Bouten vooras lossen

Alles over de wielophanging
Gebruikersavatar
Mous
Beginner
Beginner
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 16 jun, 2013 13:02

Bericht door Mous » zo 1 sep, 2013 16:00

TB schreef:Neem er de tijd voor. Uiteindelijk lukt het altijd.
Dit was denk ik nog wel het beste advies. :D
Na een boel gemartel zijn de andere 3 er nu ook uit.

Ik was even vergeten dat er in de assen ook nog stukjes zitten.
Mijn idee is om de uitstekende topjes met de haakse slijper van vlakke kanten te voorzien en ze er dan met een steeksleutel uit te draaien na inweken met WD40.

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1638
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » zo 1 sep, 2013 17:54

Las er een moer op, dat geeft veel meer grip !
Die vlakke kanten aan het draadeind slijpen zal wel gaan, maar je hebt veel minder grip en als het niet lukt zit je met de brokken en is het veel lastiger daar weer een moer op te lassen .

Gebruikersavatar
Mous
Beginner
Beginner
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 16 jun, 2013 13:02

Bericht door Mous » zo 1 sep, 2013 18:19

Geert schreef:Las er een moer op, dat geeft veel meer grip !
Die vlakke kanten aan het draadeind slijpen zal wel gaan, maar je hebt veel minder grip en als het niet lukt zit je met de brokken en is het veel lastiger daar weer een moer op te lassen .
Moet je wel fatsoenlijk kunnen lassen :oops:

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1916
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » zo 1 sep, 2013 18:47

ik heb de draadeinden uit de draagarmen gekregen door:
-met een centerpunt precies in het midden van het draadeind een puntje te slaan
-met een goed geslepen 4mm boor ca 2 cm in te boren. Of in jouw geval: er helemaal doorheen.
-dit gat met een 6 mm boor op te boren.

Nu kon ik met een tangetje het draadeind er zo uit draaien.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 4 sep, 2013 10:25

Mous schreef:
TB schreef:Neem er de tijd voor. Uiteindelijk lukt het altijd.
Dit was denk ik nog wel het beste advies. :D
Na een boel gemartel zijn de andere 3 er nu ook uit.
Zo is het meestal. Met haast en te veel geweld sloop je meer dan je lief is.

Top dat het gelukt is!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
summersnoek
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
Locatie: Deventer

Bericht door summersnoek » ma 25 nov, 2013 00:28

botte bijl of Franse slag Lars?
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken

1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer

Plaats reactie