelost.
Of ik heb 2 slechte nieuwe hrc's te pakken gehad of 2 nukkige sets remcilinders. Ik zou het niet weten maar ben tevreden met mijn oplossimg en de eend remt echt super goed.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987