Alles over het heerlijke eendrijden.
-
achtpeter
- Veelvuldig poster
- Berichten: 845
- Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
- Locatie: Woerden
Bericht
door achtpeter » do 9 dec, 2010 21:20
Leuk idee! Niet helemaal nieuw. Tot in de jaren '50 hadden sommige auto's een rolgordijntje tussen de grille en de radiateur. Het kon met een kettinkje onder het dashboard bediend worden. Benieuwd of we ooit een 2CV-versie te zien krijgen...
-
Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
Bericht
door Jeroen-citroen » vr 10 dec, 2010 14:16
achtpeter schreef:Leuk idee! Niet helemaal nieuw. Tot in de jaren '50 hadden sommige auto's een rolgordijntje tussen de grille en de radiateur. Het kon met een kettinkje onder het dashboard bediend worden. Benieuwd of we ooit een 2CV-versie te zien krijgen...
Precies wat jij zegt zat in een Ford Anglia uit '53 die ik een tijdje heb mogen besturen (was van mijn baas)
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
-
Wilfred en Geesje
- Beginner
- Berichten: 21
- Lid geworden op: di 19 okt, 2010 14:14
- Locatie: Grunn
Bericht
door Wilfred en Geesje » vr 31 dec, 2010 11:09
Ben voor een week terug naar Brussel gereden, zonder winterkapje (die heb ik niet, en ik moest weg) maar mijn oliekoeler zit wel lekker verstopt, dus de temperatuur binnen was echt prima!
2cv4 uit 1974
VW T2 uit 1973
-
Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
-
Contacteer:
Bericht
door Michiel van G. » vr 31 dec, 2010 11:54
't winterkapje is er natuurlijk niet voor de kachel (die werkt via de uitlaat) maar zoals je al aangeeft voor de olietemperatuur.
Nu is het voor zo'n lange-afstandsrit niet nodig, maar voor de kortere stukjes zou ik toch zeker een winterkapje aanbevelen.
Verbruik:
-
hvdh
- Regelmatige poster
- Berichten: 249
- Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
- Locatie: Heerlen
-
Contacteer:
Bericht
door hvdh » vr 31 dec, 2010 13:46
Michiel van G. schreef:maar voor de kortere stukjes zou ik toch zeker een winterkapje aanbevelen.
Sterker nog; de gaten in het kapje afplakken! Bij korte stukje krijgt je motor zo minder rijwind en is eerder op temperatuur.
-
Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
-
Contacteer:
Bericht
door Punky » vr 31 dec, 2010 16:47
Gisteren een rondje van dik 2 uur op de snelweg en dat ook bewust zonder kapje. Plankgas wordt je eend namelijk flink warmer.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
Wilfred en Geesje
- Beginner
- Berichten: 21
- Lid geworden op: di 19 okt, 2010 14:14
- Locatie: Grunn
Bericht
door Wilfred en Geesje » zo 2 jan, 2011 11:02
toch vind ik dat de eend nog niet echt zo warm wordt, ondanks dat ik helemaal naar Brussel reed. Ben eens van Groningen naar zwolle gereden, met de ami 8 break, met kar erachter. Toen werd de hete lucht die naar binnen kwam zo heet dat ik mijn voet niet constant op gaspedaal kon houden, en dus moest afwisselen met linker en rechter voet. (ik had natuurlijk de klepjes voor lucht inlaat dicht kunnen doen, maar de bediening werkte niet, en dan moest ik stoppen en dit onder de motorkap doen, hier had ik geen zin in
)
2cv4 uit 1974
VW T2 uit 1973
-
Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
-
Contacteer:
Bericht
door Punky » zo 2 jan, 2011 13:01
Dan zou je de kachelpotten van je eend eens moeten nakijken. Want de Ami heeft maar 1 doorvoergat door het schutbord voor beide kachelpotten en de eend 2. Dus in de eend zou het logischer wijs sneller warm moeten zijn. Dit is ook mijn ervaring eerlijk gezegd.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1892
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
-
Contacteer:
Bericht
door Boudewijn » za 19 nov, 2011 08:36
Het winterkapje kan er weer op. En voor de mensen die een eend hebben met pekelvrees, de eerste strooiwagens zijn al gesignaleerd.
-
Willem2
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
- Locatie: Zwijndrecht
Bericht
door Willem2 » za 19 nov, 2011 16:49
Tja, dat was even zoeken naar het winterkapje...
Dat was toch wel weer ruim 2 dat geleden dat ik 'm nodig had.
Eend voor allen, allen voor eend..
-
JanR
- Veelvuldig poster
- Berichten: 686
- Lid geworden op: zo 27 nov, 2011 22:10
- Locatie: Zaandam
Bericht
door JanR » zo 4 dec, 2011 20:49
Moet nog op zoek naar een winterkapje, maar de man waar ik de eend van kocht reed nooit met een winterkapje. :lol:
-
Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1892
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
-
Contacteer:
Bericht
door Boudewijn » wo 20 nov, 2013 07:30
Het is weer tijd voor het winterkapje.
Schultenbräu das ist mein Bier !
-
guido
- Gebruiker
- Berichten: 115
- Lid geworden op: do 1 mar, 2007 14:54
- Locatie: Leopoldsburg
Bericht
door guido » wo 20 nov, 2013 09:12
Boudewijn schreef:Het winterkapje kan er weer op. En voor de mensen die een eend hebben met pekelvrees, de eerste strooiwagens zijn al gesignaleerd.
leve het galva chassis !
Mehari '78
-
Oiseau blanc
- Regelmatige poster
- Berichten: 155
- Lid geworden op: zo 30 dec, 2012 03:11
- Locatie: Heusden
Bericht
door Oiseau blanc » wo 20 nov, 2013 10:58
Idd, het kapje zit er weer op...En vanochtend zag ik hier en daar die G#*!@$%6 Pekel weer liggen..Het leek wel alsof ik de eend voelde huiveren....
Komend weekend maar eens een extra keer de de onderkant afspuiten en de RX laag zorgvuldig nalopen...
La Liberte en 2CV!
-
Thijs
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Bericht
door Thijs » wo 20 nov, 2013 12:33
Volgens mij moest het winterkapje er weken geleden al op.
Het is al een mooie poos onder de 10 °C.