Wiellagers vervangen
Wiellagers vervangen
M'n Duckie is helaas afgekeurd voor de APK ;
Naast wat kleine dingetjes als een lekje in m'n uitlaat en een verroest koplampreflectortje. Zijn er twee dingen die ik zo snel even niet weet hoe ik ze op moet lossen;
-Links achter en rechts voor (links voor twijfelachtig) een versleten wiellager.
-Achterremmen 30% verschil; De garage zei dat it misschien ook wel gewoon viezigheid kon zijn
Heeft iemand ervaring met het vervangen van lagers en het gereedschap ervoor?? Zou die mij dan misschien kunnen helpen?
Alvast bedank !
Naast wat kleine dingetjes als een lekje in m'n uitlaat en een verroest koplampreflectortje. Zijn er twee dingen die ik zo snel even niet weet hoe ik ze op moet lossen;
-Links achter en rechts voor (links voor twijfelachtig) een versleten wiellager.
-Achterremmen 30% verschil; De garage zei dat it misschien ook wel gewoon viezigheid kon zijn
Heeft iemand ervaring met het vervangen van lagers en het gereedschap ervoor?? Zou die mij dan misschien kunnen helpen?
Alvast bedank !
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
cas, als ik jou was zou ik een prijs opvragen om alle wiellagers te vervangen (de andere zijn waarschijnlijk volgend jaar aan de beurt!)en de remmen achter te checken, het is een best wel lastig klusje waar je wel even mee bezig bent, zeker als je niet het juiste gereedschap hebt. het is daarom ook het verstandigste om het uit te laten voeren bij een citroen garage!
wat je ook gaat doen, iig succes!
greetz Rusty
wat je ook gaat doen, iig succes!
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
- Daffy
- Super eendkenner
- Berichten: 333
- Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 07:40
- Locatie: Papendrecht
- Contacteer:
Alle wiellagers vervangen is in de eerste plaats complete onzin, en in de tweede plaats erg duur.
Er is geen enkel verband tussen een versleten wiellager links , en een ander lager onder de auto.
Zelf vervangen raad ik ten zeerste af , omdat er speciaal gereedschap nodig is , en omdat de mogelijkheid bestaat , dat er een verkeerde montage plaats vind , waardoor het lager binnen de kortste keren weer kapot is.
Hier zijn de onderdelen te duur voor.
Overigens komt het niet vaak voor dat wiellagers van een 2cv kapot zijn.
Als ik jou was , zou ik bij een 2cv garage informeren wat het kost, het is vaak de moeite om er meerdere te bellen , de prijzen verschillen vaak nog al flink.
als het echt allemaal te gek wordt , wil ik je van dienst zijn, wanneer je tenminste bereid bent langs Dordrecht te komen.
Daffy
Er is geen enkel verband tussen een versleten wiellager links , en een ander lager onder de auto.
Zelf vervangen raad ik ten zeerste af , omdat er speciaal gereedschap nodig is , en omdat de mogelijkheid bestaat , dat er een verkeerde montage plaats vind , waardoor het lager binnen de kortste keren weer kapot is.
Hier zijn de onderdelen te duur voor.
Overigens komt het niet vaak voor dat wiellagers van een 2cv kapot zijn.
Als ik jou was , zou ik bij een 2cv garage informeren wat het kost, het is vaak de moeite om er meerdere te bellen , de prijzen verschillen vaak nog al flink.
als het echt allemaal te gek wordt , wil ik je van dienst zijn, wanneer je tenminste bereid bent langs Dordrecht te komen.
