mijn benzinemeter doet het niet meer
bij contact aanzetten gaat hij nog wel naar 0 maar daar blijft hij staan
er zit dus nog wel beweging in
heb hier al veel over gelezen maar wat nu best doen
tank ervan onder en alles nakijken ?
of eerst aan het metertje zelf eens kijken of alles er nog aan vast zit?
hoe kom je eigenlijk bij de achterkant van de meter?
moet de accu er dan uit
bvd
gr
bezinemeter
Als de meter wel nog naar de 0 kruipt dan ligt het hoogswaarschijnlijk and de sensor in de benzinetank....
Maar controlleer eerst dit:
Kijk bij het linker binnenscherm/achterbank daar zit een stekkertje wat er ook wel eens uit wil vliegen slecht of contact wil maken.
Massadraad nakijken van de tank helpt ook misschien is deze verrot..
Dus niet meteen je tank eronder uithalen.
Benzinemeters op zich gaan meestal niet stuk (mijn ervaring)
De tank kun je eronderuithalen en de vlotter/sensor combinatie uitbouwen.
Waarschijnlijk is hij vuil of verbogen waardoor hij geen goed contact maakt. Het is een soort weerstanddraad (gewikkeld) waaroverheen een contactje sleept.
Als je denkt dat hij het weer doet kun je hem zo aansluiten zonder tank, even een massa leggen en met het vlottertje op en neer bewegen, de meter moet dit dus volgen. Op is vol af is leeg.
Ik weet niet of dit de moeite waard is, je kunt ook gewoon de km-stand bijhouden en dan na b.v. 300 km gaan tanken......
Vroeger zat er ook geen benzinemeter in een eend........
questie van anders denken...
Modern autorijden is zo saai (als je alles op metertjes kunt aflezen)...
Ruitewissers die vanzelf naar de goede stand gaan als je ze uitzet, saai
was vroeger ook niet...
sorry ik dwaal af
Maar controlleer eerst dit:
Kijk bij het linker binnenscherm/achterbank daar zit een stekkertje wat er ook wel eens uit wil vliegen slecht of contact wil maken.
Massadraad nakijken van de tank helpt ook misschien is deze verrot..
Dus niet meteen je tank eronder uithalen.
Benzinemeters op zich gaan meestal niet stuk (mijn ervaring)
De tank kun je eronderuithalen en de vlotter/sensor combinatie uitbouwen.
Waarschijnlijk is hij vuil of verbogen waardoor hij geen goed contact maakt. Het is een soort weerstanddraad (gewikkeld) waaroverheen een contactje sleept.
Als je denkt dat hij het weer doet kun je hem zo aansluiten zonder tank, even een massa leggen en met het vlottertje op en neer bewegen, de meter moet dit dus volgen. Op is vol af is leeg.
Ik weet niet of dit de moeite waard is, je kunt ook gewoon de km-stand bijhouden en dan na b.v. 300 km gaan tanken......
Vroeger zat er ook geen benzinemeter in een eend........
questie van anders denken...
Modern autorijden is zo saai (als je alles op metertjes kunt aflezen)...
Ruitewissers die vanzelf naar de goede stand gaan als je ze uitzet, saai
was vroeger ook niet...
sorry ik dwaal af
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Mijn vlotter werkte ook niet goed meer. Ik heb hem grondig schoongemaakt door in een bakje water te leggen met iets gootsteenontstopper!
Werkt echt prima (heb ik ook gedaan bij de roestige bouten en moeren). Wel alle plastic delen er af halen uiteraard.
Maar mijn vraag is eigenlijk:
aan mijn vlotterhuis zitten 2 massakabeltjes!
Dat is toch niet nodig? 1 is toch normaal?
Ik vermoed dat de vorige eigenaar er een kabel bij heeft gelegd. Dit ding was aan alle kanten verrot dus
Werkt echt prima (heb ik ook gedaan bij de roestige bouten en moeren). Wel alle plastic delen er af halen uiteraard.
Maar mijn vraag is eigenlijk:
aan mijn vlotterhuis zitten 2 massakabeltjes!
Dat is toch niet nodig? 1 is toch normaal?
Ik vermoed dat de vorige eigenaar er een kabel bij heeft gelegd. Dit ding was aan alle kanten verrot dus

Inderdaad ééntje is genoeg!theoenmarion schreef:Mijn vlotter werkte ook niet goed meer. Ik heb hem grondig schoongemaakt door in een bakje water te leggen met iets gootsteenontstopper!
Werkt echt prima (heb ik ook gedaan bij de roestige bouten en moeren). Wel alle plastic delen er af halen uiteraard.
Maar mijn vraag is eigenlijk:
aan mijn vlotterhuis zitten 2 massakabeltjes!
Dat is toch niet nodig? 1 is toch normaal?
Ik vermoed dat de vorige eigenaar er een kabel bij heeft gelegd. Dit ding was aan alle kanten verrot dus
