Revisie stuurhuis van m'n 2cv
Revisie stuurhuis van m'n 2cv
Mensen,
Het volgende probleem stuit ik op bij de restauratie van m'n 2cv6 uit 1984:
Allereerst heeft het project een tijd stil gelegen omdat ik die verdomde stuurstangen niet van de stuurbuis afkreeg. Met behulp van een 2cv kenner is t toch gelukt. Gelukkig dus ik vol goede moet verder uiteraard.
Revisisetje voor het stuurhuis gekocht. Uit elkaar gehaald. Goed schoongemaakt. Stuurbuis opnieuw in de tectyl en ja hoor... lukt weer niet!
Wat lukt er dan niet? Het huis waar de beide kogels en cuphouders enzo inmoeten heb ik in elkaar gezet. Nou heb ik echt van alles geprobeerd om het geheel netjes in het stuurhuis te krijgen maar niet dus. Op een of andere manier is t allemaal net te groot om erin te schuiven.
Goed, dan maar uit elkaar gehaald. Het huis waar alle revisiedelen inmoeten erin geschoven en in het stuurhuis in elkaar willen zetten. Maar dan krijg ik de laatste bout en borgpen er nooit goed in. Ik draai het met een schroevendraaier steeds een stukje aan. Al zou dit al wel voldoende lukken, hoe krijg ik dan die borg er netjes in?
Al met al, zie ik iets over t hoofd, doe ik iets verkeerds? Ik heb er nu echt ff genoeg van. Door die stuurbuis loopt alles flinke vertraging op! Wie helpt of heeft tips, foto's???
Groeten Tom.
Het volgende probleem stuit ik op bij de restauratie van m'n 2cv6 uit 1984:
Allereerst heeft het project een tijd stil gelegen omdat ik die verdomde stuurstangen niet van de stuurbuis afkreeg. Met behulp van een 2cv kenner is t toch gelukt. Gelukkig dus ik vol goede moet verder uiteraard.
Revisisetje voor het stuurhuis gekocht. Uit elkaar gehaald. Goed schoongemaakt. Stuurbuis opnieuw in de tectyl en ja hoor... lukt weer niet!
Wat lukt er dan niet? Het huis waar de beide kogels en cuphouders enzo inmoeten heb ik in elkaar gezet. Nou heb ik echt van alles geprobeerd om het geheel netjes in het stuurhuis te krijgen maar niet dus. Op een of andere manier is t allemaal net te groot om erin te schuiven.
Goed, dan maar uit elkaar gehaald. Het huis waar alle revisiedelen inmoeten erin geschoven en in het stuurhuis in elkaar willen zetten. Maar dan krijg ik de laatste bout en borgpen er nooit goed in. Ik draai het met een schroevendraaier steeds een stukje aan. Al zou dit al wel voldoende lukken, hoe krijg ik dan die borg er netjes in?
Al met al, zie ik iets over t hoofd, doe ik iets verkeerds? Ik heb er nu echt ff genoeg van. Door die stuurbuis loopt alles flinke vertraging op! Wie helpt of heeft tips, foto's???
Groeten Tom.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Hoi Tom,
heb je misschien een foto hoe ver je nu bent en waar je dan precies vastloopt?
Volgens mij (als ik zo je verhaal lees) moet je de tandheugel ietsje verder in het glijhuis steken zodat je de bout stevig aan kan draaien. Misschien kun je dan met een drijver de bout verder aantikken, zodat de borging erop past.
In ieder geval .... veel succes!
Groeten, Jorg
heb je misschien een foto hoe ver je nu bent en waar je dan precies vastloopt?
Volgens mij (als ik zo je verhaal lees) moet je de tandheugel ietsje verder in het glijhuis steken zodat je de bout stevig aan kan draaien. Misschien kun je dan met een drijver de bout verder aantikken, zodat de borging erop past.
In ieder geval .... veel succes!
Groeten, Jorg
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 310
- Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
- Locatie: Wijhe
Re: Revisie stuurhuis van m'n 2cv
Ik heb net succesvol mijn stuurhuis gereviseerd en ben ook tegen wat probleempjes aangelopen. Je hebt een PM-etje!!TB schreef:Mensen,
Het volgende probleem stuit ik op bij de restauratie van m'n 2cv6 uit 1984:
Allereerst heeft het project een tijd stil gelegen omdat ik die verdomde stuurstangen niet van de stuurbuis afkreeg. Met behulp van een 2cv kenner is t toch gelukt. Gelukkig dus ik vol goede moet verder uiteraard.
Revisisetje voor het stuurhuis gekocht. Uit elkaar gehaald. Goed schoongemaakt. Stuurbuis opnieuw in de tectyl en ja hoor... lukt weer niet!
Wat lukt er dan niet? Het huis waar de beide kogels en cuphouders enzo inmoeten heb ik in elkaar gezet. Nou heb ik echt van alles geprobeerd om het geheel netjes in het stuurhuis te krijgen maar niet dus. Op een of andere manier is t allemaal net te groot om erin te schuiven.
Goed, dan maar uit elkaar gehaald. Het huis waar alle revisiedelen inmoeten erin geschoven en in het stuurhuis in elkaar willen zetten. Maar dan krijg ik de laatste bout en borgpen er nooit goed in. Ik draai het met een schroevendraaier steeds een stukje aan. Al zou dit al wel voldoende lukken, hoe krijg ik dan die borg er netjes in?
Al met al, zie ik iets over t hoofd, doe ik iets verkeerds? Ik heb er nu echt ff genoeg van. Door die stuurbuis loopt alles flinke vertraging op! Wie helpt of heeft tips, foto's???
Groeten Tom.
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
nou maar hopen dat je de zaak niet te strak hebt gezet.
zie ook:
http://www.cats-citroen.net/citroen_fea ... index.html
zie ook:
http://www.cats-citroen.net/citroen_fea ... index.html
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
Ik snap je opmerking. Alleen is dit topic ruim 6 jaar oud en de inhoud van het pm weet ik niet meer.
Wat ik wel weet is dat het hele stuurhuis destijds nooit goed is gekomen. Door de slechte kwaliteit onderdelen was het stuurhuis er na korte tijd nog erger aan toe dan ervoor.
Uiteindelijk heb ik een goed gebruikt stuurhuis erin gezet. Heb me er ook nooit meer in verdiept eerlijk gezegd.
Wat ik wel weet is dat het hele stuurhuis destijds nooit goed is gekomen. Door de slechte kwaliteit onderdelen was het stuurhuis er na korte tijd nog erger aan toe dan ervoor.
Uiteindelijk heb ik een goed gebruikt stuurhuis erin gezet. Heb me er ook nooit meer in verdiept eerlijk gezegd.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987