stuuras gesloopt?
Met een hoop gefriemel misschien wel. Mijn ervaring hiermee is dat de trekker er niet echt goed achter wil vallen omdat de ruimte beperkt is. Maar het zal aan de afmetingen van de trekker liggen uiteindelijk.frenkie schreef:een kameraad van mij heeft een universele kogel trekker, zou dat voldoende moeten zijn?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
ik ga het probleem oplossen met bouten van de achteras met wat ringen en moeren er bovenop. De schroefdraad is nog half intact dus houdt de boel op de plek en de moeren en ringen zorgen voor een veilige borging. nu alleen nog die vervelende kogelgewrichten er uit zien te krijgen en dan alles schoonmaken en weer in de lak zetten.
Iemand nog tips om die kogelgewrichten er uit te krijgen?
Iemand nog tips om die kogelgewrichten er uit te krijgen?
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
de moeren krijg je niet vlak op de asflens. Daardoor zijn de krachten niet gelijk verdeeld over de schroefdraad. Het kan best goed gaan, maar ik zou het risico niet nemen.
Je kan het vlak waar de moeren komen vlak slijpen, maar dan krijg je weer scherpe hoeken in de asflens, en daar kans op breuk.
Het is één van de belanrijkste constructieve delen van de eend. Ik ging daar zelf niets aan veranderen. Je hebt de zaak nu al zo ver uit elkaar dat een andere as de moeite niet meer is
Maa ach, ieder zijn eend
Gr Rob
Je kan het vlak waar de moeren komen vlak slijpen, maar dan krijg je weer scherpe hoeken in de asflens, en daar kans op breuk.
Het is één van de belanrijkste constructieve delen van de eend. Ik ging daar zelf niets aan veranderen. Je hebt de zaak nu al zo ver uit elkaar dat een andere as de moeite niet meer is
Maa ach, ieder zijn eend
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Ik krijg de moeren WEL recht op de bouten, dankzij de platgeslepen ringen. Een andere as is mij te kostbaar. Zit echt wel goed.
Wel heb ik geleerd dat ik de volgende keer als de boel te vast geroest is, de bouten aan de onderkant van het chassis af slijp om zo de as te verwijderen en daarna de bouten er met een griptang of iets dergelijks uit draai. Nooit proberen die gaten uit te boren!
Wel heb ik geleerd dat ik de volgende keer als de boel te vast geroest is, de bouten aan de onderkant van het chassis af slijp om zo de as te verwijderen en daarna de bouten er met een griptang of iets dergelijks uit draai. Nooit proberen die gaten uit te boren!
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
De boel nog steeds niet gemonteerd, ik twijfel toch over de veiligheid. Iemand nog een andere oplossing. Toch zonde om die goed werkende as weg te moeten gooien, alleen omdat die gaten verprutst zijn?
Ik ben dan wel eigenwijs,maar ik ga niet verder voordat ik zeker weet dat het veilig is. Maar wel zo goedkoop mogelijk, want mijn geldboom is nog steeds niet uit het zaadje omhoog gekomen.
Ik ben dan wel eigenwijs,maar ik ga niet verder voordat ik zeker weet dat het veilig is. Maar wel zo goedkoop mogelijk, want mijn geldboom is nog steeds niet uit het zaadje omhoog gekomen.
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Goedkoopste is een lege asbuis, moet je wel het binnenwerk en draagarmen overzetten.
Ik zou vroeg naar de komende A-markt in Gemert gaan dan heb je de meeste kans daar er 1 te vinden.
Ik zou vroeg naar de komende A-markt in Gemert gaan dan heb je de meeste kans daar er 1 te vinden.
Méhari: Kratje, Tomaatje, nr4, Pimpel.
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
-
- Gebruiker
In je eigen bericht (post 11) verwijs je naar een mogelijke oplossing.
Het gat opvullen met een professioneel kneedbaar staal.
Grote bouwmarkt ketens zoals Gamma en / of Praxis verkopen dat van het merk Bison (liggen bij de lijmen en kitten)
Of een technische groothandel als bijvoorbeeld Biesheuvel of Lasaulec
(oa Hengelo) verkopen dat o.a. van het merk Loctite
Dit echt goed laten uitharden en daarna gat boren op exact de juiste plaats (daar moet je een gefixeerde mal voor gebruiken) en aansluitend nieuwe draad tappen.
En als je dan weer mobiel bent en alsnog een "beter"exemplaar tegenkomt kun je dat aanschaffen en op reserve leggen
Het gat opvullen met een professioneel kneedbaar staal.
Grote bouwmarkt ketens zoals Gamma en / of Praxis verkopen dat van het merk Bison (liggen bij de lijmen en kitten)
Of een technische groothandel als bijvoorbeeld Biesheuvel of Lasaulec
(oa Hengelo) verkopen dat o.a. van het merk Loctite
Dit echt goed laten uitharden en daarna gat boren op exact de juiste plaats (daar moet je een gefixeerde mal voor gebruiken) en aansluitend nieuwe draad tappen.
En als je dan weer mobiel bent en alsnog een "beter"exemplaar tegenkomt kun je dat aanschaffen en op reserve leggen
Sorry hoor maar zo'n oplossing van epoxy (kneedbaar metaal) is echt niet toereikend!!
Als je voor de helft je schroefdraad hebt gemold is de bevestiging dus half zo sterk en trek je veel sneller de resterende draadgangen eruit. Dat verlies aan sterkte kun je NIET opvangen met kneedbaar gepruts. Een oplossing zou kunnen zijn om het gat te laten dichtlassen en opnieuw draad te tappen. Maar ook dat is niet zo sterk als origineel ivm de spanningen die je in het staal brengt.
Soms doe je iets fout en kost het gewoon geld. Met een beetje zoeken vind je echt wel een vooras voor niet teveel.
Let wel: het gaat niet alleen om je eigen veiligheid maar ook die van een medeweggebruiker!
Als je voor de helft je schroefdraad hebt gemold is de bevestiging dus half zo sterk en trek je veel sneller de resterende draadgangen eruit. Dat verlies aan sterkte kun je NIET opvangen met kneedbaar gepruts. Een oplossing zou kunnen zijn om het gat te laten dichtlassen en opnieuw draad te tappen. Maar ook dat is niet zo sterk als origineel ivm de spanningen die je in het staal brengt.
Soms doe je iets fout en kost het gewoon geld. Met een beetje zoeken vind je echt wel een vooras voor niet teveel.
Let wel: het gaat niet alleen om je eigen veiligheid maar ook die van een medeweggebruiker!
Ami 8 break
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
klopt, heb ik op geboden. Ik heb lang getwijfeld, maar veiligheid gaat wel voor het geld. Stomme fout om die gaten uit te boren, dat zal ik niemand aanraden. Alu of metaal plamuur is heel mooi spul (voor andere dingen) Maar niet zo sterk als een nieuwe of goede gebruikteasbuis, dus ik moet maar op de blaren zitten
Over enkele maanden voel ik die pijn niet meer en kan ik hopenlijk weer lekker rond tuffen.