Spoorstang / stuurstang
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
aha, ik moet eerst het stuurhuis eruit zien te krijgen en dan kan ik de borg moer losdraaien.
Alleen hoe krijg ik dat stuurhuis eruit? Gewoon schroevendaaier er achter en dan brute kracht? Ziet er wel degelijk uit, maar hij zit dan ook goed klem. Ik duf er niet zomaar aan te gaan trekken. Of kan dat geen kwaad?
Alleen hoe krijg ik dat stuurhuis eruit? Gewoon schroevendaaier er achter en dan brute kracht? Ziet er wel degelijk uit, maar hij zit dan ook goed klem. Ik duf er niet zomaar aan te gaan trekken. Of kan dat geen kwaad?
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
sorry, maar ik zei al dat ik niks zie wat ik los kan draaien. De moertjes van de spoorstangen zijn er natuurlijk al af gegaan tegelijke met de spoorstangen, dus wat bedoel je?
Leuke link die je mij gaf, maar die goede man vertelt alleen maar dat hij het stuurhuis er uit heeft en er weer in heeft geplaatst, hij verteld alleen niet hoe hij dat gedaan heeft. Het klinkt allemaal heel makkelijk en dat is het misschien ook als het achter de rug is, maar ik zit nu met een stuurhuis dat er niet uit wil.
Wie weet WEL hoe dat moet?
Leuke link die je mij gaf, maar die goede man vertelt alleen maar dat hij het stuurhuis er uit heeft en er weer in heeft geplaatst, hij verteld alleen niet hoe hij dat gedaan heeft. Het klinkt allemaal heel makkelijk en dat is het misschien ook als het achter de rug is, maar ik zit nu met een stuurhuis dat er niet uit wil.
Wie weet WEL hoe dat moet?
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Ik heb het al opgelost 
, en natuurlijk was het weer heel simpel. De tandheugel was al uit de ronselas, waardoor hij te ver doorgestoken zat. Eerst de opsluit veer van de ronselas er uit gedraaid en toen de tandheugel teruggestoken en wallah! Bedankt voor het meedenken!
Nu alleen nog het probleempje waar bijna iedereen mee zit. Die 2de kogelbout er uit zien te krijgen en de kupjes zitten ook behoorlijk klem lijkt wel. Om de stuurronsel schoon te maken moet ie er ook uit, maar er zit geen beweging in de opsluitmoer.

, en natuurlijk was het weer heel simpel. De tandheugel was al uit de ronselas, waardoor hij te ver doorgestoken zat. Eerst de opsluit veer van de ronselas er uit gedraaid en toen de tandheugel teruggestoken en wallah! Bedankt voor het meedenken!
Nu alleen nog het probleempje waar bijna iedereen mee zit. Die 2de kogelbout er uit zien te krijgen en de kupjes zitten ook behoorlijk klem lijkt wel. Om de stuurronsel schoon te maken moet ie er ook uit, maar er zit geen beweging in de opsluitmoer.
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
De 2de kogelbout is er eindelijk ook uit!
Het probleem waren de cupjes die nog in de weg zaten. Deze moet je dus schoon zien te krijgen (beetje met remreiniger inspuiten en schoonkrabben) en voorzichtig met weinig kracht aan de kant zien te duwen. Met weinig kracht anders komen ze klem te zitten, het past precies allemaal. Ik heb met wat schuurpapier de schroefdraad bij de opsluitmoer een beetje opgeschuurd, want daar bleven de kupjes vastzitten. Als je de kupjes via de zijkant er uit hebt gewerkt kun je de 2de kogelbout er ook makkelijk uit pakken (bij mij wel) Het laatse kupje kun je er nu met een imbus sleuteltje uitpulken en ook naar de zijkant wegwerken. Nu alleen die stuurkrans nog eruit zien te krijgen. Zit moer vast!

-
- Veelvuldig poster
Je moet idd met een boortje de centerpunten wegboren. Ik heb een boortje 3mm genomen. Bij mij zat ie ook belachelijk vast. Uiteindelijk is het gelukt met een stalen strip en een flinke hamer. Gewoon de strip in een van de gleufjes zetten en er dan een flinke tik op geven, dan de andere kant, enz.
Eend voor allen, allen voor eend..