restauratie/ naar rallylook

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
chielvdh
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: di 10 sep, 2013 20:12
Locatie: Sint-Lenaarts

restauratie/ naar rallylook

Bericht door chielvdh » za 2 nov, 2013 13:51

Beste dit weekend ben ik een keertje aan de slag gegaan om mijn eend in een betere conditie te krijgen tegen de winter, aangezien het mijn dagelijkse bollide is.. Ik zette haar op de autobrug bij een vriend van mij en dacht een paar uurtjes plaatjes plooien en lassen en klaar is kees. Maar nee hoor! aan de voetenbak zaten een paar serieuze gaten die alsmaar groter werden als ik er aankwam. De naad tussen de koets en het chassis achter de motor is er erg aantoe. Nu denk ik eraan om de koets er volledig af te halen en alle mankementen bij te werken en er een ander kleurtje op te zetten. ik had er graag een kleine rallylook aan gegeven niet percee door meteen aan spatborden te slijpen maar door door een setje rallybanden en bumpers te monteren. maar kan ik zo ook iets ofwat verhogen
graag had ik wat tips gehad ivb met een rallygeit maken.

ride the duck!!Afbeelding

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » za 2 nov, 2013 14:40

Leuk dit...

Een paar centimeter verhogen kan makkelijk, gewoon de draadstangen verder in de trek-ogen draaien hierdoor kun je 4 a 5 cm verhogen, meer moet je niet doen omdat dan je wegligging in het gedrang komt......

Als bumpers kun je safari bumpers nemen, af en toe kom je deze nog wel eens op 2e hands sites tegen, als er dan ook nog een paar grof profiel bandjes onder zet dan heb je al een conpleet andere look

dan krijg je zoiets als dit..... is dit je bedoeling

Afbeelding

brammie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 22 dec, 2008 20:18
Locatie: langweer

Bericht door brammie » za 2 nov, 2013 14:55

Dit is meer een raid look :roll:
Ik zou hem (in tegenstelling tot 20 jaar geleden) eerder 5cm verlagen :twisted:
Maar haal hem eerst maar van elkaar en strand niet in het werk wat je dan allemaal nog tegen komt :D
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin

Gebruikersavatar
chielvdh
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: di 10 sep, 2013 20:12
Locatie: Sint-Lenaarts

Bericht door chielvdh » za 2 nov, 2013 20:15

LPGo schreef:Leuk dit...

Een paar centimeter verhogen kan makkelijk, gewoon de draadstangen verder in de trek-ogen draaien hierdoor kun je 4 a 5 cm verhogen, meer moet je niet doen omdat dan je wegligging in het gedrang komt......

Als bumpers kun je safari bumpers nemen, af en toe kom je deze nog wel eens op 2e hands sites tegen, als er dan ook nog een paar grof profiel bandjes onder zet dan heb je al een conpleet andere look

dan krijg je zoiets als dit..... is dit je bedoeling

Afbeelding
Dit lijkt al aardig op wat ik in gedachten had! Misschien dat een extra koppel lampen op de bumper dan ook niet zou misstaan. 4-5 centimeter lijk mij ook alwel voldoende om te verhogen.. Maar zoals brammie zegt eerst de koets er maar eens afhalen.. :D
I'm not jealous of your car

Gebruikersavatar
chielvdh
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: di 10 sep, 2013 20:12
Locatie: Sint-Lenaarts

Bericht door chielvdh » do 28 nov, 2013 21:46

LPGo schreef:Leuk dit...

Een paar centimeter verhogen kan makkelijk, gewoon de draadstangen verder in de trek-ogen draaien hierdoor kun je 4 a 5 cm verhogen, meer moet je niet doen omdat dan je wegligging in het gedrang komt......

Als bumpers kun je safari bumpers nemen, af en toe kom je deze nog wel eens op 2e hands sites tegen, als er dan ook nog een paar grof profiel bandjes onder zet dan heb je al een conpleet andere look

dan krijg je zoiets als dit..... is dit je bedoeling

Afbeelding
Zijn deze ooit ook origineel zo gemaakt? ik las iets dat er ooit een advanture serie is geweest.. :)
I'm not jealous of your car

vanVeller
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 302
Lid geworden op: do 29 jun, 2006 10:54
Locatie: Horssen (bij Druten)
Contacteer:

Bericht door vanVeller » do 28 nov, 2013 22:14

chielvdh schreef:Zijn deze ooit ook origineel zo gemaakt? ik las iets dat er ooit een advanture serie is geweest.. :)
Nu dus niet alleen gelezen maar ook gezien. De lossen extra poly-delen zijn bij VGS te koop. (oeps reclame....)
Méhari: Kratje, Tomaatje, nr4, Pimpel.
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Ducksen » zo 1 dec, 2013 19:47

weet nog wel een adresje waar ze te koop zijn. handig om de prijzen te vergelijken wat ik zeker zou doen ;)
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

Gebruikersavatar
chielvdh
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: di 10 sep, 2013 20:12
Locatie: Sint-Lenaarts

Bericht door chielvdh » zo 5 jan, 2014 19:40

Ducksen schreef:weet nog wel een adresje waar ze te koop zijn. handig om de prijzen te vergelijken wat ik zeker zou doen ;)
kan/wil je me de site in een pb'tje sturen ducksen? en passen de onderdelen mooi? :)
I'm not jealous of your car

Plaats reactie