Draagarmen ami8 vs acadiane
-
- Veelvuldig poster
Draagarmen ami8 vs acadiane
Hallo,
Ik benbezig met het bouwen van een raid Dyane. Mij werd aangeraden om acadiane voorarmen te gebruiken (steviger?), Zijn de ami8 armen ook steviger ivm hoger gewicht?
Ik benbezig met het bouwen van een raid Dyane. Mij werd aangeraden om acadiane voorarmen te gebruiken (steviger?), Zijn de ami8 armen ook steviger ivm hoger gewicht?
-
- Veelvuldig poster
Voor is alles gelijk behalve een AMI super die is breder, achter zijn alle Ami types 122cm i.p.v. 126cm (alle overige)......marcopr schreef:Heeft ami 8 dezelfde spoorbreedt voor als een acadiane? Want die is breder dan bij eenden en gewone dyanes dacht ik.
Het schijnt dat de asbuizen van een Ami super veel dikker zijn als van de overige types...
Bij latere types 4x4 Mehari (platte spatborden achter) wordt de voorste asbuis vastgezet met 8 schroeven door het chassis i.p.v. 4....
Veel extra stevigheid brengen de verstekingsstukken in de kromming van de draagarm, maar persoonlijk heb ik liever een kromme draagarm dan een asbuis die afbreekt bij het chassis, De voorste asbuis kun je ook nog eens versterken aan de achterzijde (U profiel oplassen) en de pen die naar de achterste motorsteun gaat wordt ook wel eens versterkt.....
Daarna kun je weer verder met extra verstevingings platen in de zijkant van je chassis en ondertussen is het einde aardig zoek.

-
- Regelmatige poster
ha tim, tof! loop zelf ook al een tijd met hetzelfde idee rond om daarna met emily naar Marokko te rijden voor een tour. Kun je eens wat foto's plaatsen van de vorderingen en aanpassingen? Ben erg benieuwd.
Ici Commence L'Adventure is een boekje van citroen waar de aanpassingen in beschreven staan.
edit: Ici: http://www.barbour4x4.com/Resources/aventure.pdf
Ici Commence L'Adventure is een boekje van citroen waar de aanpassingen in beschreven staan.
edit: Ici: http://www.barbour4x4.com/Resources/aventure.pdf
dyane 4 68 en dyane 6 69
-
- Regelmatige poster
geen zwaardere assen, zo min mogelijk versterkingen.... bij de laatste Touarec-trails mogen ook ongeprepareerde eenden meedoen en die hebben soms minder problemen, dan de volgeladen eenden......
Wie weet hier meer over???? van Veller???...
Meestal worden er gewoon teveel spullen, gereedschap en reserve onderdelen meegesleept.
Wie weet hier meer over???? van Veller???...
Meestal worden er gewoon teveel spullen, gereedschap en reserve onderdelen meegesleept.
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Stelregel is zo min mogelijk gewicht. Elke versteviging verlegt het probleem naar een ander zwak punt. Soms is verstevigen juist erger omdat je bij een schade het niet meer kan repareren.
Voor alles geldt: rij niet te snel en ga om de obstakels heen.
Voor alles geldt: rij niet te snel en ga om de obstakels heen.
Méhari: Kratje, Tomaatje, nr4, Pimpel.
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)