Remprobleem
-
- Beginner
- Berichten: 3
- Lid geworden op: di 12 nov, 2013 22:18
- Locatie: Santpoort Zuid
Remprobleem
2CV, 1990: Een maand geleden trapte ik door mijn rem. Gelukkig deed de handrem het nog. Na een aantal malen de rem ingetrapt te hebben had ik weer druk. Remvloeistof (groen) niveau goed en nergens lekkage te zien. Zonder problemen naar huis gereden. Remsysteem bleef op druk. Toch voor de zekerheid de HRC vervangen. Twee weken zonder problemen gereden en afgelopen zaterdag weer hetzelfde probleem.
Mijn vraag is nu: wat kan de oorzaak zijn? Het vloeistofniveau is nog steeds goed, heb niets bijgevuld en hoeft ook niet. Ook heb ik geen lekkage oid kunnen ontdekken. Druk op rempedaal blijft constant, zakt niet in wanneer je je voet er op zet.
Mijn vraag is nu: wat kan de oorzaak zijn? Het vloeistofniveau is nog steeds goed, heb niets bijgevuld en hoeft ook niet. Ook heb ik geen lekkage oid kunnen ontdekken. Druk op rempedaal blijft constant, zakt niet in wanneer je je voet er op zet.
Het eerste waar ik aan denk is lucht in het systeem, maar ik ga er vanuit dat je de boel goed ontlucht hebt na vervanging van de hrc.
Of remcilinders die te ver naar binnen trekken.
Wat bedoel je precies met door de rem trappen. Zakte je pedaal weg naar de bodem of gebeurde er gewoon weinig tot niets en was er wel pedaaldruk?
Of remcilinders die te ver naar binnen trekken.
Wat bedoel je precies met door de rem trappen. Zakte je pedaal weg naar de bodem of gebeurde er gewoon weinig tot niets en was er wel pedaaldruk?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Het kan zijn dat door warmte van de uitlaat je remvloestof gaat koken waardoor er "lucht" in je remleiding komt... kijk eens of de remleiding niet te dicht bij je uitlaat komt (vooral vooraan van af hoofdremcilinder naar chassis toe). Als je dan lange stukken rijd op hoog tempo dan kan dit gebeuren...... als de leiding te dicht bij de uitlaat zit....
Als je dan een paar keer trapt dan comprimeert de luchtbel en krijg je toch weer druk, of als je de boel laat afkoelen ook, waarschijnlijk blijft het dan wel sponzig aanvoelen...
Houdt ons op de hoogte...
Als je dan een paar keer trapt dan comprimeert de luchtbel en krijg je toch weer druk, of als je de boel laat afkoelen ook, waarschijnlijk blijft het dan wel sponzig aanvoelen...
Houdt ons op de hoogte...
-
- Beginner
- Berichten: 3
- Lid geworden op: di 12 nov, 2013 22:18
- Locatie: Santpoort Zuid
-
- Beginner
- Berichten: 3
- Lid geworden op: di 12 nov, 2013 22:18
- Locatie: Santpoort Zuid
Mijn garagist heeft, zo'n twee weken geleden, de oorzaak gevonden.
Ik hoop dat ik alles goed weergeef:
Er zat +/- 5mm axiale speling in de steekas van de versnellingsbak. Dit is ontdekt bij de montage remtang.
Blokjes van de handrem + rem linksvoor waren versleten.
Ringen zuiger zijn ook vernieuwd.
Verder bleek dat de rem aanliep. Dat kon ik achteraf verklaren: soms kon ik niet harder dan 80km rijden, terwijl er niet eens zoveel wind stond.
Nu loopt de Eend ook verder wanneer je hem uit laat lopen.
Ik hoop dat dit het is.
Ik hoop dat ik alles goed weergeef:
Er zat +/- 5mm axiale speling in de steekas van de versnellingsbak. Dit is ontdekt bij de montage remtang.
Blokjes van de handrem + rem linksvoor waren versleten.
Ringen zuiger zijn ook vernieuwd.
Verder bleek dat de rem aanliep. Dat kon ik achteraf verklaren: soms kon ik niet harder dan 80km rijden, terwijl er niet eens zoveel wind stond.
Nu loopt de Eend ook verder wanneer je hem uit laat lopen.
Ik hoop dat dit het is.