Daffy
Bij de garage wat waar die ook gekeurd is gaat het me ongeveer 300 euri kosten als het met de remmen meer is dan alleen viezigheid komt het totaal op iets meer dan 400 euri . Dat is dus behoorlijk prijzig, maar dan zijn wel alle wiellagers vervangen. Als alle wiellagers vervangen onzin is komt het waarschijnlijk op wat minder uit . Ik denk dan op ongeveer 200 a 300 euri dat scheelt nogal.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
Re: Wiellagers vervangen
[quote="Casonline"]M'n Duckie is helaas afgekeurd voor de APK ;
-Links achter en rechts voor (links voor twijfelachtig) een versleten wiellager.
quote]
dat zijn dus al 2, waarschijnlijk 3 van de 4 lagers, als links voor nu al twijfelachtig is zal die volgend jaar vrijwel zeker aan de beurt zijn! ik denk dat het in verhouding goedkoper is om nu alles in een keer aan te pakken! Je moet ook niet vergeten dat het vrij dure lagers zijn en als je het zelf doet je zeker een hele dag bezig bent!
mijn advies: vervang ze allemaal, dat zeg ik uit ervaring: als 1 lager op een as het begeeft volgt de rest vanzelf.
waar heb je hem eigenlijk laten keuren? het kan natuurlijk geen kwaad om nog ergens anders een prijs op te vragen zoals Daffy al zei.
succes, Rusty
-Links achter en rechts voor (links voor twijfelachtig) een versleten wiellager.
quote]
dat zijn dus al 2, waarschijnlijk 3 van de 4 lagers, als links voor nu al twijfelachtig is zal die volgend jaar vrijwel zeker aan de beurt zijn! ik denk dat het in verhouding goedkoper is om nu alles in een keer aan te pakken! Je moet ook niet vergeten dat het vrij dure lagers zijn en als je het zelf doet je zeker een hele dag bezig bent!
mijn advies: vervang ze allemaal, dat zeg ik uit ervaring: als 1 lager op een as het begeeft volgt de rest vanzelf.
waar heb je hem eigenlijk laten keuren? het kan natuurlijk geen kwaad om nog ergens anders een prijs op te vragen zoals Daffy al zei.
succes, Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
Ok ik laat nu alleen de twee versleten lagers vervangen het is al duur genoeg. Wanneer de andere volgende keer versleten zijn zie ik dat dan wel weer, mijn duckie heeft nog geen 120.000 gelopen dus zal wel los lopen.
Voor de rest zijn alle problemen opgelost dus das wel mooi.
Bedank voor de reacties.
Voor de rest zijn alle problemen opgelost dus das wel mooi.
Bedank voor de reacties.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 310
- Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
- Locatie: Wijhe
Ik ken zelfs meerdere verhalen van mensen waarvan hun auto afgekeurd werd op de wiellagers terwijl er nieuwe lagers op zaten Erg vaag!
Probeer eens een ander APK-keurings station zou ik zeggen!
Remcilinders schoonmaken is op zich niet veel werk. Je moet alleen een grote dop hebben om de je wielmoer los te draaien. Voor de rest is het gewoon een kwestie van een beetje schuren en de boel goed schoonmaken. Zelfs lagers vervangen heb ik nog nooit gedaan. Ik weet wel dat dit niet veel werk is (indien je natuurlijk het jusite gereedschap hebt).
Probeer eens een ander APK-keurings station zou ik zeggen!
Remcilinders schoonmaken is op zich niet veel werk. Je moet alleen een grote dop hebben om de je wielmoer los te draaien. Voor de rest is het gewoon een kwestie van een beetje schuren en de boel goed schoonmaken. Zelfs lagers vervangen heb ik nog nooit gedaan. Ik weet wel dat dit niet veel werk is (indien je natuurlijk het jusite gereedschap hebt).
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
nu schiet me opeens te binnen dat ik ook een keer een wiellager (voor) had met teveel speling, eem kwestie van je wiel verwijderen en de moer waarmee je as gemonteerd is wat vaster draaien en het probleem was opgelost! bij de vooras is dit vrij makkelijk te doen! voor je achteras heb je wel speciaal gereedschap nodig!
ben je trouwens zaterdag op de citromobile? wil ik er wel even naar kijken en als het mogelijk is/ nodig is vaster draaien. heb altijd gereedschap bij me
greetz Rusty
ben je trouwens zaterdag op de citromobile? wil ik er wel even naar kijken en als het mogelijk is/ nodig is vaster draaien. heb altijd gereedschap bij me
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400