Project Z - restauratie van een 2CV Spécial 1977
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Project Z - restauratie van een 2CV Spécial 1977
Nu ik ben begonnen met de restauratie van een 2CV Spécial uit 1977 in jaune cedrat
(AC331) zal ik hier regelmatig verslag van doen.
http://www.glimeend.nl/zdz.html
Groet van
Jesper
(AC331) zal ik hier regelmatig verslag van doen.
http://www.glimeend.nl/zdz.html
Groet van
Jesper
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
Ik ga hem ook zeker volgen schitterende kleur trouwens.. Heel vees succes iig!!!!
Laatst gewijzigd door Ducksen op za 28 dec, 2013 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Het startpunt. Ik kocht deze auto een jaar of zeven geleden in ongerestaureerde, originele
staat. Voor zover ik weet is deze Eend sinds 1991 niet meer gebruikt. Op een aantal dingen
na, zoals bumpers, is hij compleet. Het chassis is aan vervanging toe, voor zover ik dat van
onderaf kan beoordelen. De koets heeft een paar doorgeroeste plekken, maar is grosso
modo in goede staat (dat zeg ik nu...).
Iemand heeft al een keer de moeite genomen de binnenbekleding te verwijderen.
De linker bodemplaat zal vervangen moeten worden.
Er zitteen een paar leuke details op.
Na het verwijderen van het voorruitframe blek de onderkant - hoe kan het ook anders -
helaas slecht. Ik had op een klein wonder gerekend.
Dus...
Bruin is niet geel.
Het ergste, of althans meest in het oog springende, is het volledig ontbreken van het
motorkapscharnier.
Transformers!
En het blok is eruit. De bak moet nog. Daarna kan het chassis los.
Het resultaat van een avond sleutelen: een ontmantelde Eend.
Groet van
Jesper
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
Natuurlijk een grote klus, maar als ik het zo bekijk wel te doen. Het motorkapscharnier en de roestschade aan het voorruitframe vragen wel wat aandacht.
Hoe is de rest? Dorpels, achterzijde van de koets?
Heb je ook rekening gehouden met de RDW ivm een mogelijke chassiswissel? Zoals ie er nu bij staat is ie nog wel te schouwen. Ligt ie in onderdelen uiteen dan wordt het lastiger. Mocht je hier niet aan gedacht hebben, echt elke stap fotograferen.
Hoe is de rest? Dorpels, achterzijde van de koets?
Heb je ook rekening gehouden met de RDW ivm een mogelijke chassiswissel? Zoals ie er nu bij staat is ie nog wel te schouwen. Ligt ie in onderdelen uiteen dan wordt het lastiger. Mocht je hier niet aan gedacht hebben, echt elke stap fotograferen.
Laatst gewijzigd door TB op za 28 dec, 2013 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
Welke de 4 en/of 6 motor heeft vind ik altijd verwarrend. In de reclame van de ZDZ die naar het concertgebouw rijdt (kan hem helaas ff niet vinden op YouTube) rijdt een gele en wordt gesproken over een 6 motor
Aan de andere kant weet ik niet beter dan dat de rode de 2e lichting was en met een 6 motor was uitgerust. Wie het weet mag het zeggen
Aan de andere kant weet ik niet beter dan dat de rode de 2e lichting was en met een 6 motor was uitgerust. Wie het weet mag het zeggen
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
De rode waren idd. later dan de gele, maar ik weet niet of ze tegelijk leverbaar zijn geweest. Om het nog verwarrender te maken; de rode zijn er in 2 kleuren rood geweest.
Ook ik kon zo gauw die bewuste 2cv spot niet vinden, maar ik weet vrij zeker dat daarin niet over de 6 motor word gesproken, maar over de "nieuwere" of "snellere" motor.
Dat die motor al vanaf 1970 leverbaar was word er niet bij verteld
Ook ik kon zo gauw die bewuste 2cv spot niet vinden, maar ik weet vrij zeker dat daarin niet over de 6 motor word gesproken, maar over de "nieuwere" of "snellere" motor.
Dat die motor al vanaf 1970 leverbaar was word er niet bij verteld
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
Kijk, weer wat geleerd over deze bijzondere 2cv's. Heb nog even gekeken op cats citroen en inderdaad het zou een 2cv4 zijn gezien het chassisnr. op het typeplaatje. Namelijk 06KB####. In geval van een 2cv6 zou er dan 38KB#### moeten staan.Bertje Beige schreef:De 4 special zonder derde zijruit was geel en de 6 special zonder derde zijruit was rood (volgens mij zijn die rode zdz'jes haast zeldzamer dan gele)
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam