wat voor dynamo is dit?
-
- Heavy user
wat voor dynamo is dit?
aangezien laatst mijn dynamo is doorgefikt heb ik alle dynamo's die ik nog had, meegennomen om te reviseren. Daar kwam ik ook deze dynamo tegen. Een nieuwe ducelier die ik een keer ergens heb gekocht denkende dat deze op mijn eend zou passen. Deze dynamo heeft echter de aansluiting voor op het spruitstuk aan de achterkant ipv aan de voorkant (zie foto oude dynamo). En ook het "doosje" met aasluitingen zitten op een andere plek alsmede twee aansluitingen voor oud type laadstroom indicator (lampje). het zal dus voor een ouder type zijn. Ik heb er dus helaas niets aan en nu ben ik erg benieuwd of iemand weet voor welk type citroen (of ander merk?) deze dynamo is... (ami?)
ik wil m weer verkopen maar dan is het wel handig om te weten voor welke auto hij geschikt is. het is zonde om m o ngebruikt te laten liggen want het is een gloednieuwe dynamo.
ik wil m weer verkopen maar dan is het wel handig om te weten voor welke auto hij geschikt is. het is zonde om m o ngebruikt te laten liggen want het is een gloednieuwe dynamo.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
-
- Heavy user
-
- Veelvuldig poster
Het is inderdaad een die op de eerste dyanes op late ami6jes en waarschijnlijk ook op vroege ami 8tjes gebruikt werd.
Kenmerkend hieraan is dat er tussen de twee pinnentjes (zie onderstaande foto) een printplaatje zit dat dient als zekering.
Het laadstroomlampje in de auto word ook door deze pinnentjes aangestuurd. het lampje gaat dan branden als de laadstroom niet tussen +/- 12v en +/- 14.2 volt ligt
Kenmerkend hieraan is dat er tussen de twee pinnentjes (zie onderstaande foto) een printplaatje zit dat dient als zekering.
Het laadstroomlampje in de auto word ook door deze pinnentjes aangestuurd. het lampje gaat dan branden als de laadstroom niet tussen +/- 12v en +/- 14.2 volt ligt
-
- Heavy user
Die zekering zit er bij de gewone duceliers toch ook op?!
Anyways, bedankt voor alle reacties en het ziet er naar uit dat de dynamo beland bij iemand die er meer belang bij heeft dan ik
Wat mij betreft mag er een slotje op.
Anyways, bedankt voor alle reacties en het ziet er naar uit dat de dynamo beland bij iemand die er meer belang bij heeft dan ik
Wat mij betreft mag er een slotje op.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.