Vrijstelling belasting verdwijnt!!
- Oiseau blanc
- Regelmatige poster
- Berichten: 155
- Lid geworden op: zo 30 dec, 2012 03:11
- Locatie: Heusden
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Dat is heel simpel.Waarom o waarom toch gas erin? Zoveel verbruiken ze toch niet? Vind het zelfs een beetje zonde!
Ik rijd een dagelijkse auto met LPG G3 installatie.
Dan ga ik niet met een Dyane rijden waarbij ik per liter een euro extra voor de brandstof moet betalen.
Dus als ik de gasinstallatie er uit haal worden het alleen nog maar een paar ritjes naar een meeting of zo.
Normaal ga ik er ook mee op vakantie (met caravannetje) en naar familie toe (300km). Dat wordt een kostbare aangelegenheid op benzine.
Mijn werk is ook 144km per dag en dat is ook niet te betalen op benzine....
Vandaar dat als ik wat in mijn Dyaantje wil rijden ik er graag een LPG installatie in heb. Anders is het alleen maar een sta-in-de-weg in mijn tuin.
Thijs schreef:Omdat mijn auto's er lekkerder en harder op rijden, het schoner is voor het milieu en inderdaad (ik blijf Hollander) ik ongeveer 2000 euro per jaar erdoor uitspaar.... sorry ik geef het toe, zolang de overheid mij de deze kans bied zal ik hem benutten, alleen nu in een auto die ouder is dan 1974, sorry ik vind 2000 euro niet niets........Waarom o waarom toch gas erin? Zoveel verbruiken ze toch niet? Vind het zelfs een beetje zonde!
nogmaals wat kost 1 liter liter benzine vul in... 1 liter lpg kost op dit moment 50 cent net over de grens in Belgi"e..... door gasinjectie is het verbruik gelijk.....
Wil jullie dit niet onthouden, zojuist bij het zoeken hoe ik een bezwaarschrift kan indienen tegen de te gaan betalen mrb kwam ik het volgende tegen op de site van de belastingdienst....
Let op!
Voor 2014 geldt dat u uw motorrijtuig alleen in december niet op de weg mag gebruiken.
Dit houd dus in dat je met je benzine auto in januari en februari gewoon de weg op kunt tot aan 1 december als je hem dan voor 1 december van de weg af haalt dan hoef je dus maar 1/3/ te betalen.....
Het tijdvak waarover u motorrijtuigenbelasting betaalt bij de overgangsregeling is een kalenderjaar. U betaalt een kwart van de motorrijtuigenbelasting die u normaal per kalenderjaar betaalt, maar maximaal € 120. U moet dit bedrag betalen voordat het tijdvak begint. Het tarief op 31 december van het voorafgaande kalenderjaar is bepalend.
U mag uw motorrijtuig niet op de weg gebruiken in de maanden januari, februari en december van hetzelfde tijdvak. Alleen als uw motorrijtuig in die maanden een APK-keuring moet ondergaan, mag u met het motorrijtuig naar het keuringsstation rijden.
Of te wel volgende winter rijd ik elke dag naar de keuring in mijn auto!!!!!! helaas wordt ie dan nooit goedgekeurd en moet ik de dag erna weer terug..... voor herkeuring die ook niet lukt....... na 1 maart geef ik het dan op om hem te laten keuren totdat ik echt op keuring moet ergens in oktober
Let op!
Voor 2014 geldt dat u uw motorrijtuig alleen in december niet op de weg mag gebruiken.
Dit houd dus in dat je met je benzine auto in januari en februari gewoon de weg op kunt tot aan 1 december als je hem dan voor 1 december van de weg af haalt dan hoef je dus maar 1/3/ te betalen.....
Het tijdvak waarover u motorrijtuigenbelasting betaalt bij de overgangsregeling is een kalenderjaar. U betaalt een kwart van de motorrijtuigenbelasting die u normaal per kalenderjaar betaalt, maar maximaal € 120. U moet dit bedrag betalen voordat het tijdvak begint. Het tarief op 31 december van het voorafgaande kalenderjaar is bepalend.
U mag uw motorrijtuig niet op de weg gebruiken in de maanden januari, februari en december van hetzelfde tijdvak. Alleen als uw motorrijtuig in die maanden een APK-keuring moet ondergaan, mag u met het motorrijtuig naar het keuringsstation rijden.
