Waarden ribbeleend uit 54
Waarden ribbeleend uit 54
Hoi allen,
Een kennis verkoopt zijn ribbeleend uit 54. Het is een echt project met lopend motortje. Chassis, deuren, raamranden zijn niet rot en veel originele onderdelen aanwezig. Project lijkt dus te overzien
Hebben jullie een idee van de waarde van zo'n ribbeleend? Dit om een nette prijs overeen te komen.
Alvast dank!
Een kennis verkoopt zijn ribbeleend uit 54. Het is een echt project met lopend motortje. Chassis, deuren, raamranden zijn niet rot en veel originele onderdelen aanwezig. Project lijkt dus te overzien
Hebben jullie een idee van de waarde van zo'n ribbeleend? Dit om een nette prijs overeen te komen.
Alvast dank!
-
- Beginner
- Berichten: 41
- Lid geworden op: di 15 mar, 2005 22:16
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Een 54-er. Een met 9pk veerpotten, normale veerpotten of de zeldzame open veerpotten. Een prijs is lastig zo niet vast stellen. Wat de gek ervoor geeft. 500 euro of misschien wel 5000 euro. Moet je veel plaatwerk vervangen, chassis, banden, dak, bekleding, motor revisie, bak revisie, remmen, leidingen, benzinetank, binnen bekleding, verf, etc... doe een bod waar jij en de verkoper blij van worden. Dat kan jij het beste inschatten.
Citroen 2cv6 Special Barbour 4x4 602cc (1984)
Citroen AZU 500cc (1960)
Citroen AZ open vering 425cc (1955)
Citroen AZU 500cc (1960)
Citroen AZ open vering 425cc (1955)
Het wordt overigens dan een volledige restauratie. Het plaatwerk en chassis is goed (beperkt laswerk). Ik weet, uit ervaring, dat er dan nog steeds veel uren in het strak krijgen van de carrosserie gaan zitten.
Daarnaast, zeker ook omdat het een volledige restauratie is, worden dak, bekleding, remmen en leidingen, banden, motor en versnellingsbak toch aangepakt.
Daarnaast, zeker ook omdat het een volledige restauratie is, worden dak, bekleding, remmen en leidingen, banden, motor en versnellingsbak toch aangepakt.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Is wel een echte liefhebbersauto. Hou er rekning mee dat de kosten die je er in steekt moeilijk weer uit krijgt bij de verkoop. Niet omdat hij niet leuk is maar omdat de potentiele koper toch liever wat meer pit wil hebben.
Kijk even of alles origineel is en of de 9pk motor nog in het vooronder zit. Daarnaast historie en papieren zijn wel gemakkelijk bij de invoer.
Werd mij laatst per mail gevraagd om papieren voor een 54er...mogelijk is dat deze eend?
Kijk even of alles origineel is en of de 9pk motor nog in het vooronder zit. Daarnaast historie en papieren zijn wel gemakkelijk bij de invoer.
Werd mij laatst per mail gevraagd om papieren voor een 54er...mogelijk is dat deze eend?
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Beginner
- Berichten: 41
- Lid geworden op: di 15 mar, 2005 22:16
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Gemiddeld mag je 2 a 3000 euro rekenen voor het ''opknappen'' van een 2cv in eigen beheer. ga je veel uitbesteden komt er nog een significant bedrag bij. Zelf heb ik mijn -54ér met open veersysteem (03-01-1955) gekocht in onderdelen voor 500 euro. Alleen het rollend chassis zit al bijna 2000 euro in door het laten stralen en coaten van de delen. Dat kan je natuurlijk ook zelf schoonmaken en in de prut zetten. Mijn andere 2cv gaat over de 10k heen. maar dat is een keuze. Je kan het jezelf zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt (of je budget het toelaat).
Citroen 2cv6 Special Barbour 4x4 602cc (1984)
Citroen AZU 500cc (1960)
Citroen AZ open vering 425cc (1955)
Citroen AZU 500cc (1960)
Citroen AZ open vering 425cc (1955)
kijk eens op www.leboncoin.fr wat je eendje waard is; daar staan er diverse in alle staten (van ontbinding), als je er dan nog eens 500 euro voor rekent om hem hierheen te halen dan weet je wat je eendje hier waard is.....
Laatst is er nog een '58 binnen Nederland verkocht voor 1250,-- die binnen een maand op kenteken kon worden gezet...... maar bij een handelaar moest ongeveer zo'n zelfde eend ineens 6000 euro kosten.....
ik bedoel maar...
Laatst is er nog een '58 binnen Nederland verkocht voor 1250,-- die binnen een maand op kenteken kon worden gezet...... maar bij een handelaar moest ongeveer zo'n zelfde eend ineens 6000 euro kosten.....
ik bedoel maar...
Dank voor de reacties!
Ik verwacht deze ribbeleend ook voor +/- 500 euro op de weg te krijgen. Klein laswerk, elektra probleempjes oplossen, remmen nakijken en nieuwe/andere banden. Kenteken bij de RDW en rijden voor nu. Het dak is dan wel lek, de stoelbekleding stuk en de nodige andere interieurdelen die niet kloppen. Een restauratie zou ik uiteindelijk voor mijzelf moeten doen, het dan uitgegeven geld komt niet overeen met de waarde ben ik bang.
Idd eens gekeken op de Franse marktplaats. Zie dat de 2CV's in Frankrijk ook aardig aan de prijs zijn. Mehari's vielen me overigens weer mee. Blijft lastig om een realistisch bedrag aan de ribbeleend te koppelen. Ik denk aan iets tussen de 2000 en 2500 euro.
Ik verwacht deze ribbeleend ook voor +/- 500 euro op de weg te krijgen. Klein laswerk, elektra probleempjes oplossen, remmen nakijken en nieuwe/andere banden. Kenteken bij de RDW en rijden voor nu. Het dak is dan wel lek, de stoelbekleding stuk en de nodige andere interieurdelen die niet kloppen. Een restauratie zou ik uiteindelijk voor mijzelf moeten doen, het dan uitgegeven geld komt niet overeen met de waarde ben ik bang.
Idd eens gekeken op de Franse marktplaats. Zie dat de 2CV's in Frankrijk ook aardig aan de prijs zijn. Mehari's vielen me overigens weer mee. Blijft lastig om een realistisch bedrag aan de ribbeleend te koppelen. Ik denk aan iets tussen de 2000 en 2500 euro.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2677
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Duh wel lezen voor je commentaar hèLPGo schreef:Een 59er + APK.......pardon....brammie schreef:Sterker nog
Vorig jaar een 59er binnen een maand op kenteken en apk zien gaan
Of wat het de wijze waard is
Er staat duidelijk KENTEKEN EN APK
franse import dus
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
Trouwens zo streng was de keuring bij ons niet hoor
Volgens mij hebben ze de helft niet gezien
En de andere helft door de vingers
Pas later kwamen we er achter dat de apk er ook al op zat
We waren n de veronderstelling dat dat nog moest
Volgens mij hebben ze de helft niet gezien
En de andere helft door de vingers
Pas later kwamen we er achter dat de apk er ook al op zat
We waren n de veronderstelling dat dat nog moest
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin