![Afbeelding](http://www.glimeend.nl/zdz/4-1.jpg)
Alles ging goed los, behalve de laatste traversebout. Die zat volledig vastgeroest in zijn
behuizing. En natuurlijk net achter de draagarm, zodat je er niet goed bijkomt. Na
anderhalf uur hadden we 'm eindelijk los.
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Afbeelding](http://www.glimeend.nl/zdz/4-2.jpg)
Groet van
Jesper
Dat kan ik bevestigen. Mijn rug piept ook en ik ben de 35 gepasseerd...dyane_maniac schreef:ik heb nog steeds last van mn lijf en zo'n avondje tot laat doorklussen gaat je ook niet meer in de koude kleren zitten als je de 35 gepasseerd bent
Omdat het een AK2 met enkelvoudige carburateur uit dezelfde periode (1970-1978) is,TB schreef:Blijf je wel bij een 6 blok? Of ga je voor het origineel?
Sommige mensen hebben ook altijd geluk....De zuigers zien er van binnen netjes uit. Met nieuwe zuigerveren op de cilinders zijn deze
waarschijnlijk her te gebruiken. De krukas is spelingsvrij. En de nokkenas heeft ook
geen zichtbare slijtagesporen.
Thijs, vergis je niet. Het is een AK2-blok en geen AM2! Met AM2 en AM2A heb ikThijs schreef:Sommige mensen hebben ook altijd geluk....De zuigers zien er van binnen netjes uit. Met nieuwe zuigerveren op de cilinders zijn deze
waarschijnlijk her te gebruiken. De krukas is spelingsvrij. En de nokkenas heeft ook
geen zichtbare slijtagesporen.
Zo goed als ik het kan lezen heb je een Dyane-blok (AM2).
Dat is een heel ander blok dan een 2CV heeft. Je zou ook de Turbo-pijp er in moeten maken.....
Je zuigers hebben compressie 9,0 i.p.v. 8,5.
Je wisselt de term zuiger en cilinder om denk ikjesper schreef:Het kwam mooi uit elkaar. De oliekoeler kwam zonder kleerscheuren los. De zuigers
zien er van binnen netjes uit. Met nieuwe zuigerveren op de cilinders zijn deze
waarschijnlijk her te gebruiken. De krukas is spelingsvrij. En de nokkenas heeft ook
geen zichtbare slijtagesporen.