Of te wel volgende winter rijd ik elke dag naar de keuring in mijn auto!!!!!! helaas wordt ie dan nooit goedgekeurd en moet ik de dag erna weer terug..... voor herkeuring die ook niet lukt....... na 1 maart geef ik het dan op om hem te laten keuren totdat ik echt op keuring moet ergens in oktober
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
gas
DuckZilla schreef:Waarom o waarom toch gas erin? Zoveel verbruiken ze toch niet? Vind het zelfs een beetje zonde! ( er zal op dit forum ongetwijfeld een ander draadje over dit onderwerp lopen).
ik vind het vreemder dat er niet meer op gas rijden
even een klein rekenvoorbeeld
eend op lpg sinds 2001 aantal km,s per jaar circa 30.000
gemiddeld 1 op 13 op lpg dus 30.000 : 13 = 2307 liter maal een gemiddeld prijsverschil van 0.90 cent -- 2370 x 0.90 = 2133 euro
per jaar !!! dus van 2001 tot 2013 is 12 maal 2133 euro word dan
25.596 EURO !!
voorbeeld 2 eend op aardgas sinds 2011
aantal km,s per jaar 25.000 gemiddeld verbruik 1 op 27
dus 25000 : 27 = 925 kilo aardgas gemiddeld prijsverschil met benzine is 2.40 euro ! ( 1 kilo aardgas staat gelijk aan 2 liter benzine )
dus 925 kilo maal 2.40 euro is 2220 euro per jaar maal 2 jaar is
4440 euro
in totaal ---30.000 euro !! al die centen kan ik dus in mijn eend investeren zodat ie ook zo lang mogelijk blijft rijden
simpel samengevat : raar dat dit niet meer mensen zien dan die paar die wel de moeite nemen om op gas te gaan rijden
wat niet kan doen we lekker toch
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Dat begrijp ik dus ook niet. Als ik er op mijn werk over praat dan kijken mijn collega's me aan of ze water zien branden.simpel samengevat : raar dat dit niet meer mensen zien dan die paar die wel de moeite nemen om op gas te gaan rijden
Mijn dagelijkse auto heeft een LPG G3 installatie en ik betaal daardoor 10 euro meer per maand aan houderschapsbelasting dan met een benzine-auto.
Aangezien LPG een euro minder kost per liter dan benzine heb ik dat er met 10 liter brandstof al weer uit.
Dit wil er maar moeilijk in bij niet-LPG rijders.
Het scheelt mij 200 euro per maand, dus 2400 euro per jaar. Dan ga je toch geen benzine rijden?!?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 982
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Het financiele verhaal ligt iets ingewikkelder...
Voor een diesel gaat eigelijk dezelfde redenering / berekening op als voor een gas auto.
Naast het verschil in de brandstofkosten en het werkelijke verbruik moet je ook de meerkosten van de eventuele wegenbelasting, onderhoud en verzekering mee tellen. Daarbij komt nog de aanschaf (meer) prijs ten opzichte van een benzine auto. Je moet dus zeker weten dat je meerdere jaren met die wagen gaat rijden en ook die kilometers gaat maken.
Ik had bv eerst een C15 en later een 205 allebei een diesel waar ik gemiddeld 700 kilometer per week mee reed, toen dat fors minder werd en ik de wagen ook met een paar andere redenen ben ga inruilen heb ik express weer een benzine gekocht, immers nu verbruik in liever een paar liter bezine meer ( voor die enkele lange rit, soms met aanhanger) dan die hogere vaste maandlasten van die diesels.
Bij een diesel is het makkelijk, dat blok zit er al in. Bij een gebruikte gasauto heb je vaak al hoge kilometerstanden en moet je dus al rekening houden met hogere onderhoudsrekeningen ( voor de prijs van een verdamper kan je aardig wat benzine kopen) Laat je een gasinstallatie inbouwen bij een bestaande auto dan moet je die meerkosten dus wel begroten ( het geld hebben liggen)
Eigelijk weet je pas achteraf wat je werkelijk verreden hebt.
Voor een diesel gaat eigelijk dezelfde redenering / berekening op als voor een gas auto.
Naast het verschil in de brandstofkosten en het werkelijke verbruik moet je ook de meerkosten van de eventuele wegenbelasting, onderhoud en verzekering mee tellen. Daarbij komt nog de aanschaf (meer) prijs ten opzichte van een benzine auto. Je moet dus zeker weten dat je meerdere jaren met die wagen gaat rijden en ook die kilometers gaat maken.
Ik had bv eerst een C15 en later een 205 allebei een diesel waar ik gemiddeld 700 kilometer per week mee reed, toen dat fors minder werd en ik de wagen ook met een paar andere redenen ben ga inruilen heb ik express weer een benzine gekocht, immers nu verbruik in liever een paar liter bezine meer ( voor die enkele lange rit, soms met aanhanger) dan die hogere vaste maandlasten van die diesels.
