LPGo's Ami 8 berline 09-80-MS
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Mooi zo hopelijk blijft hij het nog veel km doen.
/offtopic
het ziet er naar uit dat ik 18 oct ga halen. Gister de zuigers uit de cilinders gehaald en die zien er nog uit als nieuw afgezien van een halve cm kool op de bovenkant. In de cilinders zitten 2 of 3 hele licht krasjes ongeveer net zo diep als de krasjes van het honen. Daarvan gaat het blok geen 8 liter olie gebruiken op 4000 km denk ik. Het lijkt dus een kwestie van klepseals vervangen en gaan met die geit.
/ontopic
/offtopic
het ziet er naar uit dat ik 18 oct ga halen. Gister de zuigers uit de cilinders gehaald en die zien er nog uit als nieuw afgezien van een halve cm kool op de bovenkant. In de cilinders zitten 2 of 3 hele licht krasjes ongeveer net zo diep als de krasjes van het honen. Daarvan gaat het blok geen 8 liter olie gebruiken op 4000 km denk ik. Het lijkt dus een kwestie van klepseals vervangen en gaan met die geit.
/ontopic
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 526
- Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
- Locatie: Overpelt, België
Mijn blok ook een am2 zonder externe oliefilter, lekt ook, nog niet echt uitgezocht waar. Maar misschien daar eens kijken.LPGo schreef:Volgens mij is de lekkage verholpen, uit een (sloop)blok de oliedruksensor over gezet...
Heb echter daarna niet echt meer (grote stukken) ermee gereden, dus ik weet niet of er nog meer aan de hand is.....
Voor de rest rijden zo een blok wel super, veel koppel en hoge top. Wel vaak olie vervangen. Ik had dit op de meeting nog gedaan.
TimVS schreef:Mijn blok ook een am2 zonder externe oliefilter, lekt ook, nog niet echt uitgezocht waar. Maar misschien daar eens kijken.LPGo schreef:Volgens mij is de lekkage verholpen, uit een (sloop)blok de oliedruksensor over gezet...
Heb echter daarna niet echt meer (grote stukken) ermee gereden, dus ik weet niet of er nog meer aan de hand is.....
Voor de rest rijden zo een blok wel super, veel koppel en hoge top. Wel vaak olie vervangen. Ik had dit op de meeting nog gedaan.
Op zich rijdt mijn blokje ook goed, eenmaal op snelheid tikt hij makkelijk de 120 aan op de gps... nog harder vond ik het lot tarten op vakantie naar, in ,van Spanje...
maar gewoon optrekken duurt eeuwig, het vliegwiel wat erin zit is het dikste wat je ooit gezien hebt en de Ami weegt 720 kg schoon aan de haak......
Vandaag op de website van onze regionale t.v. zender in het nieuws...... nu weet ik eindelijk waar die deuk in mijn motorkap vandaan komt....
http://www.l1.nl/nieuws/226033-oldtimer ... ks-gebruik
Heb al een mail teruggestuurd dat nog ik nog mijn auto geassocieerd wil worden met
Mercedessen en golfjes uit 85 en 86 op diesel e.d.
Verder heb ik ze erop gewezen dat de getoonde auto uit 1969 of 1970 komt (gezien de kleurstelling) en dat deze auto ook met de aanstaande belastingmaatregel tot nog toe belastingvrij blijft en dus helemaal niet op deze foto thuishoort.....
nog geen reactie gehad trouwens....
Het is wel een plaatje he......., ook die mevrouw trouwens
http://www.l1.nl/nieuws/226033-oldtimer ... ks-gebruik
Heb al een mail teruggestuurd dat nog ik nog mijn auto geassocieerd wil worden met
Mercedessen en golfjes uit 85 en 86 op diesel e.d.
Verder heb ik ze erop gewezen dat de getoonde auto uit 1969 of 1970 komt (gezien de kleurstelling) en dat deze auto ook met de aanstaande belastingmaatregel tot nog toe belastingvrij blijft en dus helemaal niet op deze foto thuishoort.....
nog geen reactie gehad trouwens....
