Visa cylinders en koppen + keuze onderblok / afbouw
Visa cylinders en koppen + keuze onderblok / afbouw
Ik heb een kaal Visa V06-665 blok aangeschaft;
onderblok cylinders+koppen (ik heb geen visa ontsteking, carburateur etc.)
Nu wil ik deze verder afbouwen voor in een 2cv.
Een optie zou zijn een aangepast 2cv onderblok aan te schaffen en hier de Visa cylinders op te monteren.
Past hier een 2cv en/of visa spruitstuk op en welke carburateurs zou ik kunnen gebruiken ?
onderblok cylinders+koppen (ik heb geen visa ontsteking, carburateur etc.)
Nu wil ik deze verder afbouwen voor in een 2cv.
Een optie zou zijn een aangepast 2cv onderblok aan te schaffen en hier de Visa cylinders op te monteren.
Past hier een 2cv en/of visa spruitstuk op en welke carburateurs zou ik kunnen gebruiken ?
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
Re: Visa cylinders en koppen + keuze onderblok / afbouw
Ontsteking kan ik je mee helpen 1-2-Spark. Visa spruitstuk zou moeten passen lijkt mij.AK350 schreef:Ik heb een kaal Visa V06-665 blok aangeschaft;
onderblok cylinders+koppen (ik heb geen visa ontsteking, carburateur etc.)
Nu wil ik deze verder afbouwen voor in een 2cv.
Een optie zou zijn een aangepast 2cv onderblok aan te schaffen en hier de Visa cylinders op te monteren.
Past hier een 2cv en/of visa spruitstuk op en welke carburateurs zou ik kunnen gebruiken ?
2cv spruitstuk weet ik niet (het Visa spruitstuk is een beetje variabel gemaakt dus dat is aan te passen. Carburateur zou ik van Visa nemen die is beter afgestemd op de grotere inhoud. 2v kan ook maar is voor mijn gevoel niet ideaal je laat wat vermogen liggen.
De 1-2 spark lijkt mij een mooie optie.
Zeker omdat ik het blok voor mijn te bouwen raid eend wil gebruiken en niet weet wat voor brandstofkwaliteit ik in Afrika / Azie tegenkom.
De programmeerbare ontstekingscurves kunnen dan een uitkomst zijn.
Onderblok ben ik nog niet uit, Betrouwbaarheid is zeer belangrijk.
Van dit laatste model visablok heb ik gelezen dat de legering zwakker is en daardoor het carter kwetsbaarder.
Een eerder model 630 visa carter zou misschien ook passen ?
De aangepaste 2cv carters worden ook al met touareg e.d. gebruikt, voordeel is dat ik dan ook eenvoudig een 2e ontsteking als backup kan plaatsen.
(Als versnellingsbak denk ik aan een Mehari versnellingsbak met Quaife differentieel)
Zeker omdat ik het blok voor mijn te bouwen raid eend wil gebruiken en niet weet wat voor brandstofkwaliteit ik in Afrika / Azie tegenkom.
De programmeerbare ontstekingscurves kunnen dan een uitkomst zijn.
Onderblok ben ik nog niet uit, Betrouwbaarheid is zeer belangrijk.
Van dit laatste model visablok heb ik gelezen dat de legering zwakker is en daardoor het carter kwetsbaarder.
Een eerder model 630 visa carter zou misschien ook passen ?
De aangepaste 2cv carters worden ook al met touareg e.d. gebruikt, voordeel is dat ik dan ook eenvoudig een 2e ontsteking als backup kan plaatsen.
(Als versnellingsbak denk ik aan een Mehari versnellingsbak met Quaife differentieel)
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
Ga je raid's doen waar meerdere 2cv's aan meedoen?
En zou je eventueel van anderen hun spares willen gebruiken dan zou ik alles zo eenvoudig mogelijk houden zodat uitwisselen mogelijk is.
Ook alles wat extra is is een extra zorg of het wel heel blijft.......
Met bijvoorbeeld de Touareg Trail is al gebleken dat de lichste auto vaak het verst komt.
De VGS blokken hebben zich ondertussen bewezen en mocht het toch noodzakelijk zijn, eenvoudig te vervangen omdat er verder 2cv onderdelen worden gebruikt. Bij een visa conversie wordt het al weer lastiger.
En zou je eventueel van anderen hun spares willen gebruiken dan zou ik alles zo eenvoudig mogelijk houden zodat uitwisselen mogelijk is.
Ook alles wat extra is is een extra zorg of het wel heel blijft.......
Met bijvoorbeeld de Touareg Trail is al gebleken dat de lichste auto vaak het verst komt.
De VGS blokken hebben zich ondertussen bewezen en mocht het toch noodzakelijk zijn, eenvoudig te vervangen omdat er verder 2cv onderdelen worden gebruikt. Bij een visa conversie wordt het al weer lastiger.
- Blauwe Burton, `86 reborn `07.
Het Visablok is gedemonteerd, Cylinders en koppen zien er vrij goed uit.
Helaas bleek de Visa krukas defect; Big end lager stuk.
Wel jammer want ik zag dat ik de Visa krukas ook had kunnen laten aanpassen zodat deze in een 2cv onderblok past.
Alles word dus op een aangepast 2cv onderblok verder afgebouwd, met 2cv krukas / nokkenas.
Bijkomend voordeel aan de Visa v06-665 koppen/motor is dat deze op 95 ongelood mag rijden.
Helaas bleek de Visa krukas defect; Big end lager stuk.
Wel jammer want ik zag dat ik de Visa krukas ook had kunnen laten aanpassen zodat deze in een 2cv onderblok past.
Alles word dus op een aangepast 2cv onderblok verder afgebouwd, met 2cv krukas / nokkenas.
Bijkomend voordeel aan de Visa v06-665 koppen/motor is dat deze op 95 ongelood mag rijden.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
Ja, ik houd jullie zeker op de hoogte, ik zal als ik verder ben nog foto's posten van bouw 2cv en motor.
Tijdens de reis zelf moet ik nog zien of ik een blog of iets kan bijhouden, moet nog uitzoeken hoe ik dat het makkelijkst doe.
Maar zal zeker ook hier blijven posten, zal onderweg ook wel eens hulp of advies in moeten winnen. Maar probeer alles zo degelijk mogelijk aan te pakken
Tijdens de reis zelf moet ik nog zien of ik een blog of iets kan bijhouden, moet nog uitzoeken hoe ik dat het makkelijkst doe.
Maar zal zeker ook hier blijven posten, zal onderweg ook wel eens hulp of advies in moeten winnen. Maar probeer alles zo degelijk mogelijk aan te pakken
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 302
- Lid geworden op: do 29 jun, 2006 10:54
- Locatie: Horssen (bij Druten)
- Contacteer:
Tegenwoordig is overal internet te vinden, de inhaalslag in Afrika met internet is enorm snel gegaan. Gelukkig weten ze niets van beveiliging en kan je zo via WiFi internet gebruiken.
Tijdens mijn laatste keer Touareg Trail heb ik Facebook gebruikt en dat ging super, iedereen krijgt het automatisch in het nieuwsoverzicht en reacties geven gaat simpel.
Tijdens mijn laatste keer Touareg Trail heb ik Facebook gebruikt en dat ging super, iedereen krijgt het automatisch in het nieuwsoverzicht en reacties geven gaat simpel.
Méhari: Kratje, Tomaatje, nr4, Pimpel.
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)