Bij een diesel is het makkelijk, dat blok zit er al in. Bij een gebruikte gasauto heb je vaak al hoge kilometerstanden en moet je dus al rekening houden met hogere onderhoudsrekeningen ( voor de prijs van een verdamper kan je aardig wat benzine kopen) Laat je een gasinstallatie inbouwen bij een bestaande auto dan moet je die meerkosten dus wel begroten ( het geld hebben liggen)
Eigelijk weet je pas achteraf wat je werkelijk verreden hebt.
met eendige groeten,
een verdamper kost nieuw 54,- euro, gasinjectors 35 per 2, filter 12 euro Ik koop al mijn lpg producten in Duitsland daar kost het maar een fractie van wat het hier kost. Hier wordt de prijs van alles kunstmatig opgedreven. Voor mijn BX was ik 800 euro kwijt voor de installatie; voor een eend is dit nog lager (vanaf 600,--). Omdat het een (deels zelflerende) installatie is vergt het verder geen omkijken. Dan komt er nog 92 euro bij voor het keuren. Normaliter heb ik na 2 jaar de complete installatie + de aanschaf van de auto 'eruit gereden' .......... dus als ik daarna de wagen naar de sloop zou brengen maak ik nog winst en dan heb ik nog niet eens de vrijstelling van de wegenbelasting erbij geteld......... Uiteraard moet je dan wel alles zelf inbouwen, maar ook dat is geen groot probleem...... Rdw keuring is bij mij nog nooit een probleem geweest, meestal sta ik meer uit te leggen over de vrij programmeerbare ontsteking en injectie dan dat er gecontroleerd wordt. Als je zelf alles afloopt met een spuitbus gaslek kan er eigenlijk niets mis gaan....... Tevens stinkt de auto nooit naar benzine en rijd hij ook beter dan op benzine en ook nog een fractie meer vermogen.hobbes schreef:( voor de prijs van een verdamper kan je aardig wat benzine kopen) .
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
gas versus benzine
oke hobbes van ,,andere,, auto,s heb ik niet zo veel verstand
het mooiste van een eend ( a- type ) is dan ook dat je de auto als je wil gewoon je hele ,,mobiele,, leven op de weg kan houden door de simpele constructie de mogelijkheid om ,m ten aller tijden weer te kunnen repareren en inmiddels zijn er ook zeer langdurige oplossingen voor het aloude probleem ROEST !
als je dit meeneemt in welke berekening dan ook is gas altijd voordeliger
bovendien heeft het nog een aantal extra voordelen
1 grotere actie -radius hangt van je tank af maar 650/700 km op gas en benzine is wel ongeveer het mijnste dat je haalt
2 mocht er onverhoopt iets aan je benzine systeem onderweg stuk gaan ( pomp sproeier eruit gerammelt etc ) heb je een reserve systeem
3 olie blijft schoner uitstoot is schoner de motor is stiller
natuurlijk zijn er nadelen tank neemt ruimte in beslag .. de auto word zwaarder,,, als je een normaal venturi- systeem hebt verliess je wat vermogen ( geld niet zozeer voor injectie ) en zoals met alles wat er ,,extra,, in een auto word gebouwd geld :: alles wat er extra in zit kan ook extra KAPOT
alles tegen elkaar wegstrepend wint gas het nog ruimschoots met 10 ronde,s voorsprong
het mooiste van een eend ( a- type ) is dan ook dat je de auto als je wil gewoon je hele ,,mobiele,, leven op de weg kan houden door de simpele constructie de mogelijkheid om ,m ten aller tijden weer te kunnen repareren en inmiddels zijn er ook zeer langdurige oplossingen voor het aloude probleem ROEST !
als je dit meeneemt in welke berekening dan ook is gas altijd voordeliger
bovendien heeft het nog een aantal extra voordelen
1 grotere actie -radius hangt van je tank af maar 650/700 km op gas en benzine is wel ongeveer het mijnste dat je haalt
2 mocht er onverhoopt iets aan je benzine systeem onderweg stuk gaan ( pomp sproeier eruit gerammelt etc ) heb je een reserve systeem
3 olie blijft schoner uitstoot is schoner de motor is stiller
natuurlijk zijn er nadelen tank neemt ruimte in beslag .. de auto word zwaarder,,, als je een normaal venturi- systeem hebt verliess je wat vermogen ( geld niet zozeer voor injectie ) en zoals met alles wat er ,,extra,, in een auto word gebouwd geld :: alles wat er extra in zit kan ook extra KAPOT
alles tegen elkaar wegstrepend wint gas het nog ruimschoots met 10 ronde,s voorsprong
wat niet kan doen we lekker toch
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
- Locatie: Hengelo
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Vandaag was er protest in Den Haag.
Volgens mij zag ik daar een welbekende forummer langskomen.....
http://www.telegraaf.nl/autovisie/oldti ... ng___.html
Volgens mij zag ik daar een welbekende forummer langskomen.....
http://www.telegraaf.nl/autovisie/oldti ... ng___.html