elektrische ontsteking
elektrische ontsteking
Hallo
Ik heb sinds et wat kouder word en natter dat de eend niet wil starten
Dit vooral smorgens heb al een nieuwe bobine geprobeerd
En andere boegies en zo ik heb de bekabeling al eens nagekeken
Maar kan niks vinden wat zou het kunnen zijn
Groetjes gerben
Ik heb sinds et wat kouder word en natter dat de eend niet wil starten
Dit vooral smorgens heb al een nieuwe bobine geprobeerd
En andere boegies en zo ik heb de bekabeling al eens nagekeken
Maar kan niks vinden wat zou het kunnen zijn
Groetjes gerben
loud en low
Ik ben dit weekend bezig geweest met de eend
Ik heb de ontsteking nog even na gelopen en ik kwam der achter dat ik links een dikke blauwe vonk had en rechts een gele kleine vonk ik heb nog een andere bobine geprobeerd maar dat hielp ook niet en andere boegiekabes en ik heb ze omgewisseld en het blijft het zelfde
Ik weet niet zo goed meer waar ik het moet zoeken weet iemand nog iets wat mis kan zijn
Der zit een 123 ontsteking op dus volgens mij kan het daar niet aan liggen
Ik heb de ontsteking nog even na gelopen en ik kwam der achter dat ik links een dikke blauwe vonk had en rechts een gele kleine vonk ik heb nog een andere bobine geprobeerd maar dat hielp ook niet en andere boegiekabes en ik heb ze omgewisseld en het blijft het zelfde
Ik weet niet zo goed meer waar ik het moet zoeken weet iemand nog iets wat mis kan zijn
Der zit een 123 ontsteking op dus volgens mij kan het daar niet aan liggen
loud en low
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Begin bij het begin.
2 nieuwe bougies, je schijft andere bougies als dat gebruikte zijn is de kans dat die rot zijn vrij groot. Ook de opening tussen de elektroden goed zetten. Dit is nieuw uit doos niet altijd het geval.
2 nieuwe bougiekabels.
(tip van mij, koop die kabels en bougies gewoon nieuw en gooi alle oude kabels bij het afval. Anders blijf je rotte kabels en bougies pakken uit je schuur en dat spul kost niet veel. Spreek uit ervaring )
Als je dan nog een ongelijke vonk hebt moet je bobine slecht zijn. De ontsteking geeft maar 1 puls naar de bobine. De bougies vonken tegelijk op deze puls. De ontsteking heeft er dus geen invloed op dat 1 bougie beter vonkt als de andere.
2 nieuwe bougies, je schijft andere bougies als dat gebruikte zijn is de kans dat die rot zijn vrij groot. Ook de opening tussen de elektroden goed zetten. Dit is nieuw uit doos niet altijd het geval.
2 nieuwe bougiekabels.
(tip van mij, koop die kabels en bougies gewoon nieuw en gooi alle oude kabels bij het afval. Anders blijf je rotte kabels en bougies pakken uit je schuur en dat spul kost niet veel. Spreek uit ervaring )
Als je dan nog een ongelijke vonk hebt moet je bobine slecht zijn. De ontsteking geeft maar 1 puls naar de bobine. De bougies vonken tegelijk op deze puls. De ontsteking heeft er dus geen invloed op dat 1 bougie beter vonkt als de andere.
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
accu
Het is van belang dat je accu goed is, valt de spanning te ver terug onder het starten dan reageert de ontsteking niet de 123 heeft meer spanning nodig dan contactpunten.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/