Het is wel een plaatje he......., ook die mevrouw trouwens
Ik zie nu voor het eerst je topic over je Ami 8 van 1970. Ik heb zwaar getwijfeld toen ik de advertentie zag, want mijn vader had er zo een in deze kleur, Jaune Bouton d'Or. GEWELDIG, wat een kleur en wat een auto heb je gevonden. Leuk om te zien dat je alles zoveel mogelijk origineel wilt houden. Ik hoop jou en je auto eens op een evenement te mogen zien. Gefeliciteerd!!!
Ami 6 Standaard 1962
Ami 6 Grand Comfort 1968
DS20M Pallas 1968
Xantia 20HDI 110pk Hydractive 2000
Ami 6 Grand Comfort 1968
DS20M Pallas 1968
Xantia 20HDI 110pk Hydractive 2000
amidioot schreef:Ik zie nu voor het eerst je topic over je Ami 8 van 1970. Ik heb zwaar getwijfeld toen ik de advertentie zag, want mijn vader had er zo een in deze kleur, Jaune Bouton d'Or. GEWELDIG, wat een kleur en wat een auto heb je gevonden. Leuk om te zien dat je alles zoveel mogelijk origineel wilt houden. Ik hoop jou en je auto eens op een evenement te mogen zien. Gefeliciteerd!!!
Ik ben superverliefd op deze auto, afgelopen zondag nog een zondagsritje ermee gemaakt lekker ergens een ijsje scoren (Goedemorgen in Epen zuid-limburg).
Tijdens het ijsje eten zie de mensen gewoon stilstaan bij de Ami en maar kijken en wijzen ernaar. Geweldig, ook tijdens het rijden altijd veel bekijks ondanks dat ik wel wat bekijks gewend ben met mijn auto's...
of mijn turbo-eend.....
Dit is één van de eerste regels van dit topic, aangezien ik diverse auto's (op gas) heb die belastingplichtig worden, hetgeen nu wel erg kort bij komt gezien de brieven bij de post, gaat er toch nog van komen dat deze auto mijn dagelijkse auto wordt en dat er uiteraard een gasinstallatie overgezet wordt vanuit mijn andere auto's......Gelet op de aankomende belastingmaatregel vond ik dit een mooie gelegenheid, dus maar een bod gedaan.... en tot mijn verbazing mocht ik gaan kijken.
dus als de overheid zo doorgaat wordt er weer nieuw leven in dit topic geblazen........
p.s. iedereen sterkte die door deze met grote waarschijnlijkheid aankomende maatregel getroffen wordt
Schiet me net te binnen, na de wereldmeeting in Torun gaan we o.a. nog een paar dagen naar Gdansk, Warchau en Berlijn
schijnbaar mag ik met mijn Ami gewoon Berlijn in.....
2 jaar geleden maakte ik dit kiekje in Barcelona..
kijken of we dit jaar de Gedächtniskirche samen met de Ami op de prent kunnen zetten...
schijnbaar mag ik met mijn Ami gewoon Berlijn in.....
2 jaar geleden maakte ik dit kiekje in Barcelona..
kijken of we dit jaar de Gedächtniskirche samen met de Ami op de prent kunnen zetten...
Zoals beloofd... een kiekje van de Gedächtniskirche Berlijn...
De Ami heeft zich weer kranig geweerd, van te voren had ik nooit gedacht dat zij het zou halen... Alles bij elkaar, de meting, uitstapje naar Warchau, Gdanks Berlijn en concentratiekamp Buchenwald (heftig indrukwekkend) heb ik zo'n dikke 3500km gereden....
Vanaf dat ik hem gekocht heb tot nu toe zo'n 22000km... Met nog steeds de originele versleten motor....
Op naar Portugal.... misschien de Santa Cruz do Castelo kerk in Lissabon over 2 jaar...[/img]
De Ami heeft zich weer kranig geweerd, van te voren had ik nooit gedacht dat zij het zou halen... Alles bij elkaar, de meting, uitstapje naar Warchau, Gdanks Berlijn en concentratiekamp Buchenwald (heftig indrukwekkend) heb ik zo'n dikke 3500km gereden....
Vanaf dat ik hem gekocht heb tot nu toe zo'n 22000km... Met nog steeds de originele versleten motor....
Op naar Portugal.... misschien de Santa Cruz do Castelo kerk in Lissabon over 2 jaar...[/img]