bwm duck
[quote="azuiper"]wat te denken van : aangepaste schokbrekers (olie in de demper vervangen door versnellingsbakolie - zie topics op diverse fora) of speciale schokbrekers als bijvoorbeeld EVO's scheelt ook aanzienlijk in het weggedrag.
Ik heb wat correspondentie met Pete Sparrow gevoerd en die rijd in de diverse getoonde filmpjes op youtube met een redelijk standaard eend om bewust de zwakste schakel in het geheel te ontdekken - lees : standaard 2cv versnellingsbak (met weliswaar speciale olie), standaard koppeling (die het aanzienlijk toegenomen vermogen van ca. 90pk aan kan tot dusver), standaard aandrijfassen. So far, so good tot dusver .... verbazingwekkend ...
Wat voor versnellingsbak olie gooit hij er in godsnaam in dat een eendenbak dit vermogen kan handelen?
Ik heb wat correspondentie met Pete Sparrow gevoerd en die rijd in de diverse getoonde filmpjes op youtube met een redelijk standaard eend om bewust de zwakste schakel in het geheel te ontdekken - lees : standaard 2cv versnellingsbak (met weliswaar speciale olie), standaard koppeling (die het aanzienlijk toegenomen vermogen van ca. 90pk aan kan tot dusver), standaard aandrijfassen. So far, so good tot dusver .... verbazingwekkend ...
Wat voor versnellingsbak olie gooit hij er in godsnaam in dat een eendenbak dit vermogen kan handelen?
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 318
- Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
- Locatie: Netherlands
ik moest even spitten in wat oude correspondentie, maar ik heb het gevonden ; Pete gebruikt " Red Line fully synthetic super leight weight shock proof oil - looks like custard but works betterthan anything I 've ever tried " aldus Pete.
link : http://www.demon-tweeks.co.uk/performan ... 5-gear-oil
Op internet las ik dat hij weliswaar een long-ratio 2cv bak gebruikt in zijn test auto die je op meerdere You-Tube filmpjes kan zien, maar hij heeft voor klanten ook meerdere bmw-Ducks met 4 en 5 bak gebouwd.
link : http://www.demon-tweeks.co.uk/performan ... 5-gear-oil
Op internet las ik dat hij weliswaar een long-ratio 2cv bak gebruikt in zijn test auto die je op meerdere You-Tube filmpjes kan zien, maar hij heeft voor klanten ook meerdere bmw-Ducks met 4 en 5 bak gebouwd.
BARE METAL CAR
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 318
- Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
- Locatie: Netherlands
ander filmpje van Pete met zijn "test-mule " 2cv ....
link : http://www.autoevolution.com/news/bmw-m ... 61610.html
link : http://www.autoevolution.com/news/bmw-m ... 61610.html
BARE METAL CAR
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 318
- Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
- Locatie: Netherlands
Pete heeft 2 BMW-Ducks gebouwd voor de speelfilm RED 2 met een spannende achtervolgings scnene in Parijs ....
link : http://www.youtube.com/watch?v=XEMTNLe7 ... e=youtu.be
link : http://www.youtube.com/watch?v=XEMTNLe7 ... e=youtu.be
BARE METAL CAR
Ja leuk, die eerste kon ik al. Die tweede is ook erg leuk. Wel een beetje zonde van de eend. Ik kan trouwens over die red line olie niet vinden of die ook een gl-4 olie is. Of heeft sparrow ook zijn bak aangepast voor deze olie? Red line mtl is namelijk zeer geschikt voor de eend, heeft de lightweight schockproof dezelfde specificaties, maar beter? Ik kan namelijk niet al te duur aan deze olie komen.
over eenden bakken gesproken ook de africar houten 4 en 6 wielige terrein voertuigen gebouwd door een Engelsman. Ook het exemplaar dat geladen een 2,5 ton woog liep gewoon met een standaard eendbak zelfs in extreem terrein. Gewoon een goed ontwerp, de hele eend trouwens Vele onderdelen werden over bemeten om de betrouwbaarheid te vergroten.
Laatst gewijzigd door AZL57 op di 7 jan, 2014 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
diverse Citroens, wat anders.
jongens weer ff verder met mijn bmw duck
chassis is gelast!!!
is misschien wat moeilijk te zien maar hier zijn de draagarm verstevigingen
draagarmen
voor as
bak steun
anti knik (lange)
na het chassis weer netjes in de anti steenslag te hebbenn gespoten, de koets er weer op gezet en de boel naar binnen gerold
chassis is gelast!!!
is misschien wat moeilijk te zien maar hier zijn de draagarm verstevigingen
draagarmen
voor as
bak steun
anti knik (lange)
na het chassis weer netjes in de anti steenslag te hebbenn gespoten, de koets er weer op gezet en de boel naar binnen gerold
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle